امروز : شنبه 27 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

ضد زنگ زدن با پیستوله

ترکیب ضد زنگ را آماده کنید. مقداری از آن را که برای رنگ آمیزی نیاز دارید، بردارید و در یک ظرف جدا بریزید. بخش‌هایی از ضد زنگ سفت می‌شود که در این صورت باید آن را با اسفنج یا فیلتر رنگ جدا کنید.  اگر بخش‌های سفت شده درون پیستوله بمانند این امکان وجود دارد که مسیر لوله را مسدود کنند. به همین دلیل سعی کنید تا حد امکان ظرف‌ها را کوچک بردارید و دقیقا همان مقداری که نیاز دارید تا دچار مشکل نشوید.

برترین ضد زنگ‌های موجود در بازار

از برترین ضد زنگ‌های موجود در بازار می‌توان به ضد زنگ‌های آلکیدی اشاره کرد.  مشخصات بارز این ضدزنگ‌ها عبارتند از؛ تهیه و ساخت بر اساس پایه رزین آلکید، زمان خشک شدگی متناسب، استفاده از مواد مقاوم و با کیفیت در ساخت، قابل بهره در درب ورودی، چهار چوب پنجره‌ها، ستون فلزی درون و بیرون ساختمان، ساخت سوله‌های صنعتی، قدرت پوشانندکی بالا

زمانی که وسایلی از‌ جنس فولاد و آهن در معرض رطوبت، مواد شیمیایی و… قرار می‌گیرند، دچار زنگ زدگی‌ می‌شوند. در ضد زنگ‌ها  به دلیل وجود رنگدانه‌های ضدخوردگی کیفیت سطح فلزات ابتدایی تغییر می‌کند. البته در نظر داشته‌باشید که این مورد به میزان زیادی به کیفیت رنگدانه‌ها بستگی دارد.

 

برترین ضد زنگ‌های موجود در بازار

 

کنترل بهتر پیستوله

سه تنظیم بودن پیستوله موجب کنترل بهتر و بالا هنگام رنگ‌‌کاری می‌شود. پیچ تنظیم به صورت معمول در پشت پیستوله قرار می‌گیرد.  یک استاد رنگ‌کار با توجه به مواردی همچون غلظت، نوع رنگ، خروجی، پیچ پیستوله را شل و سفت می‌کند.

از برترین مزیت‌های ضد زنگ زدن با پیستوله به مواردی همچون استفاده در سطوح فلزی، بتنی و سیمانی، محافظت از سطوح فلزی،‌ مقاومت در برابر سایش‌ می‌توان اشاره کرد.

 استفاده از ضد زنگ با پیستوله

در ابتدا باید مواد لازم جهت انجام فرایند را تهیه فرمائید. این وسایل شامل قلم‌مو،‌ پارچه، پیستوله، ضد زنگ می‌باشد. چربی و سیاهی‌های موجود روی در را به خوبی تمیز کنید تا روند انجام کار اختلال ایجاد نکند. ضد زنگ را  با تینر به خوبی مخلوط کنید. در مرحله بعدی آن را درون ظرف مناسبی بریزید. پیستوله، قلم‌مو و غلتک سه نوع ابزاری هستند که می‌توان با آن‌ها ضدزنگ را روی سطح فلزی پخش کرد. صبر کنید تا ضد زنگ به خوبی خشک شود. بعد از خشک شدن ضد زنگ درب یا کابینت فلزی را دوباره جاسازی کنید.

 

 استفاده از ضد زنگ با پیستوله

 

رنگ یا ضد زنگ را با استفاده از تینر رقیق کنید. توجه داشته باشید میزان رنگ به تینر به عواملی همچون جنس رنگ، نوع دیواره، پیستوله و… بستگی دارد. به صورت کلی غلظت مناسب رنگ به پیستوله باید مابین ۱۵ الی ۲۰ درصد باشد.

مرحله آخر نوبت به تمییز کاری می‌رسد. رنگ‌های باقی مانده را باید دور ریخت. اگر رنگ یا تینر دست نخورده دارید، باید آن را به قوطی اصلی یازگردانید. در دفعات بعدی رنگ آمیزی می‌توانید از این مواد بهره ببرید. رنگ‌ها زمانی که با هم ترکییب شوند دیگر امکان جداسازی آن‌ها از هم وجود ندارد.

دردسرهای استفاده از ضد زنگ با پیستوله

ضد زنگ در عین حال که مزایا زیادی دارد کار کردن با آن سختی‌هایی به همراه دارد.

  • رقیق بودن بیش از حد طبیعی رنگ
  • فاصله نزدیک پیستوله به دیوار و ماسیده شدن آن
  • زاویه اشتباه پیستوله هنگام استفاده

اگر بعد از استفاده از پیستوله رنگ یا ضد زنگ شما شره کرد باید آن را بعد از خشک شدگی با سنباده پاک کنید.

مراحل ضد زنگ زدن با پیستوله

هنگام ضد زنگ زدن باید باید ۲/۳ مخزن رنگ را پر کنید. در مرحله بعد آن را روی پیستوله ببندید. از محکم شدن مخزن اطمینان حاصل فرمائید. در غیر این صورت ممکن است وسط کار به طرز ناگهانی از پیستوله جدا شود. سر پاشنده پیستوله باید در فاصله ۱۲.۵ تا ۲۵.۴ سانتی متری قرار دهید. اگر  تا به حال از پیستوله استفاده نکرده‌اید باید تمرین کنید تفنگ پیستوله را در جهات مختلف ببندید.

 

مراحل ضد زنگ زدن با پیستوله

 

 درجه حرارت رنگ هنگام استفاده باید بین ۲۲ الی ۳۰ درجه باشد. توجه داشته باشید غلظت و دما دو عنصر مهم در کیفیت کار نهایی می‌باشند. هنگام استفاده باید از سمت خودتان رنگ آمیزی را شروع کنید.

نتیجه گیری:  همان‌طور که در این مقاله از وب سایت اینترنتی آهن هایپر مطالعه کردید: ضد زنگ زدن با پیستوله  شامل مراحل و فرایندهای ویژه‌ای است. حجم مخزنی که می‌خواهیم از آن جهت رنگ آمیزی استفاده کنیم باید 2/3 باشد. به میزان کلفی از ضد زنگ استفاده کتید تا دچار مشکل نشوید.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و پاسخ پرسش‌های خود رادر زمینه ضد زنگ زدن با پیستوله به دست آورده باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

ضد زنگ بهتره یا رنگ؟

ضد زنگ در ساختمان

https://ahanhyper.com//?p=24443

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *