امروز : پنج‌شنبه 02 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

فرق تیرآهن و تیر ورق در چیست

بهتر است بدانید تیرها اصلی ترین عضو هر سازه ای هستند. در این مبحث قصد داریم به بررسی مبحث فرق تیرآهن و تیر ورق در چیست؟ بپردازیم. از شما همراهان گرامی دعوت می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

آشنایی با تیرآهن

در ابتدای مبحث فرق تیرآهن و تیر ورق در چیست؟ لازم است در ابتدا با تیرآهن و تیر ورق آشنا شوید. تیرآهن یکی از قسمت های اصلی سازه است که به برای تحمل بارهای وارد شده به دیوار، کف و سقف طراحی می شود‌. تیرآهن ها در مقابل نیروهای برشی و خمشی عمودی مقاومت بالایی دارند. به طور کلی هر عضو افقی سازه که تحت فشار جانبی قرار گرفته و تحمل یک بار را دارد تیرآهن است.

تیرآهن ها انواع مختلفی دارند که شامل تیرآهن IPE، تیرآهن HEA، تیرآهن HEB، تیرآهن HEM می باشد. تیرآهن مزایای زیادی دارد از جمله این ویژگی ها می توان به  صرفه جویی در هزینه ها اشاره کرد. همچنین سرعت حمل و نقل این محصول بالا بوده و در هزینه های حمل و نقل نیز صرفه جویی می شود. همچنین تیرآهن می تواند بارهای وارده را تحمل کند.

فرق تیرآهن و تیر ورق در چیست؟

آشنایی با تیر ورق

با توجه به مبحث فرق تیرآهن و تیر ورق در چیست؟ بابد ذکر شود تیر ورق تکیه گاهی برای بارهای سنگین عمودی است. این تیر از سه ورق تشکیل می شود که دو ورق به عنوان بال و یک ورق به عنوان‌ جان‌ می باشد. این ورق ها یک مقطع I تشکیل می دهند که بارهای سنگین را تحمل می کند.

تیرها معمولا برای دهانه های ساده تا ۴۰ متر مناسب هستند و اگر برای دهانه های بیشتر استفاده شود باید تقویت شوند. بال وظیفه مقاومت در مقابل نیروی فشاری و کششی در برابر لنگر خمشی را دارد و جان وظیفه مقاومت در برابر برش را دارد. این تیر معمولا در پل هایی با دهانه کوچک تا متوسط و اسکلت فلزی ساختمان استفاده می شود. تیر ورق در برابر باد مقاومت بالایی دارد. همچنین این تیرها از مقاومت خمشی خوبی برخوردارند.

آشنایی با تیر ورق

فرق تیرآهن و تیر ورق

با توجه به مبحث فرق تیرآهن و تیر ورق در چیست؟ باید ذکر شود تیر آهن و تیر ورق با هم‌ تفاوت هایی دارند که در زیر به آن اشاره شده است:

تیر ورق ها از اعضای افقی سازه می باشند که از اصلی ترین تکیه گاه های یک سازه به شمار می روند و تیرآهن های سایز کم را پشتیبانی می کنند.‌ تیر ورق برای تحمل بارهای وارد شده به دیوارهای موازی یا سقف و کف طراحی می شود. از اصلی ترن تفاوتهای تیرآهن و تیر ورق اندازه آن ها است. به طور کلی تیر ورق تکیه گاه اصلی سازه است ولی تیرآهن به عنوان تحمل برای سازه استفاده می شود.

خرید تیرآهن از آهن هایپر

شما مخاطبان گرامی جهت خرید می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمائید. تیرآهن 12، تیرآهن 14، تیرآهن 16، تیرآهن 18، تیرآهن 20، تیرآهن 22، تیرآهن 24، تیرآهن 27 و تیرآهن 30 از جمله پرکاربردترین سایزهای تیرآهن می باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

تیرآهن چیست؟

تیرآهن از قسمت های اصلی سازه است که وظیفه تحمل بارهای وارد شده به دیوار، کف و سقف را برعهده دارد.

تیر ورق چیست؟

تیر ورق تکیه گاهی برای بارهای سنگین عمودی است که از دو بال و یک جان تشکیل شده است.

تفاوت تیرآهن و تیر ورق در چیست؟

تفاوت تیرآهن و تیر ورق

تیر ورق به عنوان‌ تکیه گاه اصلی سازه است ولی تیرآهن به عنوان اهرم تحمل برای سازه استفاده می شود. تیر ورق تیرآهن های سایز کم را پشتیبانی می کند.

https://ahanhyper.com//?p=72019

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *