امروز : یکشنبه 12 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

همه چیز درباره اصول ساختمان سازی مدرن

همه چیز درباره اصول ساختمان سازی مدرن

ساختمان سازی امروزه بسیار گسترش یافته است‌. ساختمان ها به سبک های مختلفی ساخته می شوند که یکی از آن ها سبک پرطرفدار مدرن می باشد‌. در این مبحث قصد داریم به بررسی همه چیز درباره اصول ساختمان سازی مدرن بپردازیم. از شما همراهان گرامی دعوت می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

ساختمان نوعی سازه است که از اجزایی چون ستون،‌ دیوار، کف، فونداسیون، سقف و… تشکیل شده است‌. ساختمان ها در انواع مختلف ساخته می شوند که هر کدام برای کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد. مصالحی که در ساختمان سازی استفاده می شود؛ از اهمیت زیادی برخوردار است. این مسئله بر کیفیت و طول ساختمان و هزینه های مربوط به آن تاثیر دارد. برای پایداری و طول عمر ساختمان حتما از مصالح و مواد با کیفیت استفاده کنید.

برای ساختمان سازی از روش های مختلفی استفاده می شود که یکی از آن ها روش مدرن می باشد. در ساختمان سازی مدرن که امروزه گسترش یافته است ماشین آلات نقش مهمی ایفا می کنند‌. ماشین آلاتی چون بالابرها، ماشین های جوش، جرثقیل ها و… از این قبیل ماشین آلات هستند. در زمان ساخت ساختمان حتما بابد به تمامی شرایط توجه کرده و سپس اقدام به ساخت کرد. حتما ساختمان را مطابق اصول استاندارد بسازید تا مشکلی ایجاد نشود.

 

همه چیز درباره اصول ساختمان سازی مدرن

 

اصول ساختمان سازی مدرن

همان طور که می دانید ساختمان سازی نسبت به گذشته گسترش یافته است. در اینجا می خواهیم اصول ساختمان سازی مدرن را با هم بررسی کنیم:

ساختمان سازی با مدل های پیش ساخته: مدل های پیش ساخته از روش های ساخت است که اغلب در مدل های دیوار و کف در بازار موجود است و در مکان اصلی ساخته می شود. به این ساخت و سازها ساخت دیوارهای متقاطع نیز می گویند. این ساخت و ساز از نظر اقتصادی به صرفه بوده و سرعت اجرای آن بالا و آسان می باشد.

ساختمان سازی با سیستم قالب تونلی: از دیگر اصول ساختمان سازی مدرن استفاده از سیستم قالب تونلی است. در این روش سلول ها با الگوی تکراری ساخته شده و با واحدها یا دیوارهای یکپارچه از هم متمایز می شوند. می توان برای ساخت پایه ها از واحدهای بتنی پیش ساخته استفاده کرد که کیفیت و استحکام بالایی دارند. در این روش حتی اگر شرایط از نظر جوی نامساعد باشد می توان کار را انجام داد. این روش مورد توجه زیادی قرار دارد چون میزان حفاری در آن به حداقل رسیده است.

ساختمان سازی با عایق بتنی: یکی دیگر از اصول ساختمان سازی مدرن روش عایق بتنی است. در این روش از بلوک های پلی استایرن برای ساخت و ساز استفاده می شود. دیوارها از نظر عایق صوتی و حرارتی درسطح بالایی قرار داشته و از هر شکستگی و خطایی جلوگیری می کنند.

ساختمان سازی با بتن ترکیبی: این روش کیفیت بالایی داشته و هزینه ساخت را کاهش می دهد. در این روش ساختمان سازی مدرن می توان از مصالح ساختمانی نازک استفاده کرد. در این صورت مصرف ملات کاهش یافته و در نتیجه عمق سازه به کمتر از ۳ میلی متر می رسد. اگر از بلوک های بزرگ برای ساخت و ساز استفاده شود کارایی ساخت و ساز و هزینه های آن افزایش می یابد.

 

همه چیز درباره اصول ساختمان سازی مدرن

 

انواع مصالح مدرن در صنعت ساختمان

با پیشرفت تکنولوژی در ساخت مصالح ساختمانی شاهد مصالح مقاوم و با کیفیت هستیم. در زیر به انواع مصالحی جدید در ساختمان سازی اشاره کرده ایم:

بتن شفاف: در ساختمان سازی مدرن استفاده از بتن سفاف مورد توجه می باشد. این بتن با استفاده از فیبرهای نوری می تواند نور را به طرف دیگر خود منتقل کند. ۹۶ درصد این بتن از بتن معمولی بوده و ۴ درصد آن از فیبرهای نوری می باشد.

بتن اسفنجی: از دیگر مصالح نوین می توان به بتن اسفنجی اشاره کرد. در ساخت این بتن از موادی چون سرباره، خاکستر بادی و گاز سیلیس استفاده شده است به همین دلیل این بتن در برابر تخریب و ترک خوردگی مقاومت بالا دارد‌. برای زیرسازی چمن از این بتن استفاده می شود.

پانل گچی پیش ساخته: از دیگر مصالحی که در ساختمان سازی مدرن به عنوان یک مصالح جدید از آن استفاده می شود پانل گچی پیش ساخته است. این مصالح مانع انتقال گرما و سر و صدا از ساختمان می شوند.

شیشه مات شونده هوشمند: از این محصول برای جلوگیری از اتلاف انرژی استفاده می شود. مات یا روشن بودن این شیشه ها با توجه به نور و حرارت ساختمان می باشد.

 

همه چیز درباره اصول ساختمان سازی مدرن

 

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر از جمله فروشگاه های معتبر و شناخته شده در سراسر ایران می باشد که در زمینه عرضه انواع محصولات فولادی فعالیت دارد. برخی از محصولاتی که توسط این فروشگاه به فروش می رسد می توان به تیرآهن، ناودانی و نبشی، ورق گالوانیزه، ورق استیل و … اشاره کرد. شما مخاطبین گرامی برای تهیه و خرید این مصالح در انواع و ابعاد مختلف می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  اقدام کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

ساختمان چیست؟

ساختمان نوعی سازه است که از اجزایی چون دیوار، کف، ستون، فونداسیون و... تشکیل شده است.

اصول ساختمان سازی مدرن را ذکر کنید؟

ساختمان سازی بل مدل های پیش ساخته، ساختمان سازی با سیستم قالب تونلی، ساختمان سازی با عایق بتنی، ساختمان سازی با بتن ترکیبی

انواع مصالح مدرن در ساختمان سازی کدامند؟

بتن شفاف، بتن اسفنجی، شیشه مات شونده هوشمند، پانل گچی پیش ساخته

https://ahanhyper.com//?p=70418

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *