امروز : شنبه 27 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

بررسی سه راهی گازی + انواع و فرآیند تولید

انواع فرایند سه راهی گازی

امروزه کارخانجات زیادی در زمینه تولید محصولات فولادی فعالیت هستند. از جمله محصولاتی که امروزه به طور گسترده در اتصالات لوله گاز از آن استفاده می شود؛ سه راهی گاز است. در این مبحث قصد داریم به بررسی سه راهی گازی + انواع و فرآیند تولید بپردازیم. شما همراهان گرامی می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

معرفی سه راهی گازی

لوله های گازی از موارد پرکاربرد در صنایع هستند که برای اتصال آن ها از سه راهی گازی استفاده می شود.‌ این نوع سه راهی که به سه راهی جوشی نیز معروف است؛ از جمله تجهیزاتی است که برای اتصال لوله کشی گاز مورد استفاده می باشد. معمولا جنس این سه راهی از پلیمر یا فلز است و با آن در مسیر لوله انشعاب ایجاد می کنند؛ که یا به صورت مساوی یا نامساوی است.

 

انواع سه راهی گازی

 

انواع سه راهی گازی

سه راهی گازی به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود که به شرح زیر است:

درزدار

در این سه راهی ورق فولادی را به شکل لوله فرم داده و با جوش محل درز را به هم جوش می دهند. جوشکاری این روش نیازی به دستگاه نداشته و با جریان آمپر بالا لبه ها را ذوب کرده و به صورت لب به لب کنار هم قرار می دهند. این محصول در سایز ۱.۲ الی ۸ اینچ موجود بوده و دارای ضخامت ۴ الی ۵.۲ میلی متر است. قطر دهانه آن عدد مشخصی نداشته و بسته به سه راهی متغیر است؛ ولی استاندارد آن بین ۳.۲۱ الی ۱.۲۱۹ میلی متر می باشد.

از موارد کاربرد این سه راهی می توان به استفاده در لوله کشی روکار در ساختمان سازی، تصفیه ضایعات، لوله کشی آب موتورخانه ها و … اشاره کرد. این سه راهی به دو دسته درزدار مساوی و درزدار نامساوی تقسیم می شود. در سه راهی مساوی ابعاد شاخه ورودی و خروجی با هم برابر بود و در زاویه های ۴۵ و ۹۰ درجه تولید می شود. در سه راهی نامساوی نیز اندازه شاخه ورودی و خروجی با هم برابر نبوده و قطر شاخه از قطر لوله اصلی کوچکتر است. این سه راهی در زاویه های مختلف تولید شده و از آن در صنایع گوناگون استفاده می کنند.

مانیسمان

یکی دیگر از انواع سه راهی گازی مانیسمان است؛ که از لوله های بدون درز می باشند. مواد اولیه این سه راهی از شمش فولادی گرد است؛ که طی فرآیند نورد و کشش قرار داده می شود. این لوله از طریق سوراخ کردن شمش استوانه ای اولیه تولید شده و هیچ درزی در آن وجود ندارد. این محصول یک تکه بوده و در سایز ۱.۲ الی ۱۰ اینچ و با مواد اولیه مرغوب تولید می شود. مقاومت این محصول بالا بوده و در سیستم های بخار با دما و فشار بالا از آن استفاده می شود. این سه راهی به دو دسته مانیسمان مساوی و مانیسمان نامساوی تقسیم می شود.

تبدیل جوشی

این سه راهی ظاهری شبیه به T داشته و از آن برای ایجاد یک انشعاب جدید استفاده می کنند. با این تبدبل جریان گاز را کاهش داده و می توان گفت این تبدیل نوعی خاص از سه راهی گازی است. این سه راهی نیز به دو دسته مساوی و نامساوی تقسیم می شود که در سه راهی جوشی مساوی سایز آن با سایز دو سر اصلی قطعه هم اندازه بوده و برای انشعاب جدید به کار برده می شود. سه راهی جوشی نامساوی نیز سایز آن با سایز دو سر اصلی قطعه فرق دارد.

 

فرآیند تولید سه راهی گازی

 

فرآیند تولید سه راهی گازی

سه راهی گازی به دو روش تولید می شود که در زیر آن ها را بررسی کرده ایم:

تولید سه راهی گازی به روش نورد سرد

در این روش تولید اول لوله ها را در سایز مناسب برش داده و بعد در قالب های بزرگ آب می گذارند. سپس به وسیله جک هیدرولیک و سمبه آب از سمت نافی سه راهی با فشار خارج شده و بعد از آن لوله را به صورت سه راهی شکل می دهند. این روش پر هزینه بوده و معمولا سه راهی تا سایز ۱۰ اینچ را با این روش تولید می کنند‌.

تولید سه راهی گازی به روش نورد گرم

در این روش تولید از ورق فولادی استفاده می شود و آن را در درون کوره با دمای بالا گذاشته و سپس از بین غلتک ها عبور می کند تا ضخامت آن استاندارد شود و سپس آن را در اندازه دلخواه برش می دهند. این روش کیفیت پایینی داشته و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. برای تولید سه راهی های بزرگتر از ۱۰ اینچ از این روش تولید استفاده می شود.

خرید سه راهی گازی از آهن هایپر

همانطور که ذکر شد کیفیت سه راهی گازی از اهمیت بالایی برخوردار است. توصیه می کنیم از فروشگاه های معتبری جهت تهیه این محصول اقدام کنید؛ به این صورت دغدغه ای باید کیفیت و مرغوب بودن آن نخواهید داشت. پیشنهاد ما به شما مخاطبین گرامی فروشگاه تخصصی آهن هایپر می باشد. انواع ورق فولادی، ورق استیل، ورق گالوانیزه، ورق ابعادی، نبشی، انواع میلگرد و … از دیگر محصولاتی می باشد که توسط این مجموعه عرضه می شوند.

 

خرید سه راهی گازی از آهن هایپر

 

برای سفارش این محصولات نیازی نیست که به صورت حضوری به فروشگاه ها مراجعه کنید. با اطمینان خاطر می توانید به صورت اینترنتی از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  این محصولات را می توانید در ابعاد و سایزهای مختلف سفارش دهید. برای انتخاب بهتر با کارشناسان خبره این مجموعه در تماس باشید و مشاوره های لازم را دریافت نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

https://ahanhyper.com//?p=70988

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *