امروز : سه‌شنبه 14 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع ماشین های CNC

انواع ماشین های CNC

همانطور که می دانید تولید قطعات صنعتی نیاز به دقت ایمنی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها دارد و بیشتر صنایع با ماشین های کاری دستی شروع خواهد شد. ماشین دستی بسیار قدیمی بوده که از رده خارج شده است. این فرایند برای خطا حوادث و ناهماهنگی محصول را به همراه خواهد داشت. امروزه انواع ماشین های CNC  وجود دارد که این مشکلات برطرف شده است.

ماشینکاری cnc یا کنترل عددی کامپیوتر از جمله فرایند تولید متداول می‌باشد که از نرم افزار کامپیوتر از پیش برنامه ریزی شده برای کار با ابزار و ماشین آلات کارخانه استفاده خواهد کرد. در نظر داشته باشید که این ماشین های جدید تقریباً در تمام صنایع در سراسر جهان جهان جهت ساخت قطعات استفاده می شود که محصولات و اجزای سازنده را از آلومینیوم، پلاستیک، چوب و مواد سخت دیگر ایجاد خواهد کرد.

 

ماشین های CNC

 

ماشین های CNC

بهتر است بدانید انواع ماشین هایCNC  یک تابع دستوری، یک سیستم راندن، یک سیستم بازخورد استفاده خواهند کرد. ماشینکاری CNC فرآیندی می باشد که معمولا از یک ماشین ابزار کامپیوتر جهت تبدیل یک تخته مواد خام جامد به شکل متفاوت استفاده خواهد کرد. این فرآیند به دستورالعمل های دیجیتالی بستگی دارد که به روی نرم افزار ساخته خواهد شد.

در اینجا از نرم افزار CAM یا CAD استفاده می شود که دارای قابلیت نوشتن کد G می باشند. این کدها مقادیر عددی می باشند که کنترل کننده دستگاه CNC  آن ها را برای اجرای فرایند از ابتدا تا انتها می خواند. زمانی که رایانه بر روی کنترل گر طرح را تقسیم می کند؛ ابزار برش یا قطعه کار را روی چندین محور حرکت خواهد داد تا شکل مورد نظر در مواد خام برش دهد.

آشنایی با انواع ماشین های CNC

بهتر است بدانید که ماشینکاری خودکار به تمامی صنایع ها کمک می کند تا قطعات به سرعت و دقیق ساخته شود؛ همه اعضای یکسان ایجاد نخواهد شد. دستگاهCNC  مورد نیاز برای ساخت محصول به ابعاد الگوهای هندسی قطعه وابسته می‌باشد. ماشین هایCNC  در انواع دو محوره، سه محوره، پنج محوره، چهار محوره تقسیم بندی می شوند.

محوره ها تعیین کننده توانایی‌های ماشین می باشد. از جمله اینکه چگونه حرکت کنند؟ و یا اینکه آیا مواد و ابزار برش را برای ایجاد محصول نهایی ما را می دهد یا خیر؟ به عنوان مثال باید ذکر کنیم که ماشین های ۳ محوره قطعه کار را در یک موقعیت ثابت نگه داشته در صورتی که ابزار برش بر روی صفحه حرکت می کند تا مواد غیر ضروری برش دهد. در ادامه برخی از انواع ماشین های CNC را شرح خواهیم داد.

دستگاه فرز CNC

یک از انواع ماشین هایCNC  این دستگاه فرزCNC  می باشد که دارای ابزارهای برش داخلی برای سوراخ کردن و برش مواد خام می باشد. در نظر داشته باشید که این فرآیند توسط قرار دادن بلوک فلزی چوبی یا پلاستیکی درون دستگاه شروع می شود. در مرحله بعد رایانه اینکه چطور مواد و برش دهد یا سوراخ کند را به دستگاه می گویند.

در نظر داشته باشید که این دستگاه فرز CNC جهت ایجاد بریدگی ها، شیارها، شکل ها، جیب ها و … بسیار مناسب می باشند که عمدتاً به عنوان ماشین های ۳ محور در دسترس بوده اما تا ۶ محوره نیز پیش می روند.

 

انواع ماشین های CNC

 

دستگاه برش پلاسما cnc

بهتر است بدانید این دستگاه مواد را برش خواهد داد. اما برای مانور دادن یک مشعل پرقدرت به جای افزایش برای برش دادن ورق های فلزی و چوبی دو بعدی معمولاً از یک رایانه بهره مند شود. در نظر داشته باشید که مشعل به گونه قوی می باشد که به صورت درون فلز متراکم دچار سوختگی شده و دمای آن به حدود ۵۰ هزار فارنهایت می رسد. در نظر داشته باشید که استفاده از این دستگاه در مراکز جوشکاری، تعمیرگاه های خودرو و مراکز ساخت و ساز صنعتی بیشتر استفاده می شود.

دستگاه تراش CNC

یکی از انواع ماشین هایCNC  دستگاه تراش CNC می باشد و به جای مانور دادن با کاتر یا مشعل مواد خام را بر روی دور حرکت می دهند که از محورهای کمتری نسبت به دستگاه های فرز استفاده خواهد شد. در نظر داشته باشید که این دستگاه دارای یک طرف در مرکز بوده که توسط چرخش و دستکاری مواد شکل مورد نظر را ایجاد خواهد کرد. رایانه موقعیت مواد را به خوبی کنترل می کند. در صنایعی همچون خودروسازی، هوافضا و تولید سلاح گرم این دستگاه ها بیشترین کاربرد را به همراه دارد.

دستگاه برش لیزری CNC

در صورتی که برای مواد سفت و سخت می خواهید از دستگاهCNC  استفاده کنید؛ پیشنهاد ما دستگاه برش لیزر CNC  می باشد. لیزر معمولاً قدرت بالا و دقت بیشتری دارد و تنها در شکل های سفارشی را به مواد خام برش خواهد داد. عملکرد این دستگاه بسیار مشابه برش های پلاسما می باشد؛ اما پلاستیک را با دقت بالایی برش خواهد داد.

 

دستگاه برش لیزری CNC

 

 آسیاب های CNC

بهتر است بدانید ماشین های آسیابیCNC  از جمله انواع ماشین های CNC به شمار می رود که معمولاً برای برش قطعه کار از یک چرخ ثابت استفاده خواهد کرد. این سیستم ها معمولا تا پنج محور موجود می باشند که توسط خنک کننده های پر فشار کار می کند و به سرعت قطعات فلزی را بدون سوختن تجهیزات جدا خواهد کرد.

دستگاه شش محوره CNC

بهتر است بدانید که آسیاب های ۶ محوره معمولا بالاتر از دستگاه های پنج محوره می باشد که این ماشین ها قابل توجهی از یک محور چرخشی اضافی در امتداد محور Z استفاده می کنند که باعث بهبود سرعت قابل توجهی نسبت به انواع دستگاه پنج محور خواهد شد. اجازه خواهد داد که حرکت و جابجایی های بیشتری در سرعت های بالاتری را داشته باشند؛ بدون اینکه دقت آن کاهش پیدا کند.

در نظر داشته باشید که دستگاه ۶ محوره معمولا برای ماشین کارهای حجم فولاد، آلومینیوم و چدن بسیار مناسب می باشند. قدرت این دستگاه بسیار بالا می باشد؛ به گونه ای که فلز خام را بدون تجهیزات اضافی به محصول نهایی تبدیل خواهد کرد. توجه داشته باشید که یک قطعه چند منظوره از تجهیزات تولیدی می باشد که کاربران نهایی اجازه دارند؛ عوامل مختلفی را از یک دستگاه انجام دهند.

دستگاه برش را تا حدود ۷۵ درصد در مقایسه با انواع ماشین هایCNC  دیگر کاهش خواهد داد. اما محدودیت‌هایی را نیز به همراه قطعات ساخته شده توسط این دستگاه پیکربندی پیچیده همچون بلوک های موتور یا توربین ها دارند. اگر محصول را ماشین کاری کنید که تنها برش های مستقیم و عمودی دارد. استفاده از این دستگاه 6 محوره برای آن قطعه کار خاص هیچ مزیتی نخواهد داشت.

 

دستگاه شش محوره CNC

 

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر محصولات و مقاطع فولادی را عرضه می کند که شما مخاطبین گرامی با در نظرگرفتن کاربردهای مدنظر خود می توانید این محصولات را تهیه کنید. برخی از محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه می‌شود می‌توان به میلگرد، ناودانی، نبشی، تیرآهن، ورق استیل، ورق فولادی و … در ابعاد و اندازه های مختلف اشاره کرد.

شما مخاطبین گرامی برای تهیه این محصولات می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمایید. در صورتی که اطلاعات لازم با دستگاه‌ها را نداشته باشید کافیست با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید و مشاوره های لازم را به صورت کاملا رایگان دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

https://ahanhyper.com//?p=70564

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *