امروز : جمعه 26 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

علت افزایش قیمت میلگرد

دیگر مزایا و ضرورت استفاده از میلگردهای فولادی در انواع و اقسام ساختاری و ابعادی در ساخت و ساز و دیگر صنایع از کسی پوشیده نمی باشد. شاید اگر میلگردها نبودند، سازه های دنیای مدرن و حتی قدیم از مقاومت های لازم برخوردار نبوده و تا مرز فروریزی نیز پیش می رفتند.

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که مهندسین و سازندگان پیش از شروع پروژه بایستی برآورد نمایند و برای آن برنامه ریزی کنند، قیمت مصالح ساختمانی و کل بودجه ساخت و سازشان می باشد. بی شک به دلیل ساخته شدن از برترین فولادها، میلگردها بخش عظیمی از بودجه ساخت و ساز را شامل می شوند.

طی چند سال اخیر، قیمت میلگردها بسیار افزایش یافته و حتی نسبت به پارسال، در کل جهان دوبرابر شده است! اما به راستی علت افزایش قیمت میلگرد در جهان چیست؟!

در این مقاله قصد داریم تا علل و عوامل تأثیرگذار بر افزایش قیمت این مصالح ضروری در بیشتر صنایع مدرن دنیا را با یکدیگر بررسی نماییم. پس حتماً تا انتهای همین مطلب همراه ما باشید.

همچنین لازم به ذکر است که وب سایت فروشگاه آهن آلات و قطعات فولادی ساختمانی و صنعتی آهن هایپر، در زمینه محصولات خود و صنایعی از جمله ساختمان سازی، مقالات مفیدی تهیه نموده است که می توانید در صورت علاقه از هر کدام بازدیدی داشته باشید.

دلایل افزایش قیمت میلگرد در دنیا

 

قیمت میلگرد

 

عوامل زیادی در افزایش قیمت میلگرد هر منطقه تأثیرگذار هستند که در ادامه مهم ترین آن ها را به صورت زیر توضیح داده ایم:

  • در کشورهایی که اقتصاد آن ها به طور عمده به نفت و محصولات نفتی وابسته است، افزایش قیمت نفت و سوخت به عنوان عامل اصلی افزایش قیمت میلگرد به حساب می آید.
  • افزایش میزان تقاضا و بالا رفتن تقاضا، مقدمات افزایش قیمت میلگرد در بازار را فراهم می نماید.
  • نوسانات قیمت ارز، یکی دیگر از تأثیرگذارترین عوامل بالا و پایین رفتن قیمت میلگردها به خصوص در کشور ما محسوب می شود.

عوامل دیگری که به طور عمومی باعث این افزایش قیمت شده اند، را به صورت زیر عنوان نموده ایم:

  • کاهش مواد اولیه شامل سنگ آهن و آهن قراضه
  • افزایش هزینه های حمل و نقل
  • افزایش هزینه بیمه حمل و نقل
  • بالا رفتن تقاضای جهانی نه تنها در صنعت ساخت و ساز، بلکه در تمامی صنایع

نقش زنجیره تأمین فولاد در افزایش قیمت میلگرد

خوشبختانه کشور ما از معدود کشورهای خودکفا در تولید قطعات فولادی مورد نیاز خود از جمله میلگرد می باشد و حتی امروزه به خیلی از نقاط جهان نیز این محصولات را صادر می کنند.

طبیعتاً هر چه میزان تولید داخلی بیشتر و زنجیره تأمین فولاد نیز در کشور محکم تر گردد، کمتر متحمل تأثیرات منفی افزایش قیمت میلگردهای تولید شده در کارخانه جات خارجی خواهیم شد.

زنجیره تولید فولاد در کشور به دو دسته زیر تقسیم می گردد:

  • زنجیره تولید ثابت

زنجیره تولید ثابت شامل مواردی است که به طور کامل و خودکفا در کشور به تولید می رسند و با حمایت توسط دولت، حتی به کشورهای دیگر صادر می گردند و تا حد زیادی از افزایش قیمت میلگرد در کشور جلوگیری نموده اند.

افزایش ارزهای جهانی از جمله دلار به صورت نجومی، باعث شده تا واردات آهن آلاتی همچون میلگرد در کشور کاهش پیدا کند، چرا که هزینه خریداری آن ها بسیار سرسام آور و جبران ناپذیر شده است، لذا تولیدات داخلی می توانند این مشکل را تا حدی جبران نمایند.

  • زنجیره تولید خصوصی

از آن جایی که تولید کنندگان خصوصی به طور تکنیکی تولید کننده میلگرد به حساب نمی آیند، بایستی تا آهن آلات مورد نیاز خود به صورت شمش یا آهن قراضه را خریداری نمایند. لذا خیلی از آن ها ترجیح می دهند تا این شمش های خریداری شده را بفروشند یا صادر نمایند، چرا که سود اقتصادی بیشتری برای آن ها به همراه خواهد داشت.

 

خرید میلگرد با بهترین قیمت

 

خرید میلگرد با بهترین قیمت

بی شک بحث قیمت میلگرد همیشه بین ساختمان سازان مطرح بوده و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، چرا که بایستی طبق بودجه تعیین شده برنامه ریزی شود. بدین ترتیب نمی توان هر نوع میلگردی را با هر قیمتی تهیه نمود.

با توجه به نوسانات شدید بازار آهن آلات، سازندگان همیشه در تلاش برای انتخاب مناسب ترین و در عین حال مقرون به صرفه ترین میلگردها بوده اند. در این میان نیز برخی از سودجویان با سوء استفاده از عدم آگاهی برخی مشتریان، محصولات خود را با کیفیت پایین و یا قیمت های بسیار سرسام آوری به فروش گذاشته اند.

اینجاست که اعتبار و سابقه درخشان یک فروشگاه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد شد. از ویژگی های یک فروشگاه آهن آلات بسیار مناسب برای خرید میلگرد، تهیه و عرضه مستقیم و بدون واسطه محصولاتش از برترین کارخانه جات کشور که استانداردهای جهانی را رعایت می نمایند، می باشد.

کیفیت مواد اولیه و اندازه و سایز میلگردها، از دیگر عوامل مهم در تعیین قیمت میلگردها هستند. ساده و آجدار بودن میلگرد نیز بر قیمت آن تاثیر دارد. برای مشاهده بررسی قیمت میلگرد و در کل قیمت میلگرد بازار تهران با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

شما بازدیدکنندگان گرامی جهت تهیه تمام مقاطع فولادی و اطلاع از قیمت آنها همچون قیمت هر کیلو میلگرد22، قیمت هر کیلو میلگرد8 و قیمت میلگرد 10 ساده که توسط این کارخانه تولید و عرضه می شود را می توانید در وب سایت  https://ahanhyper.com/ تهیه نمایید.

فروشگاه آهن هایپر را بشناسید

بیش از دو دهه، فروشگاه آهن هایپر سعی نموده تا در بازار آشفته امروز به لحاظ قیمت، آهن آلات خود را بدون افزایش قیمت های نجومی، با بهترین کیفیت و کارایی به دست مشتریان خود در سراسر کشور برساند. به همین دلیل است که پروژه های بسیاری از سراسر کشور، آهن آلات مورد نیاز خود را از این فروشگاه واقع در پایتخت تهیه می نمایند.

 

خرید میلگرد با بهترین قیمت

 

از خدمات و مزایای ویژه فروشگاه آهن هایپر، طراحی سایتی کاملاً به روز است که در آن امکان بررسی تمامی موجودی محصولات فروشگاه به همراه مشخصات و قیمت روز آن ها فراهم شده است. آن دسته از مشتریانی که به هر دلیل نمی توانند مراجعه حضوری به فروشگاه داشته باشند، می توانند سفارش خود را از طریق همین وب سایت ثبت نمایند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

راهنمای انتخاب و خرید میلگرد و تیرآهن

قیمت میلگرد در دوران آقای رئیسی چگونه خواهد بود؟

https://ahanhyper.com//?p=19419

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *