امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

ضدزنگ بهتر است یا رنگ؟

ضدزنگ بهتر است یا رنگ؟ سوالی است که افراد در زمان استفاده از ضد زنگ و برای جلوگیری از خوردگی فلزات با آن روبه‌رو می‌شود و بین ضد زنگ و رنگ تردید دارند. در این مطلب از وب سایت اهن هایپر قصد داریم به سوال ضد زنگ بهتر است یا رنگ؟ بپردازیم. با ما همراه باشید.

ضد زنگ

ضدزنگ روغنی یا الکیدی بر پایه رزین های آلکیدی می باشد و حاوی پیگمنت های ضد خوردگی اکسید آهن است. توجه داشته باشید که از این محصول برای محافظت از سطوح فلزی در برابر زنگ زدگی استفاده خواهد شد. امروزه زنگ زدگی سازه های فلزی از مسائلی است که بسیاری از افراد با آن سروکار دارد و می‌تواند باعث وارد شدن خسارت به تأسیسات شود.

با استفاده از ضد زنگ ها به ویژه ضد زنگ های روغنی می توانید از این مشکلات جلوگیری کنید. این محصول کاربردهای بسیاری دارد. به عنوان مثال می‌توان گفت از این ضد زنگ برای فلزات، سیمان و بتن استفاده خواهد شد که باعث حفظ فلزات از خوردگی و زنگ زدگی می شود. برای فلز، قطب های فلزی، نرده ها، در ها، تریلر ها و … در بیرون و در داخل بسیار مناسب می باشد.

 

انواع ضد زنگ

 

انواع ضد زنگ

بهتر است بدانید که ضد زنگ ها بر پایه رزین الکید می باشند که وظیفه آن حفظ فلز از فرسودگی و خوردگی است. مانع نفوذ رطوبت و آب به داخل آن شود. امروزه از ضد زنگ به عنوان عایق برای فلزات مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع ضد زنگ های روغنی است که در تمامی شرایط جوی ماندگاری بالایی دارد. برخی از انواع ضد زنگ ها عبارتند از:

  • ضد زنگ صنعتی
  • ضد زنگ روغنی
  • ضد زنگ اپوکسی
  • ضد زنگ آبی
  • ضد زنگ آهن

ویژگی های ضد زنگ آلکیدی

ضد زنگ آلکیدی از رزین آلکیدی لانگ گرفته شده است که در آن برای جلوگیری از خوردگی از یک مین های ضد خوردگی آهن استفاده خواهد شد. حلال این ضد زنگ تینر روغنی می‌باشد.

از ویژگی‌های ضدزنگ الکلی می‌توان به قدرت پوشانندگی فوق‌العاده بالا ، خاصیت ضد خوردگی بسیار مناسب، زمان خشک شدن مطلوب و کوتاه، کاربرد آسان و قیمت مناسب اشاره کرد.

 

ویژگی های ضد زنگ آلکیدی

 

رنگ

توجه داشته باشید که رنگ اساس ماده پوششی می باشد که برای اهداف تزیینی و محافظتی بر روی سطوح فلزی و غیرفلزی می‌شوند و امکان دارد یک پوشش محافظ داشته باشد. رنگ را شما می توانید به این صورت در نظر بگیرید که یک محلول مایع از رنگدانه و حلال که به خاطر تزیینی و محافظتی بر روی فلز‌های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 شما می توانید رنگ را به عنوان یک ماده سیال در نظر بگیرید که وقتی بر روی سطح و به صورت یک لایه نازک و پخش شود یک حالت جامد چسبنده و منسجم ایجاد خواهد شد. برخی از رنگ ها معمولا به صورت پودر نیز در بازار موجود است که آن ها را با افزودن درخشنده مناسب قبل از استفاده به شکل مایع تبدیل می‌شود و یا مستقیماً اعمال خواهد شد.

ویژگی های رنگ خوب

قدرت پوشانندگی: باید رنگ‌خوب به گونه ای باشد که بتواند سطح مواد سطح وجود مواد را به طور یکنواخت و کاملا بپوشاند استفاده در سطوح خارجی در معرض خطر قرار می‌گیرد. به خاطر قرار گرفتن در معرض اتمسفر است که در برابر باران انواع مختلف به تشعشعات ناشی از نور خورشید تاثیر بدی بر روی رنگ داشته باشد. باید در تمام شرایط در هر شرایط دیگری رنگ خود را به خوبی حفظ کند. یکی از ویژگی رنگ های خوب داشتن مقاومت می باشد. باید از نظر شیمیایی نسبت به جمع آوری اثر باشد که در صورت نیاز به محافظت از جهت از این فلز ضروری می باشد.

تفاوت رنگ و ضد زنگ

بهتر است بدانید مواد شیمیایی ضد زنگ برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی در سطح فلزات قسمت داخلی و خارجی استفاده خواهد شد. این مواد امکان دارد به بازدارنده دائمی یا پوشش موقتی اطلاق گردد. بهتر است بدانید که تعداد فرمول‌بندی های ضد زنگ موجود برای فولاد ساختمانی بسیار زیاد می باشد. ماده پوششی می باشد که برای اهداف تزیینی یا محافظتی بر روی سطوح فلزی و غیرفلزی استفاده می‌شود.

 

تفاوت زنگ و ضد زنگ

 

 معمولاً امکان دارد یک پوشش محافظ و همچنین تزیینی داشته باشد و می توان به عنوان ماده سیال در نظر گرفت زمانی که بر روی سطح پخش می شود یک لایه نازک ایجاد شود و یک حالت جامد چسبنده و منسجم ایجاد کند.

بهتر است بدانید که از رنگ ها با مخلوط کردن رنگ ها از رقیق کننده های مختلف تهیه می شود. در واقع روغنی است که در نظر گرفتن در معرض هوا خشک می‌شود و از این رو به آن روغن خشک کن گفته می‌شود. این روغن از نظر ترکیبات اشغال شده است با قرار گرفتن در معرض هوا اشباع می‌شود و خشک یا وسایل نقلیه توانایی نگه داشتن زنگ بر اساس رنگ را در حالت تعلیق یا محلول خشک کن ها موادی می باشند که برای تاثیری در میزان خشک شدن روغن های خشک کننده اضافه می‌شود.

 آن ها به عنوان کاتالیزور در فرایند اکسیداسیون روغن های خشک کننده عمل می کند. بهتر است بدانید که از لینو لنت ها، رزین ها، نفتالین های فلزات مثل سرب، منیزیم و وانادیوم به صورت خشک استفاده خواهد شد. ضد زنگ یک ماده جامد می باشد که بعداً رنگ را تشکیل خواهد داد. این ماده از یک از پودر بسیار ریز از ماده مناسب مثل سرب سفید، سرب قرمز، اکسید آهن و اکسید تیتانیوم و … تشکیل شده است. بهتر است بدانید که مواد پایه رنگ را در برابر طرف سخت‌تر، محکم تر و ایمن تر خواهد کرد.

توجه داشته باشید که رنگ یک ماده پوشش می باشد که به خاطر درباره مختلف در سطوح مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ بر روی سطوح حالت جامد و منسجم ایجاد خواهد کرد می تواند. برای جلوگیری از زنگ زدگی از رنگ های مناسب استفاده کنید.

ضدزنگ بهتر است یا رنگ؟

در ادامه مبحث ضد زنگ بهتر است یا رنگ؟ باید ذکر کنیم که شما عزیزان برای اینکه بتوانید فلزات خود را در برابر رطوبت، آب و … محافظت می‌کند و در برابر خوردگی نیز از مقاومت بالایی برخوردار باشد می توانید از رنگ های ضد زنگ استفاده کنید. این ضد زنگ ها علاوه بر این که ظاهر زیبایی دارند با کیفیت بوده و در برابر زنگ زدگی نیز مقاوم خواهند بود که شما با اطمینان خاطر می توانید از آن بهره مند شوید.

 

ضدزنگ بهتر است یا رنگ؟

 

البته در نظر داشته باشید که شما عزیزان باید همواره سعی کنید تا با توجه به کاربرد مد نظر خود نوع رنگ ضد زنگ مناسب را انتخاب کنید تا در برابر شرایط جوی و همچنین محیطی خاصیت و رنگ خود را حفظ کند و دچار مشکل نشود. شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید و یا به وب سایت https://ahanhyper.com/ مراجعه نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

تفاوت رنگ و ضد زنگ

https://ahanhyper.com//?p=23378

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *