امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

ناودانی سنگین چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ناودانی مقطع فولادی است که از یک جان و دو بال تشکیل شده است. ناودانی ها از نظر وزنی به چند دسته تقسیم می شوند. در این‌ مبحث قصد داریم به بررسی مبحث ناودانی سنگین چیست و چه کاربردهایی دارد؟ بپردازیم. از شما همراهان گرامی دعوت می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این مقطع فولادی همراه ما باشید.

آشنایی با ناودانی سنگین

در ابتدای مبحث ناودانی سنگین چیست و چه کاربردهایی دارد؟ لازم است ابتدا با ناودانی سنگین آشنا شوید. ناودانی‌ سنگین محصولی است که وزن آن‌ با وزن و ابعادی که در جدول اشتال وجود دارد یکی بوده و براساس جدول اشتال تولید می شود. این ناودانی از لحاظ وزنی و ابعاد دقیقا با این جدول مطابقت دارد.

این ناودانی براساس استاندارد UNP تولید شده و به دو نوع ناودانی اروپایی و هم وزن اروپایی تقسیم می شود. این ناودانی طبق استاندارد DIN_1024 دارای سایز ۴۰ الی ۴۰۰ بوده و طبق استاندار ملی دارای سایز ۸۰ الی ۱۸۰ است. لازم‌ به ذکر است که این ناودانی نسبت به دیگر ناودانی ها وزن سنگین تری داشته و ضخامت آن بالا است. این محصول در کارخانه هایی چون ناودانی ناب تبریز، ناودانی شکفته مشهد و ناودانی فایکو تولید می شود.

ناودانی سنگین چیست و چه کاربردهایی دارد

ویژگی های ناودانی سنگین

با توجه به مبحث ناودانی سنگین چیست و چه کاربردهایی دارد؟ باید ذکر کنیم که این محصول ویژگی هایی نیز دارد. یکی از ویژگی های بارز این محصول مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. همچنین این ناودانی ضخامت بالایی دارد که به همین دلیل کاربردهای زیادی دارد.

کاربرد ناودانی سنگین

بهتر است بدانید ناودانی سنگین کاربردهای زیاد و مهمی دارد که در ادامه به آن ها اشاره شده است:

با توجه به مبحث ناودانی سنگین چیست و چه کاربردهایی دارد؟ باید ذکر شود که این ناودانی در بادبندها به صورت تکی و یا جفتی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در ساخت خراپا و تیرها نیز از این مقطع فولادی استفاده می شود. از دیگر کاربردهای ناودانی سنگین می توان به فرم دهی قوطی در ستون سازه اشاره کرد. همچنین این محصول در ساخت اسکلت های کامیون ها و ماشین آلات سنگین به کار رفته است. این مقطع فولادی در تولید لوله برای سیستم پایپ لاین و پایپینگ نیز کاربرد دارد.

کاربرد ناودانی سنگین

نحوه تولید ناودانی سنگین

با توجه به مبحث ناودانی سنگین چیست و چه کاربردهایی دارد؟ باید ذکر کنیم ناودانی سنگین در دو نوع تولید می شود که شامل ناودانی پرسی و ناودانی فابریک تولید می باشد.

ناودانی پرسی: این محصول به ناودانی سرد نیز شناخته شده است. ناودانی پرسی به شکل نوردهی سرد و از طریق دستگاه رول فرمینگ تولید می شود. ابتدا ورق فولادی را به وسیله دستگاه رول باز کن باز کرده و در پهنای مورد نظر برش می دهند. بعد از آن این ورق ها در خط تولید قرار گرفته و با عبور کردن از میان قالب های پرس شکل ناودانی را می گیرد. این محصول در شاخه های ۱۲ متری برش داده شده و بسته بندی می شود.‌

ناودانی فابریک: ناودانی فابریک یا همان ناودانی گرم از طریق نورد گرم‌ تولید می شود. در ابتدا اسلب گداخته شده و به سمت دستگاه قالب هدایت شده و براساس سایز ناودانی نیاز است که شکل دهی شود. بعد از آن بر روی بستر دستگاه خنک کننده قرار داده می شود. بعد از طی این فرآیند ناودانی را بسته بندی و انبار می کنند.

نحوه تولید ناودانی سنگین

نکات مهم ناودانی سنگین در جدول اشتال

نکات مهم و مشخص ناودانی‌ها از جمله ناودانی سنگین در جدول اشتال آمده است. در زیر به این نکات اشاره شده است:

با توجه به مبحث ناودانی سنگین چیست و چه کاربردهایی دارد؟ باید ذکر کنیم که در جدول اشتال طلاعات مساحت سطح ناودانی درج شده است. همچنین شعاع انحلال ناودانی با جزئیاتی درباره وزن این‌ محصول نیز در این جدول آمده است. لازم به ذکر است که در این جدول ابعاد سایزهای مختلف بال و طول ناودانی آمده است. قبل از خرید این‌ محصول حتما به جدول اشتال مراجعه کنید.

ناودانی سنگین در جدول اشتال

خرید ناودانی سنگین

امروزه استفاده از محصولات فولادی از جمله ناودانی در ساخت و ساز بسیار گسترش پیدا کرده است. در نظر داشته باشید که کیفیت و مرغوبیت این محصولات از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. جهت خرید ناودانی و دیگر محصولات فولادی می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمائید.

برخی دیگر از محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه می شود می توان به میلگرد، تیرآهن، ورق استیل، ورق گالوانیزه، ورق فولادی و … اشاره کرد. تمامی این محصولات در انواع و ابعاد مختلف موجود می باشد که با توجه به کاربرد مدنظر خود می توانید محصول مناسب و باکیفیتی را تهیه و خریداری نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

ناودانی سنگین را معرفی کنید؟

ناودانی سنگین براساس استاندارد جهانی UNP در جدول اشتال تولید می شود و ابعاد و وزن آن با جدول اشتال برابر است.

کاربرد ناودانی سنگین کدامند؟

این ناودانی به دلیل ضخامت بالایی که دارد در کاربری های خاص استفاده می شود. در ساخت اسکلت ماشین آلات و کامیون و فرم دهی قوطی در ستون سازه از این‌ محصول استفاده می شود.

انواع تولید ناودانی سنگین کدامند؟

انواع ناودانی سنگین

ناودانی پرسی و ناودانی فابریک

https://ahanhyper.com//?p=72699

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *