امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

منظور از تهاتر آهن آلات چیست

امروزه معادلات آهن آلات به روش های مختلفی انجام می شود که یکی از آن ها تهاتر است. در این مبحث قصد داریم به بررسی سوال منظور از تهاتر آهن آلات چیست؟ بپردازیم. از شما همراهان گرامی دعوت می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

تهاتر آهن آلات

تهاتر به معنای معادله کالا به کالا و تبادل دو تعهد است. به طور کلی تهاتر همان داد و ستد که بدون دخالت پول انجام می شود. در این معاملات پولی پرداخت نمی شود و معامله کالا به کالا است بدین صورت که اگر کالایی میگیرید کالایی می دهید. فقط در صورتی که بین کالاهای مبادله شده اختلاف قیمت باشد طرفی که کمبود دارد پیشنهاد پول را می دهد.

تهاتر اغلب بین چند نفر انجام می شود که امکان دارد حقیقی و یا حقوقی باشند. امروزه اکثر قدرت های اقتصادی دنیا برای انجام معاملات خود از تهاتر استفاده می کنند. تهاتر آهن آلات امکان دارد در برخی موارد با ملک یا موارد دیگر انجام شود. به طور مثال برای تامین آهن آلات یک ملک می توان از واحدهای همان ملک برای پرداخت میلگرد و آهن استفاده کرد.

تهاتر آهن آلات

انواع روش های انجام تهاتر

تهاتر آهن آلات از سه روش زیر انجام می شود:

روش باز خرید: این روش در صنایع بزرگ با هزینه های کلان بیشترین کاربرد را دارد. این روش محدودیت های تحریم را کاهش داده و سبب ورود تکنولوژی به کشور می شود. این روش بدین صورت است که یک کشور در عوض ارائه محصولات به جای دریافت پول از کشور عرضه کننده کالاهایی دریافت می کند.

روش تبادل کالا: از دیگر روش های تهاتر آهن آلات روش تبادل کالا است. در تین روش جا به جایی و یا تعویض کالا به کالا انجام می شود. طرف دریافت کننده کالا با توجه به ارزش کالایی که دریافت کرده یک کالا را عرضه می کند. این روش یک روش تهاتر سنتی می باشد.

روش OFFset یا خدمت در برابر کالا: این روش تهاتر آهن آلات مطابق با قرارداد و توافقی که صورت گرفته انجام می شود. بدین گونه که یک کشور کالایی که نیاز دارد را خریداری می کند و در مقابل کشور فروشنده تعهد می دهد با آن کشور همکاری های لازم با آهن ها را داشته و به خدمت رسانی کند. گاهی می توان از پول در این شیوه استفاده کرد.

انواع روش های انجام تهاتر

مزایای تهاتر آهن آلات

تهاتر آهن آلات مزایای زیادی دارد کا در زیر به برخی از آنها اشاره شده است:

مهمترین مزیت تهاتر آهن آلات این است که پیمانکار بدون پرداخت پول ساخت و ساز را شروع می کند. همچنین در این تهاتر برای دریافت طلب ضمانت بیشتری وجود دارد. از مزیت های دیگر تهاتر این است که افراد از نظر اقتصادی فعال بوده و کمبود نقدینگی ندارند. از مزیت های دیگر تهاتر این است که میزان تقاضا و قدرت خرید افزایش یافته در نتیجه تولید عرضه محصولات بالا می رود و باعث رونق کسب و کارها می شود.

قوانین و شرایط اجرایی تهاتر

در تهاتر آهن آلات باید قوانینی رعایت شود که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم:

از شرایط انجام این کار این است که باید شخصی را پیدا کنید که شروط فرد معامله گر و کالای ارائه شده را قبول کند. از شرایط دیگر تهاتر آهن آلات پذیرش ارزش گذاری کالا است. لازم به ذکر است که این فرآیند اهمیت بالایی در تهاتر دارد. در این روش معامله طرفین با خدمات و کالاهایی که به ارزش کالای ارائه شده می باشد دستیابی دارند.

قوانین و شرایط اجرایی تهاتر

خرید آهن آلات

امروزه آهن آلات در ساخت و ساز بیشترین استفاده را دارند. کیفیت این محصولات از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که باید سعی کنید از فروشگاه های معتبری تهیه کنید. پیشنهاد ما به شما عزیزان فروشگاه تخصصی آهن هایپر می باشد. برخی از محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه می شود؛ می توان به ورق استیل، ورق گالوانیزه، ناودانی، میلگرد، تیرآهن و …. اشاره کرد. شما مخاطبان گرامی از سراسر ایران می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ جهت سفارش انواع محصولات فولادی اقدام نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

منظور از تهاتر آهن آلات چیست؟

تهاتر به معنای مبادله کالا به کالا بوده و هیچی پولی در آن داده نمی شود.

انواع روش های انجام‌ تهاتر کدامند؟

روش باز خرید، روش تبادل کالا، روش OFfset یا خدمت در برابر کالا

مزایای تهاتر آهن آلات را ذکر کنید؟

شروع کار بدون پرداخت پول، عدم وجود کمبود نقدینگی، بالا رفتن میزان عرضه و تقاضا، بالا رفتن تولید مخصولات و رونق کسب و کارها

https://ahanhyper.com//?p=72505

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *