امروز : شنبه 18 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

مراحل خرید میلگرد از بورس کالا چگونه است

بورس بازاری است؛ غیر حضوری که امروزه کاربرد زیادی دارد. در این مبحث قصد داریم به بررسی مراحل خرید میلگرد از بورس کالا چگونه است؟ بپردازیم. از شما مخاطبین عزیز دعوت می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

بورس کالا یکی از روش های خریدی است که از سال ۱۳۸۲ تشکیل شد. در این بازار خریداران، فروشندگان و دلالان زیادی حضور دارند که اجناس را خرید و فروش می کنند. در این بازار برای هر محصولی می توان چندین فروشنده و یا خریدار پیدا کرد. هر شخصی در این بازار با توجه به نیاز و بودجه خود محصولات را با هم مقایسه کرده سپس اقدام به خرید و فروش می کند. خرید میلگرد از بوس کالا از روش های مطمئن است که می توان از آن استفاده کرد. برای حضور در این بازار باید تمام اطلاعات هویتی خود را ثبت کنید و همین باعث ایمنی بالای این بازار شده است. نحوه خرید در این بازار قوانینی دارد که باید آن را رعایت کرده سپس اقدام به خرید کرد.

خرید میلگرد از بوس کالا

مراحل خرید میلگرد از بورس کالا

برای خرید میلگرد از بورس کالا باید مراحل زیر را انجام دهید:

انتخاب کارگزاری

اگر قصد خرید میلگرد از بورس کالا را دارید در اولین گام باید برای انجام معاملات خود یک کارگزار که مورد تایید سازمان بورس باشد را انتخاب کنید. کارگزاران تمامی امور مربوط به سفارش و خرید و فروش سهام را برای شما انجام می دهند.

دریافت کد مشتری

بعد از اینکه کارگزار خود را انتخاب کردید باید بدانید که برای حضور در بورس و فعالیت در این بازار باید کد مشتری داشته باشید. برای دریافت کد مشتری از طریق بورس کالا باید اقدام کنید. توجه کنید که دریافت کد فقط یک بار انجام شده و هر شخص خریدار باید از طریق کارگزاری خود نسبت به دریافت آن اقدام کند. اگر به عنوان یک فرد حقیقی اقدام به دریافت کد مشتری کردید مدارکی از قبیل کپی شناسنامه، کپی کارت ملی و پر کردن فرم مشتری که شامل اطلاعاتی چون شماره حساب، آدرس، تلفن، کدپستی و… می باشد مورد نیاز است.

در حالی که به عنوان یک فرد حقوقی اقدام کنید مدارکی چون تصویر روزنامه رسمی ثبت شرکت، فتوکپی شناسنامه و کارت ملی همه اعضاء هیئت مدیره، لیست صاحبان امضا،‌ لیست همه سهام داران بالای ۱۰ درصد، تصویر روزنامه آخرین تغییرات شرکت و شماره حساب جاری شخص حقوقی مورد نیاز است. بهتر است بدانید که در این حالت معاملات را تنها اشخاص حقوقی می توانند انجام دهند.

فرم درخواست

در این مرحله خرید میلگرد از بورس کالا برای هر بار خریدی که انجام می دهید باید یک فرم سفارش که شامل اطلاعاتی چون نوع کالا، نام تولید کننده و حداکثر قیمت را تعیین کرده سپس آن را تحویل کارگزار دهید.

بررسی امکان خرید

در این مرحله برای خرید میلگرد از بورس کالا کارگزار امکان خرید مورد شما را بررسی کرده و می تواند گاهی برای عرضه کالا با تولید کننده ها رایزنی کند. اگر میلگرد خرید کنید ۱۰ درصد مبلغ برای پیش پرداخت به حساب کارگزار واریز شده و اگر تخلفی پیش آید کارگزار می تواند از آن برداشت کند. بهتر است بدانید که چون میلگرد از محصولات صادراتی است ۵ درصد از ارزش کل معامله به حساب کارگزاری واریز می شود.

خرید کالا

در این مرحله کارگزاران مطابق با قیمت فولاد عرضه شده آن را بر روی تابلوی نمایش بورس گذاشته و مطابق با میزان، تعداد، نوع و مبلغ میلگرد با کارگزاران دیگر به رقابت می پردازند. در صورت کافی بودن کالا با قیمت مناسب خریداری می شود.

کسر کارمزدهای کارگزاری

پس از خرید میلگرد از بورس کالا تمامی اطلاعات از قبیل عوارض بورس، حق الزحمه کارگزاری توسط کارگزاری تنظیم شده و برای خریدار ارسال می شود. خریدار باید مابقی مبلغ را تا ساعت ۱۰ صبح روز سوم کاری به حساب بورس واریز کرده و فیش آن را تحویل کارگزاری دهد. اگر مبلغ واریز نشده و فیش آن به کارگزاری داده نشود معامله فسخ شده و خریدار باید مبلغی را به عنوان کارمزد فروشنده و کارگزار پرداخت کند.

تسویه کل مبلغ خریداری شده

بعد از این که مبلغ مانده واریز شد کارگزار آن را تسویه کرده و حواله فروش و مدارک آن را به کارگزار فروشنده تحویل می دهد. در این مرحله توسط خریدار آدرس محل تخلیه و نوع حمل آن مشخص شده و کارگزار وظیفه دارد تمام‌ مراحل را پیگیری کند سپس حواله فروش آن را صادر کند.

مراحل خرید میلگرد از بورس کالا

مزایای خرید میلگرد از بورس کالا

خرید میلگرد از بورس کالا مزایایی دارد که به شرح زیر است:

این بازار تحت نظارت سازمان بورس، وزارت صنعت، معدن و تجارت است و این مورد می تواند بر قیمت آن موثر باشد. همچنین در این بازار به علت عرضه و تقاضای بالا محصولات قیمت های عادلانه بوده و شفاف می باشد. اطمینان از اصالت کالا با توجه به اعتبار تولید کننده از مزیت های دیگر خرید میلگرد از بورس کالا می باشد. همچنین در این بازار به راحتی می توان قیمت ها را با هم‌ مقایسه کرده سپس اقدام به خرید مقرون به صرفه کرد.

یکی دیگر از مزیت های این روش خرید این است که از سختی های بازار سنتی راحت شده و خرید آنلاین و راحتی را تجربه می کنید. در این بازار اگر فرد خریدار مبلغ را به موقع پرداخت نکند جریمه می شود و همین باعث می شود احتمال آن بسیار پایین آید. ایجاد تعادل در بازار یکی دیگر از مزایای خرید از بورس است.

مزایای خرید میلگرد از بورس کالا

نکات مهم در خرید میلگرد از بورس کالا

در زمان خرید میلگرد از بورس کالا باید به نکات زیر توجه کرد:

در این بازار تعداد تولید کنندگان و کارخانه ها زیاد بوده و محصولات خود را به صورت سبد ارائه می دهند. روزهای خرید میلگرد از بورس کالا چهارشنبه ها و ساعت ۱۱ می باشد. توجه کنید که تعیین قیمت ها در این بازار به صورت رقابتی انجام می شود. حدودا ۹۰ کارگزاری به طور رسمی در این بازار فعالیت دارند.

از نکات قابل توجه دیگر این است که باید بدانید خریدار برای تسویه مبلغ ۳ روز کاری فرصت دارد در غیر این صورت باید جریمه پرداخت کند. اگر بیش از ۱۰ روز در تسویه کامل تاخیر داشته باشد معامله فسخ شده باید مبلغی را بابت جریمه به کارگزار پرداخت کند.

نکات مهم خرید میلگرد از بورس کالا

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات فولادی از جمله میلگرد می باشد. میلگرد ظفر بناب، میلگرد نیشابور، میلگرد تیکه تاش از جمله مرغوب ترین انواع میلگردهای موجود در بازار می باشد. شما مخاطبان گرامی برای تهیه و خرید میلگرد و دیگر محصولات فولادی می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمائید. برای انتخاب بهتر با کارشناسان فروش در تماس باشید و مشاره های لازم را دریافت نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

بورس کالا چیست؟

از روش های خریدی است که در آن تعداد زیادی فروشنده و خریدار وجود دارد و می توان قیمت ها را با هم مقایسه کرد.

مراحل خرید میلگرد از بورس کالا را ذکر کنید؟

انتخاب کارگزاری، دریافت کد مشتری، فرم درخواست، بررسی امکان خرید، خرید کالا، کسر کارمزد کارگذاری، تسویه کامل مبلغ

مزایای بازار بورس کالا را ذکر کنید؟

مزیت خرید میلگرد از بورس کالا

قیمت عادلانه، امکان مقایسه قیمتها، اطمینان از اصالت کالا، خرید و فروش ایمن، انجام خریدی راحت، ایجاد تعادل در بازار

https://ahanhyper.com//?p=72407

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *