امروز : سه‌شنبه 21 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

لیستوفر میلگرد چیست و چه کاربردی دارد

بهتر است بدانید هزینه‌هایی که برای انجام هر پروژه ای مد نظر گرفته می‌شود؛ از جمله مسائل مهم برای بررسی هر طرح عمرانی می باشد که باید به آن توجه داشته باشید. از جمله روش های برآورد میزان میلگرد مورد استفاده در سازه ها می توان به لیستوفر میلگرد اشاره کرد.

همانطور که می دانید این مقطع فولادی در ساختمان سازی بسیار کاربرد دارد؛ به همین خاطر از روش‌های مختلفی برای برآورد میزان میلگرد مورد استفاده می توان استفاده کرد. در این مقاله از مقالات وب سایت آهن هایپر قصد داریم به بررسی مبحث لیستوفر میلگرد چیست و چه کاربردی دارد؟ بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

لیستوفر میلگرد

آشنایی با لیستوفر میلگرد

قبل از اینکه به بررسی مبحث لیستوفر میلگرد چیست و چه کاربردی دارد؟ بپردازیم؛ لازم است که با خود لیستوفر آشنا شوید. همانطور که می‌دانید میلگرد از اهمیت بالایی برخوردار می شود؛ به همین خاطر باید به خوبی بتوان مشخص کرد که برای احداث یک ساختمان چه میزان میلگرد استفاده خواهد شد.

معمولا برای برآورد میزان میلگرد در یک ساختمان از لیستوفر استفاده خواهد شد. امروزه متاسفانه با توجه به میزان نوسانات ارز و دلار قیمت میلگرد همیشه در حال نوسان خواهد بود. لیستوفر به مهندسان و ناظرین کمک خواهد کرد که به اندازه نیاز بتوانند محصول را خریداری کنید و به این صورت در هزینه های پروژه به خوبی صرفه‌جویی نمایید.

به طور کلی می توان ذکر کرد که لیستوفر در واقعیت جدولی می باشد که اطلاعات مختلف در مورد میلگرد هایی که در سازه فولادی استفاده می‌شوند؛ در آن درج می‌شود. به این صورت می‌توان میزان میلگرد به کار برده شده را به راحتی برآورد نمایید. اگر شما نیز به نقشه سازه های بتنی دقت کرده باشید حتما لیستوفر آرماتورها را مشاهده کرده اید.

بهتر است بدانید اگر برای تخمین میزان میلگرد مورد نیاز برای ساخت یک پروژه از میلگرد از لیستوفر میلگرد استفاده کنید؛ قطعاً پیش بینی دقیق تری را با توجه به میزان هزینه مورد نیاز خواهید داشت و همچنین سرعت کار بالاتر می رود. علاوه بر این تهیه لیستوفر میلگرد باعث خواهد شد تا آرماتوربندی ساختمان به صورت دقیق تر و سریعتر به پایان برسد.

آشنایی با لیستوفر میلگرد

کاربردهای لیستوفر میلگرد

با توجه به مبحث لیستوفر میلگرد چیست و چه کاربردی دارد؟ باید ذکر کنیم که از جمله مهمترین کاربردهای استفاده از لیستوفر میلگرد می‌توان به این موارد اشاره کرد که ابعاد و اندازه دقیق در اختیار آماتوربند قرار خواهد داد. به این صورت شما فرض کنید که جدول لیستوفر میلگرد اصلا وجود نداشت؛ به این صورت آرماتور بندی کلی و اساسی نسبت به تعداد میلگرد در مورد نیاز سایز طول هر یک از آن میزان تخمینی و … نداشته و این باعث می شود تا وقت و هزینه زیاد مصرف شود.

در نظر داشته باشید که لیستوفر کمک شایانی می‌کند تا این مواردی که ذکر شد به درستی و با سرعت تخمین زده شود و به این صورت سرعت کار نیز افزایش پیدا می‌کند. در نظر داشته باشید که استفاده از لیستوفر میلگرد اطلاعاتی از قبیل طول، ضخامت، ارتفاع و … مشخص خواهد کرد.

در صورتی که تعدادی از میلگرها اضافه بماند؛ در چه مکانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با توجه به این مواردی که ذکر شد وجود مهندس ناظر که همواره بر فعالیت‌های آرماتوربند نظارت کند؛ اهمیت بالایی دارد و میزان خطا و اشتباه از سوی وی به حداقل ممکن برسد.

نحوه تهیه لیستوفر میلگرد

در ادامه مبحث لیستوفر میلگرد چیست و چه کاربردی دارد؟ باید ذکر کنیم برای اینکه این جدول لیستوفر تهیه کنید؛ باید شما سه نکته مهم از جمله موارد فنی، ارزیابی نقاط پرت، اولویت بندی برای اجرا و … را مد نظر قرار دهید و به درستی محاسبه شود. لازم است بدانید که ترتیب این موارد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. به همین خاطر آرماتوربند در صورتی که برای استفاده از جدول سهل انگاری کند تنها باعث صرف وقت و هزینه زیاد می‌شود.

به این دلیل که امکان دارد آماتور بند در استفاده و ارزیابی اندازه ها دچار مشکل شود. به عنوان مثال امکان دارد از میلگردهای استفاده کند که متعلق به پایان کار پروژه باشند که این کار باعث می‌شود تا آرماتور به نادرستی خم و برش داده شده و در نهایت به صورت بلااستفاده باقی می‌ماند. لازم است که توجه کنید حتماً لیستوفر آرماتوربندی در زمان مناسبی در اختیار آرماتور بند قرار بگیرد. در نظر داشته باشید که خم و برش میلگرد با توجه به پیشرفت کار پروژه و متناسب با آن صورت بگیرد تا مانع پرتی شود.

نحوه تهیه لیستوفر میلگرد

جدول لیستوفر میلگرد

با توجه به مبحث لیستوفر میلگرد چیست و چه کاربردی دارد؟ باید ذکر کنیم که شما می توانید از نرم افزارهای اتوکد، اکسل، مترور پلاس و غیره برای تهیه کردن لیستوفر میلگرد استفاده نمایید. استفاده از نرم افزار مترور پلاس تا به الان عملکرد بسیار خوبی در تهیه جدول لیستوفر میلگرد برای مهندسین به همراه داشته است.

توسط این نرم افزار می توان شکل میلگرد را با توجه به شکل های از پیش تعیین شده انتخاب کرده و همچنین طول قطر و تعداد آن را به خوبی مشخص نمایید. سپس اطلاعات لازم را با توجه به شکل میلگرد بر روی صفحه نمایش داده می شود. نرم افزار اتوکد و اکسل نیز دارای قابلیت‌های بسیار خوبی برای تهیه جدول لیستوفر میلگرد می باشند.

نکات لازم در ارتباط با جدول لیستوفر میلگرد

همانطور که ذکر کردیم استفاده از جدول لیستوفر میلگرد کمک شایانی می‌کند تا در هزینه و زمان برای اجرای پروژه صرفه جویی شود. توجه داشته باشید که تمامی موارد مورد استفاده در آرماتوربندی همچنین تعدادی میلگردها، میزان بتن مصرفی، شاخه‌های میلگرد و المان های مرتبط با اسکلت ساختمان به صورت جداگانه محاسبه شود؛ کاری بسیار دشوار و زمان‌بر خواهد بود. در صورتی که از جدول لیستوفر میلگرد استفاده کنید؛ به شما کمک خواهد کرد بدون اینکه وقت زیادی را صرف کنید و تنها با رعایت دقیق مراحل آموزش جلوبندی به بهترین شکل ممکن قابل اجرا باشد.

جدول لیستوفر میلگرد

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات فولادی از جمله میلگرد می باشد. شما مخاطبین عزیز برای تهیه و خرید میلگرد، خرید تیرآهن و دیگر مقاطع فولادی می توانید از طریق فروشگاه آهن هایپر اقدام نمایید. برخی از محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه می‌شود می‌توان به تیرآهن، ناودانی، نبشی، ورق استیل، ورق فولادی، میلگرد و … در ابعاد و انواع مختلف اشاره کرد.

برای تهیه و خرید این محصولات به صورت آنلاین از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  می توانید اقدام نمایید. در صورتی که اطلاعات لازم با این سیستم ها را ندارید؛ کافیست از طریق شماره ذکر شده با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید و مشاوره های لازم را به صورت کاملاً رایگان دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

لیستوفر میلگرد چیست؟

لیست افعال جدولی می باشد که توسط به کمک جدول میزان میلگرد مورد استفاده در یک سازه برآورده خواهد کرد.

از چه نرم افزارهایی می توان برای تهیه لیستوفر میلگرد استفاده کرد؟

اتوکد اکسل و مترور پلاس

نکات مهم برای تهیه جدول لیستوفر میلگرد کدامند؟

توجه به موارد فنی ارزیابی نقاط پرس اولویت بندی برای اجرا

https://ahanhyper.com//?p=72391

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *