امروز : یکشنبه 05 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

میلگرد ۱۲ چه کاربردهایی دارد

میلگرد یک مقطع فولادی است که برای افزایش مقاومت کششی بتن استفاده می شود. میلگردها در انواع مختلف و با کاربردهای متفاوت ساخته می شوند. در این مبحث قصد داریم به بررسی مبحت میلگرد ۱۲ چه کاربردهایی دارد؟ بپردازیم. از شما مخاطبان گرامی دعوت می شود برای آشنایی بیشتر با این مبحث همراه ما باشید.

معرفی میلگرد ۱۲

در ابتدای مبحث میلگرد ۱۲ چه کاربردهایی دارد؟ ابتدا لازم است میلگرد ۱۲ را بشناسید. میلگرد ۱۲ دارای قطر ۱۲ میلی متر و وزن ۱۱ کیلوگرم بوده و از متداول ترین میلگردهایی است که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این میلگرد ساده و بدون آج است و به عنوان یک میلگرد حرارتی و دورپیچ اعضای سازه در نمای ساختمان استفاده می شود. همچنین این میلگرد دارای قطر اسمی ۱.۵ اینچ و مساحت اسمی ۱.۷۶ اینچ مربع است.

جنس این میلگرد از فولاد نرم است و براساس استاندارد ISIRI 3132 تولید می‌شود. این میلگرد از مقاومت کششی کمتری نسبت به میلگرد از مهم ترین کارخانه هایی که این محصول را تولید می کنند می توان به کارخانه ظفر بناب، میلگرد شاهرود و ذوب آهن اشاره کرد. لازم به ذکر است که فروش این محصول به صورت شاخه ای است.

میلگرد ۱۲ چه کاربردهایی دارد

ویژگی های میلگرد ۱۲

بهتر است بدانید میلگرد ۱۲ ویژگی های زیادی دارد و در کاربری ها و مکان های مختلف از ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. در نظر داشته باشید که کیفیت و مرغوب بودن این مقطع فولادی از اهمیت بالایی برخوردار است. از جمله مرغوب ترین میلگردهای موجود در بازار می توان به میلگرد ظفربناب، میلگرد نیشابور، میلگرد تیکمه تاش اشاره کرد. برخی از ویژگی های این سایز میلگرد عبارتند از:

با توجه به مبحث میلگرد ۱۲ چه کاربردهایی دارد؟ باید ذکر شود که این میلگرد نقش زیادی در دوام و استحکام سازه ایفا می کند. از دیگر ویژگی های این میلگرد پشتیبانی از یکپارچگی ساختاری بتن و تکمیل انبساط حرارتی طبیعی بتن است. همچنین این میلگرد از مقاومت بالایی در برابر فشارهای کششی برخوردار است. این میلگرد در برابر عواملی چون رطوبت نیز دوام زیادی دارد. قابل ذکر است که انعطاف پذیری میلگرد ۱۲ نسبت به میلگرد سایز ۸ و ۱۰ کمتر است.

میلگرد ۱۲ چه کاربردهایی دارد

شایان ذکر است میلگرد ۱۲ کاربردهای زیادی دارد.‌ در ادامه به این‌ کاربردها اشاره شده است:

با توجه به مبحث میلگرد ۱۲ چه کاربردهایی دارد؟ باید ذکر کنیم این میلگرد به دلیل مقاومت در برابر نیروهای کششی، فشاری و تسلیمی در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود. همچنین از این میلگرد در ساخت پل، اسکله، بزرگراه، پارکینگ  استفاده می شود. از دیگر کاربردهای این‌ محصول می توان به تقویت ساختمان های بزرگ و بتنی اشاره کرد.

از دیگر کاربردهای متداول میلگرد ۱۲ استحکام سازی گاردریل بزرگراه است. همچنین در ستون های پارکینگ برای بالا بردن دوام آن از این میلگرد استفاده می شود. اسکله ها به دلیل اینکه در مجاورت آب قرار دارند در معرض خوردگی و رطوبت هستند به همین دلیل از این میلگرد در اسکله ها استفاده می شود تا از خراب شدن میلگرد جلوگیری کند.

کاربرد میلگرد ۱۲

خرید میلگرد از آهن هایپر

همان طور که متوجه شدید میلگرد از جمله پرکاربردترین محصولات فولادی مورد استفاده در ساخت و ساز می باشد. شما مخاطبان گرامی جهت خرید میلگرد و دیگر محصولات فولادی می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمائید. برخی دیگر از محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه می شود؛ می توان به تیرآهن، ناودانی، نبشی، پروفیل، ورق استیل، ورق ابعادی، ورق فولادی، آهن آلات و … اشاره کرد.

تمامی این محصولات در انواع و ابعاد مختلف موجود می باشد که هر یک از انواع آن در کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. با طمینان از کیفیت این محصولات جهت سفارش و خرید اقدام نمائید. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید سعی کنید با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید. با دریافت مشاوره انتخاب بهتر و با کیفیتی را تجربه خواهید کرد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مشخصات میلگرد ۱۲ را ذکر کنید؟

این میلگرد دارای قطر ۱۲ میلی متر و وزن ۱۱ کیلوگرم است. قطر اسمی این‌ میلگرد ۱.۵ اینچ و مساحت اسمی آن ۱.۷۶ اینچ مربع است.

ویژگی های میلگرد ۱۲ را شرح دهید؟

دوام و استحکام سازه، مقاومت بالا در برابر فشارهای کششی، دوام بالا در برابر رطوبت

کاربردهای میلگرد ۱۲ را ذکر کنید؟

موارد استفاده از میلگرد 12

ساخت پل، اسکله، بزرگراه، تقویت ساختمان های بتنی، استفاده در ستون اصلی پارکینگ

https://ahanhyper.com//?p=72598

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *