امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

فولاد MMFX محصولی از فناوری نانو

با اینکه سالیان زیادی از حضور و فناوری نانو در صنایع مختلف می گذرد اما این فناوری توانسته است تا به الان تحول و تغییرات گسترده ای را ایجاد کند. یکی از مواردی فناوری نانو به آن ورود کرده است؛ آهن و فولاد می باشد که بر اساس این فناوری محصولات گوناگونی ساخته شده است که کارایی مخصوصا در فولاد زنگ‌نزن از جمبه فولاد MMFX محصولی از فناوری نانو می‌باشد که باعث بهینه شدن عملکرد فولاد زنگ‌نزن شده و آن را تبدیل به محصول مهم برای استفاده در محیط های مختلف کرده است.

در این مطلب از وب سایت آهن آلات قصد داریم  فولاد MMFX محصولی از فناوری نانو را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

فولاد MMFX چیست؟

فولاد MMFX محصولی از فناوری نانو در اواخر دهه ۹۰ میلادی توسط پروفسور برکلی در دانشگاه کالیفرنیا ابداع شد. دپارتمان انرژی آمریکا از این پروژه حدود ۲۵ میلیون دلار حمایت مالی کرد که به سرانجام برسد و در نتیجه آن فولاد MMFX  زنگ نزن حاصل شد.

فولاد MMFX  دارای ساختار ورقه ای و چند لایه می باشد. اولین محصولی است که از تکنولوژی نانو و میکرو تولید شده است.

 

فولاد MMFX چیست

 

 این فولاد زنگ نزن نسبت به فولاد های معمولی از مقاومت و شکل پذیری و استحکام بالاتری برای خستگی برخوردار می باشد. همچنین در فرآیند تولید فولاد MMFX  امکان تشکیل میکرو گالوانیت که عامل اصلی خوردگی فولاد به شمار می رود کمتر می باشد. به همین خاطر نسبت به فولاد معمولی از مقاومت بیشتری در برابر خوردگی برخوردار می باشد.

یکی از گونه‌های مهم و پرکاربرد فولاد MMFX میلگرد ها می باشند. میلگرد های این فولاد هم ویژگی های فوق را در کنار هزینه مناسب نسبت به میلگرد استیل معمولی دارد. توجه داشته باشید منظور از مناسب بودن قیمت میلگرد لزوم پایین بودن آن نیست بلکه تناسب آن میزان کیفیتی است که ارائه می دهد.

ویژگی فولاد MMFX

 در ادامه مبحث فولاد MMFX محصولی از فناوری نانو باید ذکر کنیم که فولاد MMFX نسبت به فولاد های معمولی از مقاومت بیشتری در برابر خوردگی و همچنین شکل پذیر و استحکام بیشتر در برابر خستگی برخوردار می باشد. این محصول از ویژگی های بسیاری برخوردار است که در ادامه به برخی از ویژگی های آن را بیان می کنیم.

مقاومت در برابر خوردگی

فولاد MMFX محصولی از فناوری نانو می باشد که در سال ۲۰۰۰ میلادی دانشگاه تگزاس ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفت که مقاومت خوردگی در صورت های معمولی و فولادهای MMFX  را بررسی نماید. به همین خاطر آزمایشی را طراحی کرد که هر دو فولاد را به مدت تقریباً ۱۸ روز درون یک محیط بسیار خورنده نمکی قرار دهند. پس از ۱۸ روز که به سراغ فولاد آمدن مشاهده کردند که فولاد MMFX  مقدار بسیار کمتری خوردگی نسبت به فولاد معمولی را تجربه کرده است.

فولادی که در برابر خوردگی از مقاومت بیشتری برخوردار باشد تا افزایش عمر بتن و سازه را به همراه داشته باشد. بعلاوه استفاده از فولاد MMFX  باعث خواهد شد تا مقدار پوشش لازم برای بتن بسیار کمتر شود. شرکت سازنده این فولاد تا ۷۵ سال ضمانت می کند که خوردگی به حالت شدید و بحرانی اتفاق نیفتد.

مقاومت فشاری

در ادامه مبحث فولاد MMFX محصولی از فناوری نانو باید ذکر کنیم که فولاد تا چند سال پس از تولید در معرض آزمایشات مختلف قرار گرفت که ویژگی های آن به صورت کامل سنجیده شود. شرایط یکسان فولاد بیشتری نسبت به فولاد های معمولی را می‌تواند تحمل کند. تحمل بار بیشتر یا به عبارتی مقاومت بیشتر باعث کاهش مصرف مصالح در ساخت و ساز می شود که در نتیجه باعث می‌شود تا هزینه‌های مربوط به ساخت و ساز نیز کاهش پیدا کند.

 

ویژگی فولاد MMFX

 

 همچنین یکی دیگر از مواردی که در آزمایش‌های فولاد MMFX  بررسی شد میزان مقاومت و استحکام فولاد در برابر خستگی بود. چندین آزمایش مقایسه بین فولاد معمولی و فولاد MMFX  شد به این نتیجه رسیدند که خستگی این نوع فولاد نانو بسیار بیشتر از فولاد معمولی است. انتخاب این محصول در مواردی که خستگی گزینه مهمی به شمار می‌رود از مزایای بسیاری برخوردار است.

کاربرد فولاد MMFX

فولاد زنگ نزن MMFX  از زمانی که به بازار وارد شد تعامل بسیار بزرگی را به همراه داشت و رقم زد. برای ایجاد تغییر و تحول در صنایع مختلف همیشه نیاز به مقدار زمانی است که پس از انجام آزمایش و صحت سنجی محصول آن را برای استفاده در صنعت قابل استفاده نمود. اما بهتر است بدانید در صنایع مختلف از این فولاد استفاده می‌شود برخی از کاربردهای آن به شرح زیر می باشد.

موارد تزیینی

در ادامه مبحث فولاد MMFX محصولی از فناوری نانو باید ذکر کنیم که یکی از کاربردهای این محصول موارد تزیینی می باشد. از فولاد زنگ نزن MMFX  در موارد تزئینی مثل دیواره آسانسور، دستگیره در، ساعت، وسایل تزیینی منزل، سینک ظرفشویی، یخچال فریزر، و … استفاده خواهد شد. به خاطر مقاومت بالای این نوع فولاد در برابر خوردگی و زنگ زدگی از آن در وسایل خانه و لوازم تزیینی بسیار استفاده می‌شود.

معماری

با توجه به مبحث فولاد MMFX محصولی از فناوری نانو باید ذکر کنیم که یکی از کاربردهای این محصول استفاده در کارهای معماری می باشد. بهتر است بدانید مقاومت بالای فولاد MMFX  در برابر خوردگی و زنگ نزن بودن آن باعث می‌شود که از دوام بالایی برخوردار بوده و همچنین نیاز کمتری به نگهداری و مراقبت داشته باشد که باعث می‌شود تا در معماری کاربردهای بسیاری داشته باشند.

 از این فولاد بیشتر در نمای بیرونی و خارج از ساختمان استفاده خواهد شد. بسیاری از ساختمان های معروف دنیا از این فولاد در ساخت استفاده شده است که دارای معماری های جذابی می باشد. یکی از بارزترین نمونه های استفاده از فولاد در ساختمان کرایسلر آمریکا می باشد.

حمل و نقل

با توجه فولاد MMFX محصولی از فناوری نانو باید ذکر کنیم که یکی دیگر از کاربردهای فولاد MMFX  در حمل و نقل باشد. مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ نزن بودن این فولاد باعث می‌شود تا برای ساخت مخازنی که برای حمل و نقل مواد است استفاده شود. همچنین در ساخت موتور و لوازم مستحکمی که برای تولید قطعات اتومبیل نیاز است از این فولاد استفاده خواهد شد.

از دیگر کاربردهای این محصول می‌توان به در صنعت ساخت مبلمان، همچنین در تولید برق، تجهیزات نیروگاهی مثل توربین ها و پنل های خورشیدی و … اشاره کرد. همچنین استفاده در کشاورزی، نساجی، تجهیزات بیمارستانی، صنایع شیمیایی و پتروشیمی، صنایع هوافضا و … اشاره کرد.

 

قیمت فولاد MMFX

 

در این مطلب برای شما بازدیدکنندگان عزیز فولاد MMFX محصولی از فناوری نانو را بررسی کردیم. شما عزیزان در صورت نیاز به این محصول می توانید از طریق فروشگاه آنلاین آهن هایپر اقدام نمایید. به طور کلی می‌توان گفت آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات فولادی و آهن آلات می باشد که می توان به مواردی مثل انواع میلگرد، انواع تیرآهن، ناودانی و نبشی، انواع پروفیل های ساختمانی و … اشاره کرد.

 تمامی این محصولات در جنس های مختلف و سایز های مختلف موجود است که با توجه به کاربرد مد نظر خود می توانید از آن بهره مند شوید. تمامی محصولات توسط برترین تولید کنندگان داخلی و خارجی تولید و عرضه شده است. با اطمینان خاطر می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com  جهت تهیه محصولات اقدام نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

دنیای سازه های نانوتکنولوژی در صنعت ساختمان سازی

نقش نانو در صنعت فولاد

https://ahanhyper.com//?p=24768

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *