امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

طراحی استخر داخل ویلا

استخرها در مدل های مختلف و با کاربری های متفاوت ساخته می شوند. در این مبحث قصد داریم به بررسی طراحی استخر داخل ویلا بپردازیم. از شما همراهان گرامی دعوت می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

طراحی استخر داخل ویلا از برنامه ریزی هایی است که برای محوطه سازی ویلا چه در محیط بیرون و چه در داخل انجام می شود. بسته به مساحت و بودجه ای که در اختیار است می توان نسبت به ساخت استخر اقدام کرد. طراحی استخر داخل ویلا نقش موثری در زیباسازی فضا دارد. از این استخرها هم می توان برای شنا و هم برای آب درمانی استفاده کرد.

طراحی استخر داخل ویلا

انواع استخر در ویلا

برای انتخاب طراحی استخر داخل ویلا دو گزینه وجود دارد. یک گزینه استخرهای فایبرگلاس از پیش ساخته شده که به صورت آماده آن را خریداری می کنید. گزینه دوم استخرهای کوچکی که به وسیله بتن در محل مورد نظر ساخته می شود. در زیر به توضیح هر یک از این استخرها می پردازیم:

استخر فایبرگلاس: این استخرها از پیش ساخته شده هستند و نصب آن آسان است و از هزینه کمتری برخوردار می باشد. این استخرها در بعضی مناطق خطرناک و غیرقانونی استفاده می شوند. استفاده از این استخرها محدودیت دارد؛ زیرا در مکانی که قرار گرفته است باعث بروز مشکلاتی می شود. برای نصب این استخر نیاز به چرثقیل و تجهیزات حمل است.

استخر بتنی: این استخرها در شکل ها، اندازه ها و با ساختارهای بیشتری موجود می باشد. در ساخت این استخر می توان ایده هایی زیادی به کار برد؛ همانند طراحی هایی چون ساخت یک آبنما استفاده کرد. برای ساخت استخرهای بتنی نیاز به چند کارگر می باشد و کار ساخت آن چند روز طول می کشد. وقتی می خواهید استخری در حیاط ویلا احداث کنید با توجه به بودجه و فضایی که در دسترس دارید می توانید یکی از انواع استخر را انتخاب کنید.

انواع استخر در ویلا

نکات مهم در طراحی استخر داخل ویلا

برخی از نکاتی که در طراحی استخر داخل ویلا باید به آن ها توجه داشته باشید به شرح زیر است:

شکل استخر خود را انتخاب نمایید

بیشتر استخرها به شکل مستطیل هستند؛ چون ساخت آن ساده بوده و کاربردی تر است. از جمله استخرهایی که تنوع زیادی در شکل و سایز دارند می توان به استخرهای فایبرگلاس اشاره کرد. شکل ال محبوبترین ساختار هندسی در ساخت استخر می باشد. این استخرها یکی از زیباترین استخرها هستند که از اشکال هندسی الهام گرفته اند.

نمای استخر را زیبا کنید

زیباسازی نمای استخر باعث جذابیت و خیره کنندگی استخر می شود. در ساخت چنین استخری از علم ریاضیات کمک گرفته می شود. آب این استخرها از طریق تونل های مخفی به استخر وارد می شود و از همان جا نیز خارج می گردد. ساخت این چنین فضایی برای مکان هایی با چشم اندازهای خیره کننده مناسب می باشد.

فضای اسپا در استخر بسازید

فضای اسپا فضایی است که برای ماساژ درمانی استفاده می شود. فضای استخر را می توان هم به عنوان اسپا و هم برای شنا استفاده کرد. بهتر است فضای اسپا را کوچکتر از استخر طراحی کنید. نگهداری از این نوع استخرها راحت بوده و برای فضاهایی که چندان بزرگ نیستند مناسب می باشند.

به تناسب و مقیاس حیاط فکر کنید

در زمان احداث استخر به مقیاس حیاط و تعادل آن با اندازه های استخر توجه کنید. فضای استخر باید با فضای حیاط کاملا همخوانی داشته باشد.

تناسب و مقیاس استخر

مکان استخر را تعیین کنید

یکی دیگر از نکاتی که در طراحی استخر داخل ویلا باید به آن توجه کرد؛ مکان استخر است. برای ساخت استخر بهتر است از قسمت های کناری حیاط که آفتاب گیر می باشد استفاده کنید. در زمان احداث استخر حتما درنظر بگیرید که ساخت استخر به خانه همسایگان آسیبی وارد نکند. یک قانون کلی در زمان ساخت استخر وجود دارد که فاصله ۱۰۰۰۰ میلی متر با دیوار مشکلی برای همسایگان ایجاد نمی کند. اگر می خواهید استخر را درون زمین بسازید محل عبور لوله های گازی و یا دیگر زیرساخت ها را در نظر بگیرید.

نصب حصار در اطراف استخر

نصب حصار در اطراف استخر اهمیت زیادی دارد. حصاری بایو به قدری بلند باشد که از افتادن کودکان درون استخر جلوگیری کند. ضمن اینکه حتما مطمئن شوید که دست کودکان به قفل حصار نمی رسد اینگونه از بروز اتفاقات خطرناک جلوگیری می کنید.

 نگهداری و تمیز کردن استخر

استخرها نیاز به نگهداری دارند؛ پس حتما یک برنامه دقیق برای نگهداری از آن داشته باشید. با نگهداری از استخر ظاهر آن را حفظ کرده و از بروز هر گونه بیماری جلوگیری می کنید. هر روز برگ ها و آشغال های سطح آب را جمع آوری کنید تا آب استخر تمیز شود. همچنین دیوارهای آن را نیز باید تمیز کرد تا از رشد جلبک در آن جلوگیری شود. حداقل هفته ای یکبار تمیزکاری دیوارهای استخر را انجام دهید. برای پاکسازی قسمت هایی که خوب تمیز نشده اند می توانید یک جوراب کهنه را از کلر پر کرده و به نقاطی که تمیز نشده اند؛ بمالید تا تمیز شود.

استفاده از فیلترهای مخصوص در استخر

استفاده از فیلتر یکی دیگر از نکات مهم در طراحی استخر داخل ویلا است. فیلترها آلودگی آب را گرفته و آب تمیز را وارد استخر می کنند. می توانید فیلتر را روی تایمر هر ۶ ساعت یکبار تنظبم کنید تا همواره آب استخر تمیز باشد.  حتما توجه کنید که پس از پاکسازی باید فیلتر را تمیز کنید. تمیزکاری فیلتر را هفته ای یکبار انجام دهید تا به آن فشار وارد نشده و عملکردش پایین نیاید.

تمیز و نگهداری استخر

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

مجموعه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات و مقاطع فولادی می باشد. برخی از محصولاتی که در ساخت استخر مورد استفاده قرار می گیرد می توان به میلگرد، ناودانی، نبشی، پروفیل، ورق استیل، ورق گالوانیزه، ورق فولادی، ورق ابعادی و … اشاره کرد. شما مخاطبان گرامی از سراسر ایران می توانید جهت سفارش و خرید این محصولات از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمائید. برای دریافت مشاوره های لازم با کارشناسان فروش مجموعه آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

انواع استخر برای ویلا را نام ببرید؟

استخر فایبرگلاس، استخر بتنی

استخر فایبرگلاس چه نوع استخری است؟

یک استخر از پیش ساخته شده است که نصب آن آسان بوده و محدودیت دارد.

نکات مهم در طراحی استخر داخل ویلا را ذکر کنید؟

باید های طراحی استخر

انتخاب شکل استخر، زیباسازی نمای استخر، تعیین مکان استخر، نصب حصار اطراف استخر، نگهداری و تمیز کردن استخر، تستفاده از فیلتر مخصوص استخر

https://ahanhyper.com//?p=71887

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *