امروز : شنبه 04 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

هدف از شاسی کشی ساختمان و نمای آن چیست؟

هدف از شاسی کشی ساختمان و نمای آن چیست؟

هدف از شاسی کشی ساختمان و نمای آن چیست؟ موضوعی است که قصد داریم در این مطلب از وب سایت آهن هایپر به آن بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید

بهتر است بدانید  که شاسی کشی ساختمان یکی از اصول ایمنی و مهندسی می باشد که در صنعت ساختمان سازی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در پاسخ به سوال هدف از شاسی کشی ساختمان و نمای آن چیست؟ باید ذکر کنیم که در فرایند شاسی کشی ساختمان که می‌تواند در بخش‌های بسیار مهم ساختمان از جمله نما بخش های داخلی و دیوارها پارتیشن بندی و حتی تولید نردبان و پله‌های ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

اصول و قواعد مهندسی بسیار مهمی وجود دارد که در صورتی که به آن ها توجه داشته باشید باعث می‌شود تا شاسی کشی ساختمان شما را ساده تر کرده و همچنین دوام و هزینه تمام شده مناسب آن را به بهترین نحو تضمین نماید. توجه داشته باشید شاسی کشی معمولاً در انواع سازه ها مثل ساختمان ها، سقف های شیروانی و انواع سازه های صنعتی مثل سوله ها و … مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مهمترین کاربرد و هدف شاسی کشی مقاومت و استحکام آن ها برای پروژه عمرانی در نظر گرفت این عملیات را در ساختمان سازی معمولا نبشی کشی نیز می گویند.

 

 

هدف از شاسی کشی ساختمان و نمای آن چیست؟

 

شاسی کشی ساختمان چیست؟

با توجه به هدف از شاسی کشی ساختمان و نمای آن چیست؟ باید ذکر کنیم که شاسی کشی یکی از اصلی ترین فعالیت های ساختمانی برای تقسیم بار و بالابردن استقامت انواع سازه ها می باشد که توسط نبشی های آهنی انجام می شود. بسیاری از مواقع عملیات شاسی کشی را به اسم نبشی کشی نیز می شناسند. به همین خاطر عملیات شاسی کشی ساختمان ها بسته به قیمت نبشی و ناودانی به کار برده شده و فروشنده نبشی کشی متغیر خواهد بود.

بسیاری از مهندسان و معماران ساختمان نبشی کشی را به عنوان اصلی ترین روش شاسی کشی ساختمان می دانند که این سازه را در برابر گونه خطر احتمالی مثل زلزله یا ریزش بخش مختلف از ماجراهای عرضه نمای‌ساختمان خواهند کرد. با استفاده از انواع این افراد در ساختار و طراحی بخش مختلف و فرعی ساختمان و دیوارها بار و وزن سازه به ستون ها و اسکلت ساختمان انتقال داده شده و به صورت به زمین به سمت زمین در خواهد شد.

بهتر است بدانید که دقت و اندازه گیری در هنگام طراحی و اجرا در عملیات شاسی کشی از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که به خاطر زیر کار بودن فرآیند هرگونه خطا و ایجاد اعتماد ممکن است عواقب پرهزینه و غیر قابل جبرانی را به همراه داشته باشد.

اصول شاسی کشی نمای ساختمان

در ادامه مبحث هدف از شاسی کشی ساختمان و نمای آن چیست؟ باید ذکر کنیم که شاسی کشی نما به نام هایی مثل نبشی کشی و آهن کشی نمای ساختمان نیز در صنعت ساخت و ساز شناخته می شود. در عملیات آهن کشی نمای ساختمان طراحی نمای ساختمان در نظر گرفته که با توجه به پیشرفت تکنولوژی در حوزه ساختمان سازی طرح‌های متنوعی و متریال های مختلفی را می‌توان برای اجرای زیرسازی نما استفاده کرد.

طرح های منحنی و با جزئیات زیاد در نما نتیجه طراحی خوب و اصولی در آن می باشد. پس از ایجاد طرح عملیات شاسی کشی اجرا می‌شود که باید اصولی و طبق استانداردهای روز دنیا انجام شود تا مانع ریزش و تخریب آن در هنگام زلزله شود.

 

شاسی کشی ساختمان

 

دلایل شاسی کشی ساختمان

در ادامه مبحث هدف از شاسی کشی ساختمان و نمای آن چیست؟ باید ذکر کنیم که شاسی کشی ساختمان مثل اهن کشی ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که دلایل زیادی برای این امر وجود دارد. شاسی کشی  ساختمان به مهندسان کمک خواهد کرد که بدون هیچ گونه محدودیت هر طرح و شکل را که قصد دارند در نمای ساختمان ایجاد کند و زیبایی ظاهر داشت ماده را افزایش دهند.

همچنین بهتر است بدانید که نبشی کشی ساختمان باعث می‌شود تا نما از استحکام بالایی برخوردار بوده و مانع تخریب و افتادن سنگ و آجر ها در گذشت زمان شود. همچنین این عملیات باعث افزایش مقاومت ساختمان به رطوبت و شرایط جوی می‌شود.

با اینکه جلوی فرسوده شده در ساختمان را خواهد گرفت. به گونه‌ای می‌توان گفت شاسی کشی نمای ساختمان اولین سد دفاعی در برابر رطوبت و حرارت به شمار می‌رود. زیرسازی نمای ساختمان اگر اصولی و به درستی انجام شود در برابر زلزله از خود مقاومت نشان خواهد داد و می تواند جلوی خطرات احتمالی ریزش نما را به سر عابران را بگیرد.

 

شاسی کشی ساختمان چیست؟

 

مراحل اجرای نمای ساختمان

در ادامه بحث هدف از شاسی کشی ساختمان و نمای آن چیست؟ باید ذکر کنیم که پس از سفت زنی و تمام کارهای ساختمان سازی معمولاً اجرای نمای ساختمان شروع خواهد شد که در سه مرحله انجام می‌شود.

  1. مرحله اول طراحی نمای ساختمان
  2. مرحله دوم زیرسازی یا نبشی کشی نمای ساختمان
  3. مرحله سوم اجرای نمای ساختمان

بسیاری از مهندسین معمار تمرکز خود را بر روی مرحله دوم یعنی مرحله نبش کشی و شاسی کشی قرار می دهند. چرا که این مرحله بخش زیرسازی را تشکیل خواهند داد و نمای ساختمان در نهایت بر روی آن اجرا خواهد شد. در این مرحله نباید هیچ گونه خطایی رخ دهد چرا که باعث کج و معوج شدن نما و ریزش آن می شود. همچنین بهتر است بدانید که اجرای یک زیرسازی خوب و بی نقص نمای ساختمان را از رطوبت و زلزله محافظت خواهد کرد.

در این مقاله به بررسی پاسخ سوال هدف از شاسی کشی ساختمان و نمای آن چیست؟ پرداختیم. در تمامی ساختمان ها از عملیات شاسی کشی نما استفاده می‌کنند. چراکه نمای ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار بوده که شاسی کشی آن نیز باید با دقت بالا و طبق اصول و استاندارد انجام شود. برای این کار از نبشی استفاده می شود. اگر شما قصد دارید که جهت زیرسازی استفاده کنید باید حتماً سعی کنید از محصولات با کیفیت در این نرم استفاده نمایید. چراکه با ارتباط مستقیمی با ایمنی و امنیت سازه دارد.

مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی از جمله انواع نبشی ها، انواع میلگرد، انواع تیر آهن، پروفیل های ساختمانی و … می باشد. شما بازدیدکنندگان عزیز می توانید این محصولات را با کیفیت بالا تهیه کرده و از آن بهره مند شوید.

نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که معمولاً در هر قسمت از ساختمان از سایز های خاصی از این محصولات استفاده می شود. می توانید از طریق وب‌سایت https://ahanhyper.com تمامی سایزهای این مقاطع فولادی را تهیه نمایید و در کاربردهای مدنظر خود از آن بهره مند شوید. در صورتی که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید نیز می توانید از طریق شماره های درج شده در وب سایت با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

شاسی کشی ساختمان چیست؟

شاسی کشی یکی از اصلی ترین فعالیت های ساختمانی می باشد که برای تقسیم بار و بالا بردن استقامت انواع سازه ها توسط نبشی های آهنی استفاده می شود.

مراحل اجرای نمای ساختمان کدامند؟

طراحی نمای ساختمان، زیرسازی یا نبشی کشی ساختمان، اجرای نمای ساختمان

نبشی های مورد نیاز برای شاسی کشی ساختمان را به چه صورت می توان تهیه و خریداری کرد؟

از طریق وب سایت https://ahanhyper.com می توانید تمامی مقاطع فولاد از جمله نبشی جهت نبشی کشی را تهیه و خریداری نمایید.

https://ahanhyper.com//?p=70009

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *