امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

روش های ساخت اسکلت فولادی

امروزه اسکلت های فلزی بسیار محبوب شده اند؛ چرا که بر اثر زلزله و دیگر حوادث طبیعی کمتر آسیبی به این سازه ها وارد می شود. در این مقاله قصد داریم روش های ساخت اسکلت فولادی را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

اجرای اسکلت فلزی

در ابتدای مبحث روش های ساخت اسکلت فولادی باید بدانید که امروزه در صنعت ساخت و ساز کشور از جمله بحث های چالش برانگیز اجرای اسکلت فولادی می باشد. در این سال های اخیر زلزله نشان داده است که ساختمان های فولادی علیرغم استفاده از ماده اولیه فولاد به عنوان عنصر کاملا شکل پذیر، رفتار نا محسوب و غیر شکل پذیر را به همراه خواهد داشت.

از جمله عوامل موثر بر رفتار زلزله نامطلوب سازه های فولادی می توان به ضعف در جوشکاری و اصول نامناسب اعضا، ناشاقولی ستون ها و همچنین عدم درک صحیح از رفتار اتصالات و میزان گیرداری آن ها اشاره کرد. به همین خاطر باید با نظارت دقیق همچنین آموزش صحیح گام های موثری را برای ارتقای کیفیت این صنعت داشته باشد. بهتر است بدانید به طور کلی می توان گفت روش های ساخت اسکلت فولادی به دو روش ساخت این اسکلت ها در محل پروژه و همچنین ساخت آن در کارخانه تقسیم بندی می شود. در ادامه به شرح زیر یک از آن می پردازیم.

 

ساخت اسکلت فولادی

 

ساخت اسکلت فولادی در محل پروژه

در ادامه مبحث روش های ساخت اسکلت فولادی باید ذکر کنیم که یکی از روش های آن در محل پروژه این اسکلت ها ساخته می شوند. برای پروژه های کوچک این اسکلت ها در محل پروژه ساخته خواهد شد. سازه های فولادی که دارای ۵ تا ۶ طبقه می باشند؛ از مقاطع تک و دوبل بدون ورق تقویت ساخته خواهد شد؛ به این صورت در هزینه ها صرفه جویی می شود.

در محل کار؛ اسکلت اجرا می شود که در اینجا ابتدا آهن آلات مورد نیاز را تهیه خواهند کرد. پروفیل ها معمولا به صورت شاخه ای و برش خورده آماده در محل پروژه تخلیه خواهد شد. جهت ساخت اسکلت فولادی به صورت اصولی، دقیق و همچنین ایجاد سطح مسطح و تراز جهت ساخت مقاطع باید ابتدا توسط تیرآهن زیر کار شاسی کشی شود.

سپس مراحل ساخت اسکلت فولادی را آغاز خواهند کرد. پس از اینکه مقاطع در طول های مورد نیاز برش داده شوند؛ به صورت پا باز یا پا جمع استفاده می شود. سپس بر روی آن ها ورق تقویت قرار می دهند. پس از این که ساخت ستون ها و جوشکاری انجام شد؛ بر روی آن ها ورق اتصالات قرار می دهند و جهت تکمیل جوش اقدام خواهد شد.

ساخت اسکلت فولادی در کارخانه

در ادامه مبحث روش های ساخت اسکلت فولادی باید ذکر کنیم که برای ساختمان هایی که بیش از ۶ الی ۷ طبقه می باشد؛ در کارخانه اسکلت فولادی ساخته خواهد شد. سپس به محل پروژه انتقال داده می شود.

 

روش های طراحی سازه فولادی

 

روش های طراحی سازه فولادی

روش طراحی تنش مجاز

از جمله روش های طراحی سازه فولادی می‌توان به روش طراحی تنش مجاز اشاره کرد. در این روش برخورداری ضریب اطمینان به این صورت می باشد که مقاومت ماده معمولاً به ضریب اطمینان تقسیم خواهد شد که در محاسبات معمولا مقادیر کمتری برای مقاومت در نظر گرفته می شود.

روش طراحی مقاومت نهایی

در ادامه مبحث روش های ساخت اسکلت فولادی باید ذکر کنیم که این سازه های فولادی توسط روش های مختلفی طراحی می‌شود که یکی از روش های آن روش طراحی مقاومت نهایی می باشد. در نظر داشته باشید که در این روش طراحی ضریب اطمینان را در بار ضرب می کنند که بار را افزایش داده شده و در مقابل در محاسبات خود مقاومت های اصلی وارد می شوند.

ضرب مقاومت در محاسبه بار باعث می‌شود تا خصوصیات تازه ایجاد شود و امکانات تازه‌ای در اختیار طراح قرار داده خواهد شد که در روش طراحی تنش مجاز امکان‌پذیر نبود. به عنوان مثال می‌توان در طراحی بتن رفتار خیلی خطی بتن را می توان وارد محاسبه بار کرد؛ در صورتی که در روش قبلی این کار امکان پذیر نبود.

روش طراحی حالات حدی

یکی دیگر از روش های طراحی سازه فولادی روش طراحی حالات حدی می باشد. در این روش قسمتی از ضریب اطمینان در بار ها موثر می باشد و قسمتی از ضریب توان نیز در مقاومت بزرگ می شوند و هم مقاومت کاهش داده خواهند شد. در آیین نامه بتن ایران روش حالات حدی به دو حالت پیشنهاد شده است که می‌توان به حالات حدی نهایی و حالات حدی بهره برداری اشاره کرد.

 

روش های طراحی سازه فولادی

 

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

همانطور که می دانید امروزه ساخت و ساز بسیار پیشرفت کرده است و نیاز به مقاطع فولادی نیز گسترش پیدا کرده است. به همین خاطر فروشگاه های بسیاری هستند که جهت عرضه انواع مقاطع فولادی فعالیت دارند. باید سعی کنید فروشگاه های معتبری را انتخاب کرده تا با اطمینان خاطر بتوانید مقاطع فولادی مورد نیاز خود را تهیه و خریداری نمایید.

پیشنهاد ما به شما عزیزان فروشگاه تخصصی آهن هایپر می باشد. همانطور که متوجه شدید در روش های ساخت اسکلت فولادی بیشترین مقاطع مورد نیاز از فولاد تولید می شود. همواره باید سعی شود تا با کیفیت ترین نوع آن مورد استفاده قرار بگیرد.

برخی از مقاطع پرکاربرد می توان به انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها اشاره کرد. همچنین می توانید قیمت میلگرد، قیمت آهن آلات، قیمت تیرآهن، قیمت ورق سیاه، قیمت ورق استیل و … را در وبسایت https://ahanhyper.com/  مشاهده کرده و به بررسی آن بپردازید. در این صورت بدون شک بهترین مقاطع فولادی را انتخاب خواهید کرد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

انواع اسکلت فولادی

https://ahanhyper.com//?p=34748

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *