امروز : یکشنبه 12 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

فرآیند تولید ورق کرکره چگونه است

ورق ها در انواع مختلفی موجود هستند که هد کدام دارای کاربردی می باشند. ورق کرکره از حمله ورق های پر کاربردی است که امروزه استفاده از آن افزایش یافته است. در این مبحث می خواهیم به بررسی فرآیند تولید ورق کرکره بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با این محصول و تولید آن همراه ما باشید.

آشنایی با ورق کرکره

در ابتدای مبحث فرآیند تولید ورق کرکره باید با ان ورق آشنا شوید. ورق کرکره نوعی ورق گالوانیزه است که با شکل دهی مخصوصی که بر روی آن صورت می گیرد به شکل کرکره مغازه ها می باشد. ظاهر این محصول شبیه به کرکره مغازه ها بوده و به همین دلیل به این اسم نامگذاری شده است. همچنین جنس این محصول از ورق های پلاستیکی، فولادی یا آلومینیومی می باشد. این محصول از فولاد با استحکام بالا و مقادم در برابر خوردگی ساخته می شود. قبل از آن که این ورق شکل دهی شود روی آن گالوانیزاسیون انجام می شود تا مقاومت آن بالا رود.

انواع طرح های ورق کرکره

ورق کرکره در طرح های مختلفی شکل دهی می شود که عبارتند از:

طرح سینوسی: یکی از طرح های این محصول سینوسی است. این طرح قدیمی بوده و فرم دهی آسانی دارد. شکل آن دایره ای و به صورت ریز و درشت بوده و طول آن با توجه به نیاز مشتری می باشد.

طرح ذوزنقه ای: برجستگی های این طرح به صورت ذوزنقه ای و در شکل های مختلف است. به طوری که ممکن است در یک طرح ذوزنقه ها به هم چسبیده باشند و در طرح دیگر از هم فاصله داشته باشند.

طرح شادولاین: این طرح یکی از زیباترین طرح های ورق کرکره است که گران تر بوده و استحکام بالایی دارد.

فرآیند تولید ورق کرکره

مزایای ورق کرکره

ورق کرکره با توجه به مزایای زیادی که دارد از آن در موارد زیادی استفاده می شود. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

با توجه به مبحث فرآیند تولید ورق کرکره باید ذکر شود این ورق مقاومت بالایی در برابر رطوبت و زنگ زدگی داشته و در صورتی که در این شرایط قرار گیرد تحمل بالایی از خود نشان می دهد. عدم محدودیت طول در این ورق ها و سفارش به درخواست مشتری از مزایای دیگر این محصول می باشد. همچنین ظاهر این مقطع زیبا بوده و به دلیل وزن کمی که دارد از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. استحکام این محصول بالا بوده و در برابر آتش سوزی و زلزله مقاومت خوبی دارد. خاصیت جوش پذیری، رنگ کاری و فرم پذیری از مزایای دیگر این محصول به شمار می رود.

مزایای ورق کرکره

کاربرد ورق کرکره

ورق کرکره به دلیل زیبایی و استحکام زیادی که دارد در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که به شرح زیر است:

بهتر است بدانید از این محصول برای سقف شیروانی در مناطق بارانی استفاده می شود چون نمی گذارد آب برف و باران بر روی سقف بماند. از این محصول برای ساخت انبارها، پارکینگ ها و سوله ها نیز استفاده می شود. از کاربردهای دیگر این ورق ها می توان به استفاده در حصارکشی و زیبا سازی محیط اشاره کرد. با این محصول می توان محیط مغازه ها و کارگاه ها را علاوه بر حصارکشی زیبا کرد. همچنین از این محصول در ساخت آلاچیق ها و سقف های کاذب استفاده می شود.

کاربرد ورق کرکره

آشنایی با فرآیند تولید ورق کرکره

فرآیند تولید ورق کرکره با دستگاه رول فرمینگ انجام می شود که این دستگاه در پایان خط تولید قرار می گیرد. از این دستگاه در دو حالت سرد و گرم استفاده می شود که حالت سرد آن برای ورق های نازک با ضخامت کم استفاده می شود. همچنین برای ورق هایی که ضخامت آن ها بیشتر است از حالت گرم دستگاه استفاده می شود.

ابتدا رول ورق گالوانیزه در دستگاه رول باز کن بسته شده و غلتک های موجود در آن طرح های مختلفی را به این  ورق ها می دهند. سپس در آخر دستگاه ورق ها را به طول مورد نظر و با استفاده از گیوتن برش می دهند. عرض این ورق ها ۱۲۵ سانتی متر و ضخامت آن بین ۰.۳ الی ۱ میلی متر است.

فرایند تولید ورق کرکره

رایج ترین پوشش های استفاده شده برای ورق کرکره

در ادامه مبحث فرآیند تولید ورق کرکره باید بدانید برای ماندگاری این محصول در برابر عوامل تخریب کننده پوشش های مختلفی موجود است که در زیر به دو پوشش رایج آن می پردازیم:

پوشش سرامیکی: این پوشش ضد آب و فرسودگی بوده و دما را انعکاس داده و این نوارد از ویژگی های این پوشش است که سال ها استفاده می شود.

پوشش نانوتکنولوژی: این پوشش مزایای زیادی داشته و همان باعث افزایش استفاده از آن شده است. این پوشش حرارت را انعکاس داده و مصرف انرژی و استفاده از کولر را در فصل تابستان کاهش می دهد. انبساط و انقباض این پوشش در برابر حرارت کم بوده و باعث عدم چکه کردن آب از سقف خانه ها شده است.

پوشش ورق کرکره

خرید ورق کرکره

همانطور که ذکر شد ورق کرکره از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در کاربردهای بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. کیفیت و مرغوب بودن این محصول بسیار مهم می باشد. توصیه می کنیم برای تهیه این محصول از فروشگاه آهن هایپر اقدام کنید. برخی دیگر از محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه می شود؛ می توان به میلگرد، ورق استیل، ورق گالوانیزه، ورق فولادی و … اشاره کرد. شما مخاطبین گرامی برای تهیه و خرید ورق کرکره و دیگر مقاطع فولادی می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان خبره آهن هایپر در تماس باشید و مشاوره های لازم را دریافت نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

انواع طرح های ورق کرکره به چه صورت است؟

طرح سینوسی، طرح ذوزنقه ای و طرح شادولاین

کاربرد ورق کرکره را بیان کنید؟

استفاده در سقف شیروانی، حصارکشی و زیبا سازی محیط ها و کارگاه ها، ساخت آلاچیق، ساخت سقف کاذب،

رایج ترین پوشش های استفاده شده در ورق کرکره کدامند؟

پوشش رایج ورق کرکره

پوشش سرامیکی و نانوتکنولوژی

https://ahanhyper.com//?p=71983

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *