امروز : شنبه 27 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

ضد زنگ با چی پاک میشه

ضد زنگ درست مانند رنگ از مواد شیمیایی و ویژه‌ای ساخته‌شده است. با ابزار آلاتی همچون پیستوله، غلتک و قلم مو مورد استفاده قرار می‌گیرد.  ضد زنگ از ترکیبات ویژه‌ای ساخته شده است که جهت تمییز کردن آن امروزه شیوه‌ها و روش‌های گوناگونی وجود دارد. در این مقاله از وب سایت اینترنتی آهن هایپر قصد داریم در رابطه با موضوع  ضد زنگ با چی‌پاک می‌شه صحبت کنیم.

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید،  تمامی ضد زنگ‌ها اعم از آبی، قرمز، طوسی و …. می‌تواند به صورت یک رنگ اسپری مورد استفاده قرار گیرند. استفاده از آن‌ها ساده است و کاربرد فراوانی در صنایع گوناگون دارد.

ضد زنگ با چی پاک میشه ؟

در مواقعی که یک فلز را جوشکاری می‌کنید، سطح آن در برابر عواملی همچون رطوبت و اکسیژن قرار می‌گیرند. چنین مواردی می‌تواند موجب تغییر رنگ فلز گردد. طبق تحقیقات شیمیایی زمانی که مواد شیمیایی با یکدیگر واکنش می‌دهند، رنگ آن دچار تغییرات شیمیایی میگردد.

روش مکانیکی تمیز کردن لکه‌های جوشکاری بسیار ساده و آسان است.  این شیوه کاربردی  برای نقاطی از فلز که به سادگی قابل دسترس اند، مناسب است. اگر بخواهیم یک روش کم هزینه را به عنوان فرایندی معقول و به صرفه در زمینه تمییز کردن لکه‌های جوش نام ببریم؛ بدون شک شیوه مکانیکی را به شما پیشنهاد می‌دهیم‌.

لازم به ذکر است علاوه بر روش نام برده‌شده، شیوه‌های دیگری نیز جهت تمیز کردن لکه‌های جوش وجود دارد که در انتهای مقاله با آن آشنا می‌شوید.

تمییز کردن ضد زنگ با خمیر و تراش

ابتدا باید محلولی از ترکیبات مورد نیاز تهیه فرمائید. سپس آن را به سطوح آسیب دیده بزنید. بگذارید مدت زمانی روی فلز باقی بماند تا با ترکیبات آن به خوبی واکنش دهد. بعد از این مرحله بایستی سطوح چوش را با یک پارچه تمییز کنید تا دچار لکه زدگی نشود.

 

مراحل و فرایندهای استفاده از ضد زنگ

 

پاک کردن لکه از روی فولاد ضد زنگ

در طول‌ فرایندهایی مانند گرمایش و سرمایش، فلز باید رنگ شود. از آن جایی که ضد زنگ نیز یک رنگ محسوب می‌شود، قابلیت این را دارد که از زیبایی محصول نهایی بکاهد.

بهترین روش جهت تمیز کردن فولاد ضد زنگ بعد از جوشکاری

الکتروپولیش؛ نام فرایندی است که در آن  اکسیداسیون یک الکترولیت اسیدی رپی سطح فلز انجام می‌شود. این عمل به کمک برق است و کمک‌های شایانی به انفعال فلز می‌کند. نکته قابل توجه این جاست که فرایند الکتروپولیش تنها به پاک کردن لکه‌ها از روی سطح ختم نمی‌شود. طی این عملیات یک لایه اکسید کروم بدون آهن روی سطح تشکیل می‌گردد و درخشش ویژه‌ای ایجاد می‌کند‌ این براقیت مختص فولاد ضد زنگ است.

اسپری‌های ضد زنگ در برخی مواقع با یک یا دو عدد سرپوش جداگانه به فروش می‌رسند تا کار و استفاده را برای نقاش آسان سازند.

مراحل و فرایندهای استفاده از ضد زنگ

چربی و سیاهی‌های موجود روی فلز را تمیز کنید تا روند انجام کار اختلال ایجاد نکند. ضد زنگ را  با تینر به خوبی مخلوط کنید. در مرحله بعدی آن را درون ظرف مناسبی بریزید. پیستوله، قلم‌مو و غلتک سه نوع ابزاری هستند که می‌توان با آن‌ها ضدزنگ را روی سطح فلزی پخش کرد. صبر کنید تا ضد زنگ به خوبی خشک شود. بعد از خشک شدن ضد زنگ درب یا کابینت فلزی را دوباره جاسازی کنید.

 

نکات ایمنی در استفاده از ضد زنگ

 

نکات ایمنی در استفاده از ضد زنگ

  • در صورت بلعیده شدن، بچه را مجبور به بالا آوردن و تهوع نکنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن کودک‌ را به بیمارستان و یا مرکز‌درمانی‌ ببرید.
  • اگر هنگام استفاده، ضد زنگ وارد چشمتان شود، سعی کنید آن را با آب فراوان بشویید.
  • ضد زنگ رادر مجاورت شعله یا مواد اشتعال آور قرار ندهید. زیرا در صورت بروز حادثه، عواقب جبران ناپذیری برجای خواهد گذاشت.
  • جهت اجرای پوشش‌به مواردی مانند هوا، اسپری هوا، قلم مو، میکسر برقی یا بادی نیاز است.
  • در صورت اجرای عملیات با اسپری هوا مراحل آماده سازی سطح مانند قبل است. منتها حرکت اسپری را باید به صورت یکنواخت،‌ منظم و با دقت بالایی انجام داد.

جمع بندی؛ همان‌طور که در این مقاله از وب سایت اینترنتی آهن هایپر مطالعه کردید؛  موضوع فولاد ضد زنگ با چی‌پاک میشه بسیار وسیع است. خوردگی یک روش اکسیداسیون طبیعی و نرمال است که موجب خراب شدن سطح فلز و کارایی آن می‌گردد. افراد جهت جلوگیری و پیشگیری از زنگ زدگی فلزات از ضد زنگ استفاده می‌کنند این ماده با روش‌های مختلفی از روی سطح فلز پاک می‌شود.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و پاسخ پرسش‌های خود را در رابطه با موضوع فولاد ضد زنگ با چی پاک میشه؟  به دست آورده باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

چگونه ضد زنگ را از روی لباس پاک کنیم؟

ضد زنگ بهتره یا رنگ؟

ضد زنگ در ساختمان

ضد زنگ با پیستوله

https://ahanhyper.com//?p=24444

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *