امروز : شنبه 16 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

طراحی ساختمان مدرن

ساختمان ها به سبک های مختلفی ساخته می شوند که هر کدام دارای ویژگی هایی است. در این مبحث قصد داریم به بررسی طراحی ساختمان مدرن بپردازیم. از شما مخاطبین گرامی دعوت می شود برای آشنایی بیشتر با این ساختمان ها تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی سبک مدرن

امروزه بحث طراحی ساختمان ها از اهمیت زیادی برخوردار است. بهتر است بدانید سبک مدرن سبکی است که در طراحی و اجرای آن از جدیدترین متریال با استفاده از قواعد و قوانین خاصی استفاده می شود. در طراحی ساختمان مدرن از زوایا و خطوط عمودی و افقی خاص استفاده می شود. این سبک یکی از محبوب ترین سبک ها برای ساختمان های مسکونی به شمار می رود. استفاده از مصالح و متریال استاندارد مثل سنگ، آجر، نورپردازی مناسب و قابلیت اجرای طرح بخشی از اصولی است که باید در این سبک رعایت شود. این ساختمان اگر براساس استاندارد طراحی شود علاوه بر زیبایی باعث بالا رفتن عمر مفید ساختمان می شود.

طراحی ساختمان مدرن

اصول طراحی ساختمان مدرن

در طراحی ساختمان مدرن رعایت اصول زیر توصیه می شود:

تزئینات اندک: بهتر است در طراحی ساختمان مدرن از تزئینات اضافه خودداری شود. اولین نشانه‌ این سبک ساده بودن آن می باشد. همچنین در این سبک دیوارها و سقف ها عموما صاف و یکدست بوده و تزئینات کمی دارند. به طور کلی گرایش به خطوط و الگوهای مینیمال در این سبک بیشتر است. تا جایی که امکان دارد از الگوهای پر نقش و سنتی پرهیز شده و از الگوهای انتزاعی استفاده شود.

رنگ های مناسب: در این سبک طراحی از ترکیب رنگ های خنثی استفاده می شود. این رنگ ها شامل کرم، خاکستری، قهوه ای و بژ می باشد. بهتر است از رنگ های سبک استفاده شود و برای اینکه یکنواختی در فضا ایجاد نشود می توان کمی رنگ بنفش یا آلبالویی نیز به آن اضافه کرد.

طراحی باز شوها: از مهم ترین بخش ساختمان محل قرار گیری بازشوها است که به چگونگی پلان بستگی دارد. در طراحی ساختمان مدرن پنجره ها نقش بسیار مهمی در ساختمان دارند. همچنین در این سبک از طرح های ساده و جذاب استفاده زیادی می شود. در طراحی این ساختمان از طرح های هماهنگ و یکدست استفاده می شود که در عین ساده بودن پیچیدگی مهندسی نیز دارند. طراحی در این سبک به گونه ای است که ذهنیت بیننده جذب طرح آن می شود.

انتخاب متریال: در این طراحی مهم نیست که از چه متریالی استفاده می شود. می توان از متریال هایی چون آجر، چوب، بتن و یا هر متریال دیگری استفاده کرد. نکته قابل توجه در زمان انتخاب متریال این است که باید خطوط صاف و همچنین بافت‌ها و طرح‌های ساده انتخاب شود. می توان از ترکیب چند متریال در این سبک استفاده کرد ولی در ترکیب‌ها باید به تناسب متریال‌ها بسیار دقت شود. اگر بخواهید می توانید برای بخشی از نما از متریال برجسته تر انتخاب کنید.

سقف های ساده: در طراحی ساختمان مدرن می توان سقف ها را به صورت صاف یا شیب دار طراحی کرد. سقف های گنبد دار، ترکیبی و پیچیده در این سبک کمتر دیده می شود.

اصول طراحی ساختمان مدرن

ویژگی های طراحی ساختمان مدرن

شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید ساختمان های مدرن ویژگی هایی دارند که به شرح زیر می باشد:

سبک مدرن خواهان سادگی بوده و از جزئیات پیچیده در طراحی آن استفاده نمی شود. از ویژگی های دیگر این سبک می توان به ایجاد عمق و فضاسازی در ساختمان اشاره کرد. همچنین در طراحی ساختمان مدرن بیشتر از خصوص عمودی و افقی استفاده می شود. استفاده از مصالح و تکنولوژی نوین صنعت ساختمان از دیگر ویژگی های این سبک می باشد. همچنین این ساختمان ها دارای کیفیت خوبی هستند. امنیت بالا یکی دیگر از ویژگی های این سبک است به صورتی که در برابر حوادثی چون زلزله این ساختمان ها استحکام بالایی دارند.

نکاتی درباره طراحی نمای ساختمان مدرن

بهتر است بدانید در طراحی نما می توان از ترکیب دو یا تعدادی حجم استفاده می شود. به خصوص در ساختمان هایی که در چند سطح شکست و اختلاف دارند از ترکیب استفاده می شود. همچنین برای کنتراست مناسب در نما می توان از اختلاف رنگ و جنس در طراحی استفاده کرد. همچنین می توان در راستای خطوط سبز نما از فضای سبز استفاده کرد. ان کار علاوه بر ایجاد فضای زیبا باعث کمک رسانی در تصفیه هوا می شود. برای شکل نما می توان از طراحی یکپارچه بسیار شیک استفاده کرد. در صورتی که بخواهید نمای خاصی داشته باشید  می توانید خطوط را از حالت قائم خارج کرده و فرم های دیگری ایجاد کنید.

در این ساختمان ها می توان تراس را به صورت جعبه های برآمده از نما طراحی کرد. همچنین در طراحی ساختمان مدرن می توان احجام استفاده شده در نما را با مقداری چرخش به طرف داخل یا خارج‌ فرمی زیبا بخشید. یکی دیگر از نکات مهم نورپردازی ساختمان است.‌ اگر می خواهید در شب ساختمان خودنمایی کند می توانید از سطوح نورپردازی در نمای آن استفاده کنید. حجم و زوایه تابش نور بر تصویری که ساختمان در شب به خود می گیرد موثر است.

ویژگی های طراحی ساختمان مدرن

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات فولادی می باشد. برخی از این محصولات می توان به تیرآهن، ناودانی، نبشی ورق استیل، ورق ابعادی، میلگرد و … اشاره کرد. برای خرید این محصولات در انواع و ابعاد مختلف از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمائید. برای انتخاب بهتر و کیفیت بالاتر با کارشناسان مجموعه آهن هایپر در تماس باشید و مشاوره های لازم را دریافت نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

سبک مدرن چگونه سبکی است؟

سبک مدرن سبکی است که در طراحی و اجرای آن از جدیدترین متریال ها استفاده شده و از خطوط افقی و عمودی در آن استفاده می شود.

متریال‌های مناسب طراحی نمای مدرن کدامند؟

چوب، آجر، بتن و... می باشد که می توان از ترکیب آنها نیز استفاده کرد.

اصول طراحی ساختمان مدرن کدامند؟

تزئینات اندک، رنگ های مناسب، طراحی بازشوها، انتخاب متریال، سقف های ساده

https://ahanhyper.com//?p=71938

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *