امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

سینی کابل گالوانیزه چیست؟

تجهیزات برق از سری وسایل هایی هستند که در سیم‌ کشی ها از آن ها استفاده می شود. یکی از این وسایل سینی کابل گالوانیزه است که انواع مختلفی دارد. در این مبحث قصد داریم به بررسی سینی کابل گالوانیزه چیست؟ بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با این وسیله تا انتها ما را همراهی کنید.

معرفی سینی کابل گالوانیزه

سینی کابل گالوانیزه از تجهیزات برق است که وظیفه آن محافظت از سیم و کابل های ساختمان و هدایت سیم های شبکه در محیط هایی چون سقف، دیوار و زیرزمین است. این سینی سوراخ هایی دارد که هوا را از خود عبور داده و از گرم شدن زیاد کابل او جلوگیری می کند. سینی کابل از فلزات مختلفی ساخته می شود که رایج ترین آن ها فلز آهن با روکش گالوانیزه است. این سینی دارای طول ۲ متر و عرض ۵ الی ۶۰ سانتی متر بوده و ضخامت آن ۱، ۱.۵ و ۱.۲۵ می باشد.

از این وسیله در تاسیسات الکتریکی به طور گسترده استفاده می شود؛ ولی مهمترین کاربرد این سینی انتقال کابل های در بردارنده جریان برق است که برای ایجاد امنیت استفاده می شود. این محصول مقاومت بالایی در برابر عوامل خورنده و رطوبت دارد. در صورتی که سیم های داخل این سینی داغ شوند، حرارت آرام از سوراخ هایی که در زیر سینی وجود دارد؛ خارج شده و جلوی آسیب و آتش سوزی را می گیرد.

سینی کابل گالوانیزه

انواع سینی کابل گالوانیزه

بهتر است بدانید رایج ترین انواع سینی کابل گالوانیزه به شرح زیر است:

سینی کابل گالوانیزه سرد: این وسیله را طی فرآیند نورد سرد تولید می کنند. در این سینی بعد از آنکه فرآیند سوراخکاری و برشکاری بر روی ورق گالوانیزه فابریک انجام شد آن را خم کرده و برای بسته بندی آماده می شود.

سینی کابل گالوانیزه گرم: این نوع سینی طی فرآیند نورد گرم تولید شده و دارای ویژگی های خاصی می باشد. در این نوع سینی بعد از آنکه برشکاری، سوراخکاری و خمکاری بر روی ورق سیاه انجام شد سینی را وارد وان اسیدشویی کرده و بر روی آن عملیات گالوانیزاسیون انجام می شود. بارزترین مزیت این سینی کابل گالوانیزه مقاومت بالای آن در برابر خوردگی است.

تفاوت سینی کابل گالوانیزه سرد با سینی کابل گالوانیزه گرم

سینی کابل گالوانیزه سرد و سینی کابل گالوانیزه سرد با هم تفاوت هایی دارند که در زیر آن ها را شرح می دهیم:

اولین تفاوت این سینی ها در ضخامت لایه روی موجود در سطح آن ها می باشد. طبق استاندارد ASTM ضخامت روی در سینی کابل گالوانیزه گرم بین ۵۵ الی ۷۰ میکرون متغیر است. در صورتی که این ضخامت در سینی کابل گالوانیزه سرد ۱۰ الی ۱۵ میکرون می باشد.‌ معمولا نوع سرد این سینی ها سطحی صاف و یکنواخت دارند ولی نوع گرم آن دارای سطحی مات، کدر و ناصاف است.

دیگر تفاوت این سینی ها در ماهیت و کاربرد آن ها است. از سینی های گرم به دلیل ضخامت پوششی که دارند در فضاهای باز و جاهایی که در معرض خوردگی و رطوبت هستند استفاده می شود. در صورتی که نوع سرد این سینی ها به دلیل ضخامت کمی که دارند مقاوم آن ها نیز کمتر بوده و در محیط هایی از آن استفاده می شود که کمتر در معرض خوردگی و رطوبت باشند.

تفاوت انواع سینه گالوانیزه

اجزای سینی کابل گالوانیزه

بهتر است بدانید سینی کابل گالوانیزه اجزای مختلفی دارد که هر کدام کاربردی دارند. این اجزا و قطعات شامل موارد زیر است:

پیچ کله قارچی، مهره و واشر: این وسایل برای نصب قسمت های مختلفی سینی به کار برده می شوند.

زانوی سینی: این زانو در زاویه های مختلف افقی و عمودی تولید شده و برای تغییر مسیر کابل ها از آن استفاده می شود.

درب سینی: برای جلوگیری از ورود جوندگان و حشرات از این درب استفاده می شود.

ساپورت سینی: یکی دیگر از قطعات سینی کابل گالوانیزه ساپورت سینی است که قابلیت تنظیم داشته و در سه مدل سقفی، دیواری و زمینی موجود است. از این قطعه برای ارتفاع زیاد، دیوار و سقف استفاده می شود.

نردبان: این نردبان در عرض های مختلفی ساخته شده و برای جا به جایی و محافظت از کابل های برق در ارتفاعات به کار برده می شود.

سه راهی سینی: این سه راهی دو مسیر را به یک مسیر جدید تبدیل می کند.

چهار راهی سینی: این وسیله یک مسیر را به سه مسیر تبدیل می کند.

رابط سینی: یکی دیگر از اجزای سینی کابل گالوانیزه رابط سینی است که دو سینی کابل را به یکدیگر متصل می کند.

اجزای سینی کابل گالوانیزه

آشنایی با مجموعه تخصصی آهن هایپر

مجموعه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد. شما مخاطبین گرامی برای تهیه و خرید این مقاطع فولادی به صورت اینترنتی می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  اقدام کنید. ورق گالوانیزه، ورق فولادی، ورق ابعادی و … از جمله این مقاطع فولادی به شمار می روند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

انواع سینی کابل گالوانیزه کدامند؟

سینی کابل گالوانیزه سرد، سینی کابل گالوانیزه گرم

تفاوت سینی کابل گالوانیزه سرد با سینی کابل گالوانیزه سرد در چیست؟

این سینی ها در ضخامت، ماهیت و کاربرد با هم تفاوت دارند.

نردبان سینی کابل گالوانیزه چه وظیفه ای دارد؟

نردبان سینی کابل گالوانیزه

این وسیله برای جا به جایی و محافظت از کابل های برق در ارتفاع کاربرد دارد.

https://ahanhyper.com//?p=71833

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *