امروز : یکشنبه 28 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

طول هر شاخه تیرآهن چند متر است

بهتر است بدانید تیرآهن مقطعی فولادی است که در انواع مختلف و با کاربردهای گوناگون تولید می شود. در این مبحث قصد داریم به بررسی مبحث طول هر شاخه تیرآهن چند متر است؟ بپردازیم. از شما همراهان عزیز دعوت می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

آشنایی با تیرآهن

در ابتدای مبحث طول هر شاخه تیرآهن چند متر است؟ لازم است ابتدا با تیرآهن آشنا شوید. تیرآهن یکی از مهمترین مقاطع فولادی است که وظیفه‌ی اصلی آن تحمل تنش‌های حاصل از نیروهای وارد شده به آن است. تیرآهن انواع مختلفی داشته و در کارخانه های متعددی تولید می شود. همچنین این مقطع فولادی از نظر ظاهری به دو شکل I و H می باشد. تیرآهن در صنعت ساختمان‌ سازی کاربرد بالایی دارد. لازم به ذکر است که تیرآهن از دو بخش جان و بال تشکیل شده است. جان بخش اصلی و میانی تیرآهن بوده و بال لبه ها و کناره های آن است.

طول هر شاخه تیرآهن چند متر است؟

انواع تیرآهن ساختمانی

شایان ذکر است تیرآهن انواع مختلفی دارد که هر کدام دارای کاربردهای متفاوتی نیز هستند. در زیر به بررسی انواع تیرآهن می پردازیم:

تیرآهن: IPE  با توجه به مبحث طول هر شاخه تیرآهن چند متر است؟ باید ذکر کنیم شکل ظاهری تیرآهن IPE شبیه به حرف I بوده و به عنوان تیرآهن معمولی شناخته می شود. بال های ابتدایی و انتهایی این تیرآهن ثابت بوده و ضخامت ثابتی دارد.‌ همچنین این‌ محصول مطابق با استاندارد IPE تولید می شود. این‌ محصول محبوبیت بالایی دارد و در ساختمان سازی اغلب از آن استفاده می شود. همچنین این مقطع فولادی یکی از پر مصرف ترین تیرآهن ها است.

تیرآهن‌ :INP این محصول مطابق با استاندارد روسیه و چین ساخته می شود و از نظر شکل ظاهری شبیه به I می باشد. در این تیرآهن ضخامت بال با فاصله گرفتن از جان کاهش می یابد. این تیرآهن بسیار شبیه به تیرآهن IPE است پس حتما در تشخیص نوع تیرآهن دقت کنید.

تیرآهن هاش: با توجه به مبحث طول هر شاخه تیرآهن چند متر است؟ باید ذکر کنیم تیرآهن هاش به بال پهن معروف است. این محصول در سوله و مجتمع های تجاری بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع تیرآهن براساس ضخامت به دو دسته تیرآهن بال پهن سبک و تیرآهن بال پهن سنگین تقسیم می شود و نامگذاری آن طبق استانداردهای مختلف می باشد. ضخامت تیرآهن بال پهن سنگین از تیرآهن بال پهن سبک بیشتر است. وزن این نوع تیرآهن ها در سایزهای مختلف متفاوت می باشد.

تیرآهن لانه زنبوری: این‌ تیرآهن به صورت متنوع تولید می شود. وقتی از روبرو به این مقطع فولادی نگاه کنید در پهنای جان آن خانه های توخالی پنج ضلعی می بینید که به شکل لانه زنبور است. علت نامگذاری این‌ محصول هم به دلیل شکل ظاهری آن است. هدف اصلی این محصول این است که تیر در مقایسه با تیر نورد شده اولیه بتواند لنگر خمشی بزرگتری را تحمل کند.

انواع تیرآهن ساختمانی

مزایای استفاده از تیرآهن

با توجه به مبحث طول هر شاخه تیرآهن چند متر است؟ باید ذکر کنیم تیرآهن مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها را بررسی خواهیم کرد:

یکی از مزایای بارز تیرآهن سرعت بالا در نصب و اجرا است. همچنین تیرآهن نسبت به تیرهای بتنی فضای کمتری نسبت اشغال می کند. یکی دیگر از مزایای استفاده از تیرآهن این است که این قطعات از پیش ساخته شده هستند. همچنین در صورت استفاده از تیرآهن می توان بعد از اتمام سازه آن را گسترش داد. لازم به ذکر است که به عنوان یکی دیگر از مزایای استفاده از تیرآهن کاربرد در ارتفاع زیاد است. با استفاده از تیرآهن می توان در سازه های فولادی قطعات مختلف را به یکدیگر متصل کرد.

کاربرد انواع تیرآهن

با توجه به مبحث طول هر شاخه تیرآهن چند متر است؟ باید ذکر کنیم تیرآهن ها کاربردهای زیادی داشته و در زمینه های مختلفی از آن استفاده می شود. بیشترین کاربرد تیرآهن به عنوان ستون در ساختمان هایی است که اسکلت فلزی دارند. در صفحات فولادی و کفی ستون نیز می توان از این مقطع استفاده کرد.

همچنین اگر ساختمان بیشتر از یک طبقه داشته باشد به عنوان ستون یکپارچه از تیرآهن استفاده می شود‌. از دیگر کاربردهای این مقطع فولادی می توان به استفاده در ساخت خرپا اشاره کرد. یکی دیگر از کاربردهای مهم تیرآهن این است که به عنوان تیرهای اصلی از آن استفاده می شود. تیرآهن می تواند به ستون ها وصل شده و تیرک های میانه در هر طبقه را نگه دارد. همچنین برای افزایش استحکام و تقویت دیوار در برابر نیروهای خمشی از تیرآهن استفاده می شود‌.

کاربرد انواع تیرآهن

فرآیند تولید تیرآهن

با توجه به مبحث طول هر شاخه تیرآهن چند متر است؟ باید ذکر شود یکی از روش‌های متداول برای شکل‌دهی فلزات، نورد گرم است. فرآیند تولید تیرآهن، شامل مراحل گوناگون نورد است. نورد در اصطلاح به فرآیندی گفته می‌شود که در آن فلز به دمای نرم‌شوندگی خود می‌رسد. فرآیند تولید تیرآهن شامل مراحل زیر است:

اول شمش فولادی را که مقطع و طول مشخص دارد درون کوره‌های حرارتی نورد ریخته و بعد از رسیدن به درجه حرارت مورد نظر از قفسه های نورد ابتدایی عبور داده می شود. طی این فرآیند مقطع آن کاهش یافته و طول آن افزایش می یابد. سپس در آخرین مرحله از قفسه های نورد میانی و پایانی عبور داده شده و به شکل تیرآهن در می آید. سپس تیرآهن را در اندازه های مختلف برش می دهند.

محاسبه طول هر شاخه تیرآهن برحسب متر

در جواب این سوال که طول هر شاخه تیرآهن چند متر است؟ باید بگوییم بعد از اینکه تیرآهن را به روش نورد گرم تولید کردند آن را به طول ۶ متر و ۱۲ متر برش می دهند. در نتیجه طول هر شاخه تیرآهن ۱۲ متر و ۶ متر است. استفاده ترکیبی از شاخه ها در صنعت ساختمان‌سازی بیشترین استفاده را دارد. علاوه بر این تیرآهن‌ها در اندازه‌های مختلفی از ۸ سانتی‌متر تا ۶۰ ساخته می‌شوند.

محاسبه طول هر شاخه تیرآهن برحسب متر

خرید تیرآهن

بهتر است بدانید تیرآهن 12، تیرآهن 14، تیرآهن16، تیرآهن 18، تیرآهن 20، تیرآهن 22، تیرآهن 24، تیرآهن 27 و تیرآهن 30 از جمله پرکاربردترین سایزهای تیرآهن ها می باشد. شما مخاطبان گرامی برای خرید تیرآهن و دیگر محصولات فولادی می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

تیرآهن از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

از دو بخش جان که بخش اصلی و میانی تیرآهن است و بخش بال که لبه‌ها و کناره‌های این محصول است.

انواع تیرآهن کدامند؟

تیرآهن IPE، تیرآهن INP، تیرآهن هاش، تیرآهن لانه زنبوری

طول هر شاخه تیرآهن چند متر است؟

طول هر شاخه تیرآهن چند متر است | بهتر است بدانید تیرآهن مقطعی فولادی است که در انواع مختلف و با کاربردهای گوناگون تولید می شود. در این مبحث قصد داریم به بررسی مبحث طول هر شاخه تیرآهن چند متر است؟ بپردازیم. از شما همراهان عزیز دعوت می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

طول هر تیرآهن ۶ متر و ۱۲ متر می باشد‌.

 

https://ahanhyper.com//?p=71956

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *