امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

شمش قلع چیست و در چه مواردی قابل استفاده است؟

بهتر است بدانید فلزات دسته ای از مواد هستند که در انواع مختلف و با کاربردهای متفاوت موجود است. در این مبحث قصد داریم به بررسی مبحث شمش قلع چیست و در چه مواردی قابل استفاده است؟ بپردازیم. از شما مخاطبین گرامی دعوت می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

شمش قلع

در ابتدای مبحث شمش قلع چیست و در چه مواردی قابل استفاده است؟ باید بدانید که شمش قلع از فلزاتی است که برای برآورده کردن نیاز‌ها و کمبود‌ها در صنایع مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد. این فلز از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین فلزات کشف شده است. وزن این فلز سبک بوده و ماندگاری بالایی دارد. بلور های قلع نقره ای رنگ بوده و از نظر شکل و رنگ بسیار شبیه به فلز نقره می باشد. لازم به ذکر است که این فلز چهل و نهمین عنصر در جدول عناصر است که با استخراج از سنگ معدن‌ به دست می آید.

شمش قلع چیست و در چه مواردی قابل استفاده است؟

آشنایی با انواع شمش قلع

شمش قلع با توجه به آلیاژهای مختلف در تولید به دو دسته سرب‌دار و بدون سرب تقسیم می شود. در زیر به بررسی آن‌ می پردازیم:

شمش قلع سرب دار: با توجه به مبحث شمش قلع چیست و در چه مواردی قابل استفاده است؟ باید ذکر شود یکی از انواع شمش قلع، شمش قلعه سرب دار است. این شمش با نام ۳۷/۶۳ درصد در بازار شناخته می‌شود و در بین مصرف کنندگان طرفداران زیادی دارد. عدد ۳۷/۶۳ درصد ترکیب سرب و قلع را نشان می دهد که به ترتیب با درصد‌های ۳۷ و ۶۳ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این محصول قابلیت بالایی در برابر دمای زیاد دارد به همین علت در محیط‌هایی با دمای بالا به‌کاربرده می شود. از ویژگی های این محصول می توان به مقاومت در برابر خوردگی اشاره کرد. لازم به ذکر است که این محصول بیشترین کاربرد را در حمام قلع دارد. بر روی شمش قلع آزمایش های معتبر را انجام می دهند تا محصولی باکیفیت بالا و مطمئن را به بازار عرضه کنند.

همچنین این محصول قیمت مناسب داشته و مقرون‌ به‌ صرفه است. به دلیل مناسب بودن قیمت از این محصول در کاربردهای زیادی از جمله استفاده در صنایع الکترونیک، دستگاه‌های اتومات و تمام‌اتومات استفاده می شود. ویژگی های شمش قلع سرب دار عبارت است از: کاهش تولید تفاله، کاهش اتصال کوتاه، کاهش میزان خوردگی مس

شمش قلع بدون سرب: با توجه به مبحث شمش قلع چیست و در چه مواردی قابل استفاده است؟ باید ذکر شود نوع دیگر انواع شمش قلع، شمش قلع بدون سرب است. این شمش معمولا در عملیات لحیم کاری استفاده می شود. این محصول به خوبی از ورق مس محافظت می کند و مانع خوردگی و اکسید شدن فلز مس می شود. در این نوع از شمش قلع اکسیداسیون قلع کم شده و نیازی به سرویس و تمیزکاری دستگاه نمی‌باشد. در نهایت باعث می شود هزینه‌ها کاهش پیدا کند.

آشنایی با انواع شمش قلع

ویژگی های شمش قلع

بهتر است بدانید شمش قلع از ویژگی های زیادی برخوردار است. ویرگی های این فلز به شرح زیر می باشد:

با توجه به مبحث شمش قلع چیست و در چه مواردی قابل استفاده است؟ باید ذکر شود یکی از ویژگی های بارز این فلز مقاومت در برابر رطوبت و خوردگی است. همچنین بازها و اسید های ضعیف به راحتی روی این فلز اثر نمی گذارند. از ویژگی های دیگر این فلز می توان به منعطف بودن و قابلیت خم شدن آن اشاره کرد که به همین دلیل دارد در صنعت کاربرد وسیعی دار لازم به ذکر است‌ که این فلز چکش خوری بسیار بالایی دارد. مقاومت بالا در برابر فرسایش در زمانی که در معرض هوا قرار می گیرد؛ از ویژگی های دیگر این فلز است.

کاربرد شمش قلع

در ادامه مبحث شمش قلع چیست و در چه مواردی قابل استفاده است؟ باید ذکر شود شمش قلع کاربردهای زیادی دارد که عبارتند از:

بهتر است بدانید شمش قلع در فلز مس استحکام بالایی ایجاد می کند. با اضافه کردن قلع به فلز مس آلیاژ برنز به دست می آید که بسیار تیز و برنده است و مقاومت بالایی دارد. همچنین به عنوان پوشش در ظروف استیل، لحیم کاری اتصالات لوله ها و یا لحیم کاری رساناهای الکتریکی از شمش قلع استفاده کرد.

از دیگر کابردهای این فلز می توان به پوشش دهی تجهیزات در صنایع مختلف اشاره کرد. ساخت آلیاژ با کیفیت متفاوت از دیگر کاربردهای شمش قلع است. این فلز سبک، انعطاف پذیر و مقاوم است و با آهن، برنز و فولاد خوب پیوند می خورد. از این پیوند در ساخت لوازمی چون سکه، ظروف برنزی و… استفاده می شود. یکی دیگر از کاربردهای مهم این فلز آبکاری با فلز قلع یا قلع اندود کردن فلزاتی مثل آهن، فولاد، مس و … می باشد. همچنین از این محصول برای ظروف نگهدارنده غذا نیز استفاده می شود.

کاربرد شمش قلع

نحوه ساخت شمش قلع

با توجه به مبحث شمش قلع چیست و در چه مواردی قابل استفاده است؟ باید ذکر کنیم که شمش قلع با استفاده از قلع درجه یک و مرغوب تولید می شود. فلز قلع با استخراج از سنگ معدن به دست می آید. همچنین برای ساخت شمش قلع از دستگاه ها و ماشین آلات پیشرفته روز دنیا استفاده می شود و همین‌ سبب شده یک محصول با کیفیت تولید شود.

این محصول مطابق با استاندارد های روز تولید شده و روانه بازار می شود.  فلز اولیه قلع به صورت شمش و میله است. شمش قلع در اندازه 50 کیلوگرم یا کمتر ریخته گری می شود. لازم است بدانید برای تولید شمش قلع از قلع خالص با میزان 99/8 قلع استفاده می شود.

نحوه ساخت شمش قلع

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

همان طور که ذکر شد محصولات فولادی بیشترین کاربرد را در صنعت ساخت و ساز دارند. برخی از این محصولات می توان به میلگرد، ناودانی، نبشی، تیرآهن، ورق استیل، ورق گالوانیزه، پروفیل و … اشاره کرد. شما مخاطبان گرامی برای تهیه این محصولات می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمائید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره های لازم با کارشناسان فروش مجموعه آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

شمش قلع چیست؟

شمش قلع از قدیمی ترین فلزاتی است که برای برآورده کردن نیازها و کمبودها در صنایع مختلف به کار می رود.

انواع شمش قلع کدامند؟

شمش قلع بدون سرب، شمش قلع سرب دار

کاربردهای شمش قلع را ذکر کنید؟

کاربردهای شمش قلع

استفاده در لحیم کاری، ساخت آلیاژ با کیفیت، استفاده در پوسس ظروف، سکه و ظروف برنز

 

https://ahanhyper.com//?p=71839

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *