امروز : شنبه 04 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

مشارکت در ساخت و ساز شیراز

برای پیدا کردن بهترین پیمان کار برای مشارکت در ساخت و ساز شیراز در ساخت واحدهای مسکونی و … باید دقت زیادی به خرج دهید. در واقع شما باید سعی کنید افرادی را به کار بگیرید که اصول و استاندارد ساخت و ساز را بدانند و از مصالح مرغوب و با کیفیت در ساخت و ساز استفاده نمایند. در این مطلب از وب سایت اهن هایپر قصد داریم مشارکت در ساخت و ساز شیراز را مورد بررسی قرار دهیم. اگر قصد دارید جهت ساخت آپارتمان اقدام کنید پیشنهاد می کنیم با ما همراه بوده و این مطلب را مطالعه نمایید.

مشارکت در ساخت و ساز چیست؟

با توجه به مشارکت در ساخت و ساز شیراز باید ذکر کنیم که سرمایه گذاری شخص یا اشخاصی به عنوان مالکین و تعهد انجام عملیات ساختمانی و تامین هزینه‌ها از طرف سازنده یا سازندگان را مشارکت در ساخت می گویند. با توجه به این تعریف مشخص است که ریسک مالکین بیشتر از سازندگان می باشد. چرا که بر خلاف باور عمومی آورده به آورده نیست. تمامی سرمایه را در اختیار شخص می گذارد که لزوم آن در ابتدا شرکت هزینه ندارد و متعهد به ساخت خواهد بود. شاید ساخت تحقق پیدا نکند. بنابراین شما باید حساسیت لازم را در انتخاب سازنده و انتخاب مشاور و … داشته باشید.

مشارکت در ساخت و ساز شیراز

 تعهدات مالک در مشارکت در ساخت و ساز شیراز 

در ادامه مبحث مشارکت در ساخت و ساز شیراز باید ذکر کنیم در مورد مالک زمین بارزترین موضوع است که در مشارکت در ساخت و ساز به چشم می آید. تعهد اصلی تر و مهم تر از اقباض زمین و تسلیم آن به مجری طرح را ندارد. در صورتی که در متن قرارداد زمان تحویل زمین درج شده باشد مالک به محض عقد قرارداد با توجه به آثار قانونی اش ملزم به اقباض زمین خواهد بود.

مشارکت ها و معمولاً تعهدات ها به دو صورت قانونی و قراردادی تقسیم‌بندی می‌شود.در مورد تعهدات موضوع بوده بدون ذکر آن ها در عقد هیچ نوع قانونی بر آن مترتب نخواهد شد. بهتر است بدانید که در این شرایط با در نظر گرفتن موضوعات فوق اگر مالکی به تعهد خود عمل نکند باید ابتدا به قراردادی که بین دو طرف بسته شده است مراجعه کرده و بررسی کند.

در آن چه موضوعی برای عدم انجام چنین تعهدی پیش‌بینی شده و اگر در چنین حالتی در قرارداد به عنوان یکی از شروط ضمن عقد درج شده باشد باید به خوبی بارز شود که در حال حاضر چنین شرطی به صورت لحاظ کردن وجه التزامی بابت تخلف شروع به قراردادها در تمامی قراردادها قراردادها به صورت آن گنجانده خواهد شد.

تعهدات مجری طرح

با توجه به مشارکت در ساخت و ساز شیراز باید ذکر کنیم که این قسمت با توجه به وجود شرایط خاص احتیاج دارد که بدانید اصولا و خلاف تعهدات مالک عمده آن ها تعهد واضح و روشن است و باید زمین را به مجری طرح واگذار کند. تعهدات مجری الگوی خاصی نداشته و می تواند هر نوع تعهد را در نظر بگیرد.

توجه داشته باشید که از مهم ترین تعهدات مجری می توان به پرداخت هزینه های ساختمانی پروژه و همچنین پرداخت هزینه‌های اداری پروژه، پرداخت هزینه ماهانه به مالک بابت اجاره بها در زمان ساخت و … می باشد که در قرارداد نیز ذکر خواهد شد. حال قصد داریم هزینه ساخت و ساز و مصالح ساختمانی را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

 تعهدات طرفین در ساخت و ساز

مصالح ساختمانی

سوالی که بسیاری از افراد دارند این است که در زمان مشارکت در ساخت و ساز شیراز آیا تهیه مصالح ساختمانی توسط مجری طرح انجام خواهد شد یا بر عهده مالک است؟ همانطور که در این مقاله نیز ذکر کردیم تهیه مصالح ساختمانی از جمله تعهدات مجری طرح می باشد که باید تمامی مصالح را با کیفیت بالا تهیه کرده و از آن برای ساخت و ساز استفاده کنند. مصالح ساختمانی که در ساخت و ساز باید استفاده شود باید با کیفیت بالا بوده و بتواند امنیت و استحکام سازه را تامین کند.

توجه داشته باشید که برخی از مجریان طرح برای اینکه ساخت و ساز را با هزینه کمتری انجام دهند سعی می کنند تا از مصالح بی کیفیت استفاده کنند. این کار اشتباهی جبران ناپذیر است. اما بهتر است بدانید که در صورتی که از مصالح بی کیفیت استفاده شود بدون شک ساختمان ایمن نبوده و مشکلاتی را برای ساکنین به همراه خواهد آورد. بنابراین شما باید سعی کنید ساخت و ساز را به گونه ای انجام دهید که مورد تایید سازمان نظام مهندسی بوده و از مصالح با کیفیت استفاده شود.

برخی از مصالح ساختمانی مورد نیاز در ساخت و ساز

بهتر ایت بدانید برای مشارکت در ساخت و ساز شیراز لازم است که شما مصالح ساختمانی مورد نیاز ساخت و ساز را در شیراز تهیه کرده و از آن استفاده کنید. سوالی که وجود دارد این است که آیا می توان از هر مصالحی در ساخت و ساز استفاده کرد؟ خیر برای اینکه پیمانکار و مجری طرح بتواند ساخت و ساز انجام دهد باید همواره سعی کند که بهترین مصالح را تهیه کرده و از آن بهره مند شود.

در ساخت و ساز از مصالح فولادی بسیاری استفاده می‌شود. از جمله می توان به میلگرد اشاره کرد که میلگردهایی که بیشترین کاربرد را در ساختمان سازی دارند می توان به میلگرد ۱۰ آجدار، میلگرد ساده، میلگرد سایز ۸ میلگرد 10و سایز ۱۲ و سایز ۱۴ و ۱۶ و ۱۸ و ۲۰ و ۲۲ و ۲۵ و ۲۸ اشاره کرد. این نوع میلگردها بیشترین کاربرد در ساختمان سازی دارند. همچنین باید ذکر کنیم تیرآهن هایی که در ساخت و ساز استفاده می شود تیراهن سایز ۱۲ الی تیرآهن ۳۰ می باشد.

هر یک از این تیراهن ها در قسمت های خاصی از ساختمان استفاده خواهد شد. ورق گالوانیزه و ورق سیاه و ورق روغنی، انواع ناودانی، سپری و نبشی نیز از دیگر محصولاتی می باشد که در ساختمان سازی کاربردهای خاصی دارند و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مصالح  مورد نیاز در ساخت و ساز

افرادی که قصد دارند تا جهت مشارکت در ساخت و ساز در شیراز اقدام کنند می توانند تمامی محصولات فولادی مورد نیاز خود را از مجموعه آهن هایپر تهیه نمایند. مجموعه اهن هایپر همواره در تلاش است محصولاتی را ارائه دهد که با کیفیت بالا بوده و همچنین ارسال به تمام نقاط دارد.

شما بازدیدککندگان گرامی می توانید تمامی مصالح فولادی مثل میلگرد، تیرآهن، ناودانی و نبشی، انواع پروفیل ها و … را با اطمینان خاطر از طریق وب سایت https://ahanhyper.com تهیه کرده و از آن بهره مند شوید. در صورتی که شما نیاز به اطلاعات بیشتر داشته باشید می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

خرید مصالح

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

در مشارکت ساخت و ساز تهیه مصالح ساختمانی بر عهده مالک است یا مجری طرح؟

در مشارکت ساخت و ساز تهیه مصالح ساختمانی بر عهده مجری طرح می باشد.

در ساخت و ساز بیشتر از چه محصولات فولادی استفاده می شود؟

در ساخت و ساز از مصالح فولادی همچون میلگرد، تیرآهن، ناودانی و سپری، نبشی، انواع پروفیل های ساختمانی و ... استفاده خواهد شد.

در زمان مشارکت در ساخت و ساز به چه صورت می توان محصولات فولادی مورد نیاز را تهیه و خریداری کرد؟

تمامی محولات فولادی مورد نیاز برای ساخت و ساز را می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com تهیه و خریداری نمائید.

https://ahanhyper.com//?p=72444

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *