امروز : یکشنبه 28 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

میزان تولید میلگرد در ایران چقدر است

میزان تولید میلگرد در ایران چقدر است؟ سؤال پر تکراری است که امروز بسیار با آن رو به رو می شویم. فولاد یکی از مهم ترین و البته پرسودترین محصولاتی است که در ایران حرفی برای گفتن دارد. بدون شک فولاد می تواند به پیشرفت کشور در حوزه اقتصاد نیز به شکل چشمگیری کمک کند. در مسیر توسعه یافتن کشور قطعاً نقش محصولات فولادی را نمی توان نادیده گرفت. در این بین نیز میلگرد نیز بسیار محصول مهم تولیدی در این بین است. ما در ادامه به پاسخ این سؤال پرکاربرد می پردازیم.

میزان تولید میلگرد در ایران چقدر است؟

اهمیت تولید میلگرد در کشور

در ادامه مبحث میزان تولید میلگرد در ایران چقدر است؟ باید ذکر کنیم که امروزه میلگرد در انواع گوناگونی از قبیل آجدار و ساده تولید می شود و میلگرد ساده میلگردی است که با برآمدگی روی سطح است و جزء میلگردهای بسیار مقاوم به شمار می آید. کارخانه های متعددی در ایران دز زمینه تولید میلگرد فعالیت می کنند و خرید را بسیار آسان کرده است.

ایران توانسته با تولید سالانه بالای 25 میلیون تن فولاد در رتبه 14 جهان قرار گرفته است. در این بین فولاد جزء تولیدات اصلی به شمار می آید. طبیعاً هرچقدر تولید میلگرد با کیفیت بالاتری همراه باشد، قطعاً استحکام و مقاومت بالاتری را به نمایش می گذارد. به همین دلیل قیمت میلگرد بسیار موضوع بسیار مهمی است.

40% تولید محصولات فولاد را میلگرد را در بر گرفته است. به این دلیل که در مقاوم سازی بتن میلگرد نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. در 3 ماهه سال 1400 تولید میلگرد با افزایش 5% نسبت به سال 1399 را به خود اختصاص داده است.

اهمیت تولید میلگرد در ایران

 تولید میلگرد در ایران چقدر است؟

بیشتر از نیم قرن است که میلگرد در بین محصولات تولید فولاد قرار گرفته است. در سال 1400 ایران حدود 6 میلیون و 911 هزار تن را به میلگرد اختصاص داده است. در خرداد 1400 نیز 966 هزار تن بیشتری میزان تولید میلگرد بوده است و البته کمترین میزان نیز 485 هزار تن در تیر ماه 1400 بوده است.

ناگفته نماند که در تیرماه تولید میلگرد به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. دلیل این کاهش در تولید به خاطر محدودیت های ریز و درشتی بوده است که کارخانه های تولید با آن مواجه شده اند. در مرداد ماه 1400 البته کمی میزان تولید میلگرد در ایران افزایش یافته ولی نسبت به خرداد ماه چندان مورد توجه نبوده است.

صادرات میلگرد

قیمت میلگرد توانسته در بازار آزاد نرخ ها را کاملاً رقابتی کند. صادرات محصولی همچون میلگرد را به هیچ عنوان نمی توان در میزان اثر بخشی توسعه اقتصاد ایران نادیده گرفت. ایران از جمله کشورهایی به شمار می آید که تولید میلگرد آن توانسته با مرغوبیت و کیفیت بسیار بالایی همراه باشد و در جهان جزء پرمتقاضی ترین ها معرفی گردد.

با توجه به مبحث میزان تولید میلگرد در ایران چقدر است؟ باید بدانید که صادرات میلگرد با در نظر گرفتن میزان تولید میلگرد در ایران به کشورهایی همچون ترکیه، عراق و عمان بسیار گزینه مطرحی است. ارزآوری با وجود صادرات پربازده میلگرد به راحتی امکان پذیر است. ناگفته نماند که مقصد اصلی میلگرد برا صادرات در براورد قیمت آن تأثیر به سزایی می گذارد.

به همین دلیل است که قیمت ثابتی را نمی توان برای میلگرد صادراتی در نظر گرفت. عوامل بسیاری در برآورد قیمت میلگرد صادراتی نقش دارند. میلگرد هرچقدر با کیفیت تر باشد، طبیعتاً شما نمی توانید قیمت ارزانی را برای صادرات آن محاسبه کنید.

صادرات میلگرد

انواع میلگرد

در ادامه مبحث میزان تولید میلگرد در ایران چقدر است؟ باید ذکر کنیم که با توجه به تنوعی که در تولید دارد، برآورده می شود و طبیعتاً همین تنوع می تواند مسأله بسیار مهمی به شمار آید. از نظر جنس میلگرد در انواع مختلفی تولید می شود که می توان گفت، میلگرد اروپایی (کربن، منگنز، سیلیکون، آلیاژی و غیره)، فولاد کربن‌دار (میلگرد پایه (سیاه))، گالوانیزه، اپوکسی پوشش داده‌شده و فایبرگلاس پلیمر و ضد زنگ جزء انواع میلگرد در جنس های گوناگون محسوب می شوند و از نظر سایز نیز می توان انواع دیگری را اینگونه دسته بندی کرد که شامل:

  • میلگرد 8
  • میلگرد 10
  • میلگرد 12
  • میلگرد 14
  • میلگرد 16
  • میلگرد 18
  • میلگرد 20
  • میلگرد 22
  • میلگرد 25
  • میلگرد 28
  • میلگرد 32

حتی از نظر استاندارد نیز میلگرد انواع گوناگونی را شامل می شود که این استانداردها میلگرد (A1 (S240، میلگرد (A2 (S340، میلگرد (A3 (S400 و میلگرد (A4 (S500 را در دسته بندی خود جای می دهند.

عوامل موثر در قیمت میلگرد

عواملی بسیار در برآورد قیمت میلگرد تاثیر می گذارد و با توجه به میزان تولید میلگرد در ایران شما باید با این عوامل را بشناسید. قیمت مواد اولیه صددرصد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می تواند تاثیر مستقیمی داشته باشد. هرچقدر قیمت مواد اولیه بیشتر باشد، طبیعتاً قیمت میلگرد در بازار نیز افزایش خواهد یافت.

اما موضوع به همین جا ختم نمی‌شود؛ چراکه هزینه هایی مرتبط با حمل و نقل نیز وجود دارد  و در اینجا نقش اصلی خود را ایفا می کند. معمولاً میلگرد در حجم بالا خریداری می شود که جابه جایی آن  با کشتی و کامیون امکان پذیر است و در این بین، کامیون و کشتی به سوخت بیشتری نیاز دارد.

این خود روی قیمت میلگرد بی تاثیر نخواهد بود. عرضه و تقاضا همیشه رو به افزایش و کاهش است و طبیعتاً هر چقدر تقاضا بیشتر باشد، قیمت میلگرد نیز افزایش خواهد یافت. دلار و ارز هرکدام نوساناتی را شامل می شوند که نوسانات مربوط به دلار از جمله مهمترین عوامل تاثیرگذار در براورد قیمت میلگرد به حساب می آیند.

عوامل موثر در قیمت میلگرد ایران

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

ما در مورد میزان تولید میلگرد در ایران به صورت مختصر و مفید صحبت کرده ایم. میلگرد یکی از مهم ترین تولیدات در بین محصولات فولادی به شمار می آید. کیفیت میلگرد در صادرات و همچنین قیمت آن نقش مهمی را ایفا می کند و صرفاً میزان تولید را نباید ملاک قرار داد؛ چرا که کیفیت می تواند به تولید هرچه بیشتر کمک کند.

میلگرد ظفربناب، میلگرد نیشابور، میلگرد تیکمه تاش از جمله مرغوب ترین میلگردهای موجود در بازار می باشد. شما مخاطبان گرامی برای خرید میلگرد و دیگر محصولات فولادی می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

از جمله دلایل کاهش میزان تولید میلگرد در ایران چیست؟

محدودیت هایی که روی تولید میلگرد در کارخانه ها اعمال می شود.

در سال 1400 بیشتری میزان تولید میلگرد به چه زمانی مربوط می شود؟

در خرداد ماه 1400 966 هزار تن میلگرد بیشتری میزان را به خود اختصاص داده است.

چند درصد تولیدات فولاد به میلگرد اختصاص دارد؟

حدوداً 40 درصد

https://ahanhyper.com//?p=72585

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *