امروز : سه‌شنبه 30 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

لوله صنعتی چیست

لوله ها انواع مختلفی دارند که از نظر جنس و کاربرد با هم تفاوت هایی دارند. یکی از انواع لوله ها لوله صنعتی است. در این مبحث قصد داریم به بررسی لوله صنعتی چیست؛ کاربرد و ویژگی آن بپردازیم. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این محصول همراه ما باشید.

آشنایی با لوله صنعتی

لوله ابزاری است که به شکل یک استوانه توخالی بوده و از آن برای انتقال مایعات، آب و گاز استفاده می شود. لوله صنعتی یکی از انواع لوله ها است که جنس آن از فولاد بوده و ضخامت و مقاومت آن نسبت به لوله های دیگر بیشتر است. با شکل دادن ورق سیاه این محصول تولید می شود که به صورت درزدار می باشد.‌ این لوله در سایزهای ۱.۲ الی ۱۶ اینچ تولید شده و دارای ضخامتی بین 2 الی 6 میلی متر متغیر است. معمولا این لوله ها به صورت استوانه هستند که برای متصل کردن آن‌ها از زانویی و پیوندهای خاص استفاده می‌شود.

لوله صنعتی

انواع لوله صنعتی

بهتر است بدانید لوله صنعتی انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر است:

لوله صنعتی آلیاژی: این نوع لوله مقاومت بالایی در برابر حرارت بالا دارد. کاربرد این محصول در صنایع شیمیایی و برق می باشد.

لوله مانیسمان: این لوله ها بدون درز هستند و در صنایعی چون نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله صنعتی گالوانیزه: این محصول به رنگ تیره و خاکستری بوده و دارای وزن سبک و متوسط است. ویژگی این لوله مقاومت خیلی بالا در برابر اسید و زنگ زدگی است.

لوله چدنی: این لوله ها در سرما دچار یخ زدگی یا ترکیدگی نمی شوند. همچنین‌ عمر این محصول زیاد است و می توان مدت طولانی از آن استفاده کرد که همین موضوع باعث کاهش هزینه ها می شود.‌ ویژگی دیگر لوله چدنی جلوگیری از صداهای آزار دهنده در زمان انتقال است. همچنین این محصول در برابر لرزش و فشار مقاومت بالایی دارند. فرسودگی در این ابزار به ندرت پیش می آید.

ویژگی لوله صنعتی

بهتر است بدانید لوله صنعتی مزایا و ویژگی های زیادی دارد که به شرح زیر است:

تنوع بالا اولین ویژگی لوله صنعتی است که به راحتی می توان لوله مورد نیاز خود را انتخاب کرد. جوش پذیری این محصولات بالا بوده و کار کردن با آن ها آسان است. همچنین این لوله ها به دلیل اینکه هیچ درزی ندارند سرعت کار را بالا می برند. قیمت مناسب و ضخامت بالا از ویژگی های دیگر این ابزار به شمار می رود. جنس این نوع لوله از فولاد است که باعث مقاومت بالای آن شده است.

ویژگی لوله صنعتی

کاربرد لوله صنعتی

لوله صنعتی برای موارد زیادی استفاده می شود که بعضی از این کاربردها به شرح زیر است:

از این محصول در کارخانجات، صنایع پتروشیمی و پروژه های ساختمانی استفاده می شود. به دلیل ضخامت این لوله ها از آن برای انتقال سیالات استفاده می شود چون انتقال با آن بهتر انجام می شود. همچنین از این محصول در پل های فلزی و خرپاها نیز استفاده می شود.

کاربرد دیگر لوله صنعتی در تجهیزات ایمنی راه ها است. از این محصول در نیروگاه ها، پالایشگاه ها و برای انتقال آب و فاضلاب نیز استفاده می شود. همچنین این ابزار برای سیستم های سرمایشی و گرمایشی مورد استفاده قرار می گیرند. لازم به ذکر است که برای محیط هایی که شرایط آب و هوایی بدی دارند این لوله بسیار مناسب است.

روش تولید لوله صنعتی

فرآیند تولید لوله صنعتی به صورت زیر می باشد:

لوله‌ صنعتی با توجه به نوع سیالی که در آن جریان دارد تحت فشارهای مکانیکی، حرارتی و شیمیایی زیادی قرار می‌گیرد. بنابراین تولید آن با توجه به نوع سیال تعیین می‌شود. در این فرآیند ابتدا باید برش کاری انجام شده و ورق را به ابعاد مورد نظر برش داد و بعد از آن نوار ورق را به اندازه لوله آماده می کنند.

سپس ورق را به لوله تبدیل می کنند. در مرحله بعدی درز لوله جوشکاری می شود که این کار به دو صورت مقاومتی و القایی انجام می شود‌. بعد از این کار براده برداری از سطح جوش انجام شده و لوله ها به شاخه های مساوی تقسیم می شوند. در انتها سطح کیفی محصولات مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد. اگر تمامی مراحل با دقت و طبق استاندارد انجام شود محصول نهایی کیفیت بالایی داشته و رضایت مشتری را کسب می کند.

روش تولید لوله صنعتی

خرید لوله صنعتی

در صورت نیاز به خرید لوله صنعتی می توانید از طریق فروشگاه تخصصی آهن هایپر به آدرس وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمائید. برخی دیگر از محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه می شود؛ می توان به ناودانی، نبشی، میلگرد، ورق ابعادی، ورق فولادی و … اشاره کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان خبره این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

لوله صنعتی چیست؟

جنس این لوله از فولاد بوده و معمولا به صورت استوانه هستند. همچنین ضخامت و مقاومت بالایی دارند.

انواع لوله صنعتی کدامند؟

لوله صنعتی آلیاژی، لوله مانیسمان، لوله چدنی

ویژگی لوله صنعتی را ذکر کنید؟

ویژگی لوله صنعتی

تنوع بالا، جوش پذیری خوب، مقاومت بالا، قیمت مناسب، ضخامت مناسب

https://ahanhyper.com//?p=72309

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *