امروز : یکشنبه 19 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

قیچی میلگرد بر چیست و چه کاربردی دارد

وسیله های زیادی وجود دارند که برای برش محصولات فولادی و انواع مقاطع کاربرد دارند. یکی از این مقاطع میلگرد است که برای برش آن از قیچی میلگرد بر استفاده می شود. در این مبحث می خواهیم قیچی میلگرد بر چیست و چه کاربردی دارد؟ را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتها همراه ما باشید.

آشنایی با قیچی میلگرد بر

قیچی میلگرد بر وسیله ای است که برای خم کردن و برش دادن میلگرد در اندازه ها و ابعادهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. با این ابزار می توان به راحتی و دقت بالا محصول را در سایزهای مختلف برش داد. طول هر شاخه میلگرد ۱۲ متر است؛ ولی در برخی موارد نیاز است این طول کمتر یا بیشتر شود. بعضی از این محصولات  شکننده و خشک بوده و نمی توان با هر ابزاری آن را برش داده یا خم کرد؛ چون شکسته می شود. بهترین ابزاری که برای این کار استفاده می شود؛ قیجی میلگرد بر است که انواع مختلفی دارد که با توجه به حجم پروژه می توان مناسب ترین آن را انتخاب کرد. برش دادن میلگرد بسیار مهم بوده و در زمان انجام این کار دقت بالایی نیاز است. قابل ذکر است که موتور این ابزار باید هر ۶ ماه یک بار بررسی شوند تا کارایی آن بهبود یابد.

قیچی میلگرد بر

انواع قیچی میلگرد بر

قیچی میلگرد بر به سه دسته زیر تقسیم می شود:

قیچی میلگرد بر هیدرولیکی

این وسیله در بازار پرفروش بوده و با پیشرانه هیدرولیکی برای خم کردن و برش انواع میلگرد استفاده می شود. این محصول در دو نوع تک فاز و سه فاز تولید و به بازار عرضه می شود. دقت و توانایی انجام کار با این محصول بالا بوده و این یکی از مزیت های آن به شمار می رود. در کارگاه ها و مراکز تولیدی که سرعت زیادی نیاز ندارند؛ استفاده از این محصول مناسب و به صرفه است.

قیچی میلگرد بر مکانیکی

از انواع دیگر قیچی میلگرد بر می توان به نوع مکانیکی آن اشاره کرد که به قیچی میلگرد بر گیربکسی نیز شناخته شده است‌. سرعت این محصول نسبت به مدل هیدرولیکی بیشتر بوده و حتی امکان برش و خم کردن ۳۲ میلگرد در دقیقه را دارد. برگشت اتوماتیک جک از ویژگی های بارز این وسیله است که سرعت کار را افزایش داده و سبب کارایی بهتر آن شده است. از این محصول علاوه بر برش و خم کردن میلگرد در صنایع برای موارد زیادی چون خم کردن انواع قوطی و محصولات فولادی و فلزی استفاده می شود. در کارگاه های ثابت و در صنایع ساختمانی از این نوع قیچی بیشتر استفاده می شود. این محصول در انواع تک فاز و سه فاز تولید شده و سرعت بسیار بالایی در برش و خم کردن دارد.

قیچی میلگرد بر دستی

این محصول در دو نوع سنتی و هیدرولیکی ساخته می شود که نوع دستی آن با اهرم دستی کار برش را انجام داده و وقت زیادی نیاز دارد. در صورتی که نوع هیدرولیکی این وسیله سرعت بالایی داشته و در زمان کوتاهی کار برش را انجام می دهد.

قیچی میلگرد بر دستی

ویژگی های قیچی میلگرد بر خوب

یک قیچی میلگرد بر خوب باید ویژگی های زیر را دارا باشد:

این وسیله در ابعاد مختلفی موجود بوده و هر کدام راندمان و قدرتی دارند؛ پس حتما به بالا بودن راندمان آن نوجه کنید. مصرف برق آن کم بوده و به راحتی بتوان آن را حمل و نقل کرد. یک قیچی میلگرد بر خوب دارای لبه ها و تیغه های با کیفیت است که این سبب ارائه کیفیت بهتر ابزار می شود. بدنه و قطعات این وسیله باید با دوام و محکم باشند.

روش برش میلگرد

برای برش میلگرد باید مراحل زیر را به دقت انجام داد تا فرآیند برش کیفیت بالایی داشته باشد:

ابتدا باید مهره های اصلی قیچی دستی را برای جا به جا شدن راحت در دست چرب کنید. سپس میلگرد را در دو بازوی قیچی به صورت محکم قرار دهید که بهتر است بر روی سطحی صاف و ثابت نگه داشته شود. توجه کنید که هر چقدر میلگردی که می خواهید برش دهید قوی تر باشد؛ نیروی مورد نیاز شما نیز باید بیشتر باشد. روش استفاده از قیچی دستی و هیدرولیکی مثل هم است ولی نیرویی که برای نوع هیدرولیکی استفاده می کنید؛ کمتر است چون هیدرولیک انرژی آن را تامین می کند.

روش برش میلگرد

کاربرد قیچی میلگرد بر

از این محصول برای استفاده های مختلفی استفاده می شود که از متداول ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خم کردن محصولات فلزی و فولادی در ابعاد و انداره های مختلف
  • برش و خم کردن میلگرد در ابعاد مختلف
  • برش و خم کردن تجهیزات فولادی برای استفاده در پل ها، تونل و ساختمان ها

کاربرد قیچی میلگرد بر

نکات مهم در خرید قیچی میلگرد بر

وقتی میخواهید قیچی میلگرد بر بخرید؛ بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

سرعت برش: دستگاه های گیربکسی از پر سرعت ترین سیستم ها برای برش میلگرد است. بالا بودن سرعت برش سبب انجام سریعتر کار می شود.

سیستم برق دستگاه: سیستم برق در دو نوع سه فاز یا تک فاز است که نوع تک فاز آن از قدرت کمتری برخوردار هستند. هر چقدر توان الکتروموتور بیشتر باشد؛ قدرت برش و خم کاری بیشتر می شود. در نتیجه اگر قدرت دستگاه برایتان مهم است حتما به این نکته توجه کنید.

ابعاد دستگاه: انواع قیچی میلگرد بر دارای ابعاد متفاوتی هستند که با توجه به فضای کارگاه خود باید نوع مناسب آن را تهیه کرد. همچنین وقتی ابعاد دستگاه بزرگ باشد؛ جا به جایی آن نیز مشکل بوده و دردسرساز است.

سیستم برش: نوع برش دستگاه در نتیجه نهایی و کیفیت برش بسیار اثرگذار است.

پرتابل یا ثابت بودن دستگاه: بهتر است به این نکته توجه کنید که اگر دستگاه قابلیت جا به جایی داشته باشد؛ به راحتی می توان آن را حمل و نقل کرد. بهتر است از قیچی های چرخدار استفاده کنید؛ چون به وسیله چرخ هایی که دارد می توان‌آن را جا به جا کرد.

آشنایی با مجموعه تخصصی آهن هایپر

میلگرد، ورق گالوانیزه، ورق استیل، پروفیل و … از جمله مقاطع فولادی پرکاربرد می باشند. شما مخاطبین گرامی برای تهیه و خرید این محصولات می توانید به صورت اینترنتی از طریق وبسایت https://ahanhyper.com  اقدام کنید. برای انتخاب بهتر با کارشناسان خبره این مجموعه در تماس باشید و مشاوره های لازم را دریافت نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

قیچی میلگرد بر چیست؟

وسیله ای است که برای خم کردن و برش دادن میلگرد در اندازه ها و ابعادهای گوناگون استفاده می شود.

انواع قیچی میلگرد بر کدامند؟

قیچی میلگرد بر هیدرولیکی، مکانیکی، دستی

کاربرد قیچی میلگرد بر را ذکر کنید؟

قیچی میلگرد بر چیست و چه کاربردی دارد | وسیله های زیادی وجود دارند که برای برش محصولات فولادی و انواع مقاطع کاربرد دارند. یکی از این مقاطع میلگرد است که برای برش آن از قیچی میلگرد بر استفاده می شود. در این مبحث می خواهیم قیچی میلگرد بر چیست و چه کاربردی دارد؟ را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتها همراه ما باشید.

برش و خم کردن میلگرد در ابعاد مختلف، برش و خم کردن تجهیزات ساختمانی، خم کردن محصولات فولادی و فلزی

https://ahanhyper.com//?p=72181

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *