امروز : یکشنبه 28 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

منظور از هوشمند سازی ساختمان چیست

ساختمان های هوشمند مجموعه‌ای از سیستم ها در راستای کنترل برخی وسایل برقی و مکانیکی می باشد که در خانه موجود است. این سیستم علاوه بر کاهش هزینه مصرف انرژی برای کاربران افزایش ایمنی و آسایش را نیز به همراه دارد. بهتر است بدانید که جهت پیاده سازی ساختمان هوشمند ابتدا باید زیرساخت‌های لازم را برای این کار ایجاد کنید و در کنار آن اقدام به خرید مواد مورد نیاز کنید.

اما نکته بسیار مهمی در تهیه این دستگاه باید رعایت کنید و .. این است که چه نوع سیستم ها را باید خریداری کرد. در این مقاله از وبسایت آهن هایپر قصد داریم به بررسی مبحث منظور از هوشمند سازی ساختمان چیست؟ بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

منظور از هوشمند سازی ساختمان چیست

آشنایی با هوشمند سازی ساختمان

در ابتدای مبحث منظور از هوشمند سازی ساختمان چیست؟ باید ذکر کنیم که به طور کلی سیستم یکپارچه قابلیت کنترل تجهیزات برقی مختلف ساختمان باشد؛ از جمله المان های اصلی برای هوشمند سازی یک ساختمان به شمار می‌رود. در هوشمند سازی ساختمان ها لوازم سیستم های خانه را می توان به یک شبکه مشترک اتصال داد و به صورت مستقیم مستقل از راه دور به خوبی آن ها را کنترل نمائید.

به عنوان مثال باید بدانید که ترموستات، بلندگو های صوتی، تلویزیون، دوربین های امنیتی، قفل ها و … تماماً به یک سیستم مشترک اتصال داده خواهد شد. این موارد از طریق تلفن هوشمند به دستگاه لمسی تلفن همراه قابل کنترل خواهد بود.

سیستم BMS

با توجه به مبحث منظور از هوشمند سازی ساختمان چیست؟ باید ذکر کنیم که سیستم bms به نام مدیریت هوشمند ساختمان معرفی می‌شود. در واقع مجموعه سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای می باشند که جهت مانیتورینگ و کنترل یکپارچه برای قسمت های مختلف ساختمان استفاده خواهد شد. به طور کلی باید بدانید که وظیفه این سیستم پایش مداوم بخش‌های مختلف ساختمان و ارسال فرم به آن ها می باشد.

به گونه ای که عملکرد و اجزاء مختلف ساختمان با یکدیگر متعادل بوده و در شرایط بهینه و کاهش مصرف بیجا و تخصیص منابع انرژی به فضای مورد نیاز خواهد بود. در نظر داشته باشید که BMS در برگیرنده تمامی سیستم های الکتریکی، مکانیکی و تهویه هواست. این سیستم ها شامل سرویس های گرمایشی، سرمایشی، تهویه مطبوع، آسانسور، نیروی برق اضطراری، پله برقی، کنترل روشنایی، دوربین کنترل تردد و … می باشد.

آشنایی با هوشمند سازی ساختمان

نحوه هوشمند سازی خانه

در ادامه مبحث منظور از هوشمند سازی ساختمان چیست؟ باید ذکر کنیم که هوشمند سازی یک ساختمان در مراحل مختلفی انجام می شود که از آماده سازی زیرساخت های مختلف تا خرید تجهیزات مورد نیاز شامل آن می شود. در ادامه مراحل آن را به طور خلاصه برای شما بزرگواران شرح خواهیم داد.

مرحله اول: آماده سازی زیرساخت هوشمند سازی ساختمان

به طور کلی در پاسخ به سوال منظور از هوشمند سازی ساختمان چیست؟ می توان ذکر کرد که منظور از آماده‌سازی زیرساخت‌ها هوشمند سازی ساختمان بستر ارتباطی و نحوه اتصال وسایل مختلف جهت هوشمندسازی ساختمان به یکدیگر می باشد. در واقع می‌توان گفت که در زمینه بستر ارتباطی می توان هوشمند سازی ساختمان را به دو گروه تجهیزات با ارتباط سیمی و تجهیزات بی سیم تقسیم کرد.

هر یک از این دو گروه ها دارای زیر گروه های دیگری می باشند. در نظر داشته باشید که تجهیزات بی سیم برای برقراری ارتباط از تکنولوژی‌های ارتباطی مختلفی استفاده می کند که می‌توان به استفاده از رادیو، ارتباط بلوتوث، ارتباط وای فای و … اشاره کرد. ارتباط سیمی نیز در روش های مختلفی در قالب پروتکل های ارتباطی از جمله KNX و Modbus تعبیه خواهند شد.

مرحله دوم: انتخاب شرکت تولید کننده تجهیزات

شاید برای شما جالب باشد بدانید که انتخاب شرکت تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی بعد انتخاب زیرساخت ارتباطی بسیار موثر و تاثیر گذار خواهد بود. برای اقدام به انتخاب پروتکل های ارتباطی خانه هوشمند تعدادی شرکتها می‌توانید انتخاب کنید سپس محدود خواهد شد. شرکت ها در زمینه تولید تجهیزات هوشمند سازی با سیم و برخی دیگر در زمینه تجهیزات بی سیم فعالیت دارند.

برخی شرکت‌ها نیز هر دو نوع این تجهیزات را تولید خواهند کرد. به همین خاطر انتخاب درست از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. از دیگر نکات بسیار مهم در انتخاب این شرکت ها که باید به آن توجه کنید؛ نرم افزار کاربردی توسعه داده شده توسط این شرکت می باشد. نرم افزارهای کاربردی از نقطه نظر رابط کاربری، زبان مورد استفاده و قابلیت نصب برای دیوایس های مختلف قابل بررسی خواهد بود.

مرحله سوم: نحوه استفاده از ساختمان هوشمند

در ادامه مبحث منظور از هوشمند سازی ساختمان چیست؟ باید ذکر کنیم که پس از اینکه این دو مرحله را انجام دادید؛ نوبت به استفاده از هوشمند خواهد رسید. استفاده از سیستم خانه هوشمند بسیار لذت بخش و آسان می باشد که با استفاده از این سیستم ها برای انجام عملیات های کنترلی صفحه تلفن همراه خود را لمس کنید. لازم است بدانید که هوشمند سازی ساختمان پوشش گسترده ای دارد. علاوه بر کنترل سیستم های روشنایی سیستم گرمایشی و سرمایشی می‌توانید سیستم های امنیتی، دزدگیر و … را نیز به خوبی کنترل نمایید.

نحوه هوشمند سازی خانه

مزایای هوشمند سازی ساختمان ها

منظور از هوشمند سازی ساختمان چیست؟ حال که با هوشمند سازی ساختمان آشنا شدید؛ لازم است که مزایای آن را نیز بدانید. برخی از مزایای آن عبارتند از:

  • برخورداری از سیستم سرمایشی و گرمایشی هوشمند
  • دارای سیستم پرده های برقی هوشمند
  • دارای سیستم روشنایی هوشمند در کنار صرفه جویی در مصرف انرژی برق
  • برخورداری از قابلیت افزایش سطح رفاه و آسایش در کنار لوکس سازی فضا و ارائه یک ظاهر جذاب برای تجهیزات
  • دارای سیستم احضار آسانسور به همراه سیستم امنیتی هوشمند
  • دارای سیستم نظارتی و آیفون هوشمند
  • دارای کنترل سیستم ها توسط تلفن همراه و تاچ پنل
  • دارای قابلیت کنترل تجهیزات خارج از منزل و افزایش امنیت و …

مزایای هوشمند سازی ساختمان ها

اشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات فولادی می باشد. برای ساخت یک ساختمان نیاز به محصولات فولادی همچون ناودانی، نبشی، پروفیل، و میلگرد، تیر آهن، ورق استیل، ورق گالوانیزه و … می باشد. شما مخاطبان عزیز برای تهیه و خرید این محصولات فولادی می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمایید.

در صورتی که اطلاعات لازم برای این سیستم ها را ندارید؛ پیشنهاد می کنیم با کارشناسان فروش مجموعه آهن هایپر در تماس باشید. به این صورت مشاوره های لازم را به صورت کاملاً رایگان دریافت کرده تا بتوانید محصول مناسب و باکیفیتی را به راحتی تهیه کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

هوشمند سازی ساختمان چیست؟

فرآیند هوشمند سازی ساختمان می تواند لوازم سیستم های خانه را به شبکه مشترک اتصال و به صورت مستقل از راه دور کنترل کرد.

المان اصلی در هوشمندسازی یک ساختمان چیست؟

وجود یک سیستم یکپارچه که دارای قابلیت قابلیت کنترل تجهیزات برقی مختلف در ساختمان را به عهده داشته باشد؛ از جمله المان های اصلی در هوشمند سازی ساختمان به شمار می رود.

مراحل هوشمند سازی ساختمان کدامند؟

آماده سازی زیرساخت هوشمند سازی ساختمان، انتخاب شرکت تولید کننده تجهیزات، نحوه استفاده از ساختمان هوشمند

https://ahanhyper.com//?p=72552

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *