امروز : سه‌شنبه 30 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

هر آنچه که درباره اجرای لوله کشی ساختمان باید بدانیم!

اجرای لوله کشی ساختمان

استفاده از لوله‌ها و سیستم لوله کشی در زندگی روزمره، برای ما تبدیل به یک عادت گشته و اغلب مردم در حین انجام امورات خود، متوجه این مسئله نمی‌شوند. ما تنها در زمانی که با بروز خرابی در لوله کشی ساختمان روبرو شویم، از اهمیت سالم بودن آن آگاه شده و این نکته را به یاد می‌آوریم. اجرای لوله کشی ساختمان به صورت استاندارد، می‌تواند تا حد زیادی از بروز خرابی و مشکل در لوله‌ها جلوگیری کند. در این مقاله ما قصد داریم تا با بررسی نکات مهم و جالب درباره لوله کشی ساختمان، به افراد مختلف در زمینه اجرای آن کمک کرده و سبب بهبود انجام آن شویم.

اجرای لوله کشی استاندارد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

به جرئت می‌توان گفت که بهره‌مند بودن از لوله کشی مناسب و آب پرفشار، یکی از 5 عنصر اصلی در زمینه انتخاب و خرید یک خانه محسوب می‌شود. مشتریان در هنگام ورود به یک خانه و زمانی که قصد دارند تا ملکی را بازدید نمایند، باید به لوله کشی آن ساختمان دقت کرده و خانه‌ای با بهترین لوله کشی را برای خود تهیه نمایند. سوالی که در این مرحله ذهن را درگیر خود می‌کند، این است که یک لوله کشی خوب باید شامل چه نکاتی باشد؟ در حقیقت به چه شکلی از لوله کشی، یک لوله کشی استاندارد و خوب می‌گوییم؟

اولین قدم برای برخوردار بودن از سیستم استاندارد لوله کشی، این است که از ابزار و مصالح خوب استفاده کنیم. داشتن ابزار خوب و لوله های با کیفیت را می‌توان نیمی از مسیر استاندارد سازی در نظر گرفت. در مرحله بعدی، افراد باید از متخصصین و کارشناسان ماهر در زمینه نصب و تعبیه لوله و اجرای لوله کشی ساختمان برای انجام این مهم، دعوت کنند. هر چه فرد استخدام شده توسط شما در کار خود ماهرتر باشد، نگرانی‌های شما نیز کمتر خواهد شد.

 

انواع روش‌های مختلف برای لوله کشیدن در بناهای مختلف

 

لوله کشی در بخش‌های مختلف ساختمان

شیوه نصب و اجرای لوله در قسمت‌های مختلف یک ساختمان متفاوت است و باید در هر بخش، از لوله مناسب و همچنین نقشه درست و اصولی استفاده نماییم. به طبع لوله‌هایی که در بخش سقف یک ساختمان قرار می‌گیرند، باید از ویژگی‌های متفاوتی برخوردار بوده و کارکردی مشابه اما با کمی تغییرات نسبت به دیگر لوله‌های داشته باشند؛ این مسئله درباره لوله‌های فاضلاب نیز به خوبی صدق می‌کند. لوله‌ کشی در سقف باید به شکلی صورت بگیرد که خطرات محیطی لوله را تهدید نکرده و نتوانند به سادگی منجر به شکستی یا خراب شدن آن شوند.

یکی از بدترین اتفاقات ممکن، این است که لوله شما به دلیل سرما هوا خشک شده و سپس، بشکند. برای جلوگیری از بروز مشکلات این چنینی بهترین تصمیم انجام اصولی لوله کشی خواهد بود و به نوعی می‌توان این مهم را تنها راه صحیح و کاربردی برای پیشگیری از حوادث این چنینی دانست. در حقیقت استفاده از یک نقشه درست در لوله کشی ساختمان و صد البته اجرای لوله کشی ساختمان به شیوه استاندارد، بیمه لوله‌های ما خواهد بود.

 

نکات مهم و قابل توجه در لوله کشی ساختمان ها

 

در هنگام اجرای لوله کشی ساختمان به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

همانگونه که در بخش‌های قبلی به این مسئله اشاره شد، رعایت نکات ایمنی و استفاده از مطالح درجه یک برخی از اصول داشتن لوله کشی استاندارد محسوب می‌شود؛ اما اگر بخواهید تا اجرای لوله کشی شما به بهترین شکل ممکن انجام شده و به اتمام برسد، باید به رعایت کردن برخی از نکات فکر کرده و در این زمینه، بکوشید.

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که لوله کش‌های مبتدی در انجام آن شکست می‌خورند، مربوط به شیب لوله‌ها است. شیب لوله باید در حد و اندازه استاندارد بوده و کم یا زیاد نباشد؛ علاوه بر آن جایگذاری لوله شیب دار نباید مانع انتقال مایعات توسط لوله‌های دیگر شود. دقت کردن به نوع لوله استفاده شده نیز بسیار مهم بوده و در روند نهایی کار، تاثیرگذار است.

در نهایت نیز می‌توانید برای کسب اطمینان از انجام این عملیات، به سراغ افراد متخصص و کارکشته بروید. نوع لوله انتخاب شده می‌تواند در تعیین فشار و همچنین زمان رسیدن آب به لوله موثر بوده و آن را دستخوش تغییرات مختلفی کند.

لوله کشی انشعابی و کلکتوری چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

شما خوانندگان این مطلب به احتمال زیاد اطلاعات مختصری درباره لوله کشی انشعابی و کلکتوری در اختیار داشته و یا اسم‌ آن‌ها را در محیط‌های مختلف، شنیده‌اند؛ اما نکته اصلی اینجا است که تفاوت این دو روش چه بوده و شما چگونه می‌توانید بهترین شیوه لوله کشی را برای منزل خود انتخاب کنید؟ در شیوه انشعابی، تمامی ساختمان و واحدها آب خود را از رایزر اصلی می‌گیرند و همین مسئله سبب بروز مشکلات این چنینی می‌شود. خانه‌هایی که از لوله کشی انشعابی برخوردار هستند در برخی از اوقات، به دلیل خرابی منبع اصلی یا یکی از انشعابات، نمی‌توانند از گاز خود استفاده کنند.

لوله کشی کلکتوری تفاوت‌های زیادی با این روش دارد و سیستم فعالیت آن، به کلی با شیوه لوله کشی انشعابی متفاوت خواهد بود. کلکتور وسیله‌ای است که در این روش در ساختمان‌ها قرار داده می‌شود و سبب جدا شدن منبع اصلی انشعاب خواهد بود. در حقیقت این روش به این دلیل اختراع شده تا بتواند منبع اصلی انشعاب را از خارج خانه به داخل ساختمان هدایت کنید.

شیوه کار در این روش اینگونه است که نیرو ابتدا به دستگاه کلکتور منتقل شده و سپس این دستگاه نیرو را بین ساختمان‌ها و منابع مختلف، تقسیم می‌کند. اگر تعداد انشعاب‌هایی که قصد دارید به وسیله کلکتور ایجاد کنید کم هستند، در نتیجه استفاده از این دستگاه برای شما بهتری انتخاب ممکن خواهد بود، اما در غیر این صورت اجرای لوله کشی ساختمان به روش انشعابی می‌تواند برای شما گزینه بهتری باشد.

 

لوله‌ها قبل از ساخت کامل خورشید قرار می‌گیرند.

 

نتیجه گیری

انتخاب روش درست لوله کشی و اجرای آن به بهترین شیوه ممکن، می‌تواند خیال هر فردی را از بروز مشکلات احتمالی راحت کرده و سبب بهتر شدن کیفیت زندگی مردم خواهد بود. مطالعه انواع راه‌ها برای لوله کشی ساختمان و رعایت نکات مهم در زمینه انجام آن، به ما در داشتن یک زندگی بهتر، کمک کرده و راه‌های خوشبینی را هموار می‌سازد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

https://ahanhyper.com//?p=69937

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *