امروز : شنبه 27 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

راهنمای خرید تیر آهن + 5 نکته کلیدی هنگام خرید

خرید تیر آهن از مهم ترین اقدامات در جهت افزایش مقاومت و امنیت و اطمینان یک سازه یا بنا محسوب می‌شود. دوام و استحکام سازه، به ویژه سازه های مرتفع و چند طبقه، در برابر عوامل محیطی و ضربه و فشار، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

تیرهای آهن به علت ساخته شده از آلیاژها و متریال باکیفیت و مرغوب، از دوام و مقاومت بهینه و مطلوبی بهره می برند. از سوی دیگر، مقاطع فولادی از نوع تیرآهن، به مهم ترین و اصلی ترین مصالح فلزی برای استفاده در حوزه ساخت و ساز و ساختمان سازی به شمار می روند.

در هنگام انتخاب و خرید تیر آهن آگاهی داشتن از اطلاعات و مشخصات و ویژگی های فنی و ظاهری این محصول، کمک شایانی می نماید. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که تیر آهن های موجود در بازار آهن آلات کشور، در ابعاد، استانداردها و اندازه های مختلف و متنوعی طراحی و تولید می شوند.

علاوه بر این، کارخانه ها و تولید کننده های مختلفی در سطح کشور، به تولید و عرضه مقاطع فولادی و مصالح فلزی فعالیت دارند. ذوب آهن اصفهان، ذوب آهن فایکو، ذوب آهن اهواز، ذوب آهن کرمانشاه و فولاد ماهان را می توان از شاخص ترین و برجسته ترین سازندگان مقاطع فولادی در کشور به شمار آورد.

خرید تیر آهن

نکات مهم در خرید تیر آهن

1- سایز و ابعاد تیر آهن

شاخصه ابعاد و اندازه را می توان یکی از مهم ترین نکات در زمینه خرید تیر آهن به حساب آورد. به طور معمول، ابعاد در نظر گرفته شده برای تیرآهن با واحد سانتیمتر و بر اساس اندازه جان تیر مشخص می گردد.

باید خاطر نشان نمود که بخش های میانی اتصال دهنده دو بال تیر به یکدیگر با عنوان جان تیر آهن شناخته می‌شود.

تیرآهن ها متناسب با نوع نیاز و نحوه استفاده در ابعاد متنوع 8 الی 60 سانتیمتر موجود می باشند. همچنین، طول استاندارد لحاظ شده برای هر شاخه از تیرهای آهن برابر با 12 متر تعیین می گردد.

2- استاندارد ساخت

از دیگر موارد حائز اهمیت در هنگام خرید تیرهای آهن، استاندارد لحاظ شده برای این مدل از مقاطع فولادی می‌باشد. استاندارد در نظر گرفته شده برای تیر آهن ها متناسب با اقلیم ها و موقعیت های مکانی و جغرافیایی، مختلف و متفاوت است.

تیر آهن های موجود در بازار آهن آلات کشور در سه استاندارد IPE، IPN و IPB ساخته و پرداخته می شوند

تیر آهن IPE از پرکاربرد ترین و پر مصرف ترین، مقاطع فولادی در صنعت ساختمان سازی به شمار می رود. این مدل از تیر آهن ها بر اساس استاندارد کشورهای اروپایی ساخته می شوند. همچنین، تیر آهن IPN مطابق با استانداردهای روسیه و چین تولید می گردد.

شما کاربر گرامی می توانید برای آشنایی بیشتر با انواع استانداردها و کسب اطلاعات تخصصی تر در خصوص تفاوت های اصلی بین استانداردهای IPE ، INP و IPBبه مطالعه مقاله جامع و تخصصی ” تفاوت تیرآهن IPB و IPE و INP در چیست ؟ ” بپردازید.

3- وزن هر شاخه

وزن لحاظ شده برای هر شاخه از تیر را می توان از دیگر موارد حائز اهمیت در خرید تیر اهن برشمرد. به طور معمول، محاسبه و تعیین وزن تیرهای آهن بر اساس جدول اشتال صورت می گیرد.

متنوع بودن اشکال هندسی و سطح مقطع مصالح فلزی از نوع تیر آهن، موجب ایجاد تغییر در محاسبه این محصولات می شود. به منظور محاسبه دقیق و درست وزن هر شاخه، جدول اشتال کمک شایانی می نماید.

4- سازنده و تولیدکننده

بدون تردید، کارخانه تولیدکننده، از نکات مهم و تعیین کننده در هنگام خرید بهترین تیر آهن به حساب می‌آید. کارخانه ذوب آهن اصفهان با کیفیت ترین مقاطع فولادی را در سطح کشور طراحی و تولید می نماید.

همچنین، این کارخانه تیرهای آهنی را مطابق با جدول اشتال و استانداردهای تعریف شده تهیه و به مرحله تولید می رساند. تیرهای اصفهان در سایزهای متنوع تیرآهن 12 الی تیرآهن 30 و در وزن های 120 تا 500 کیلوگرم در سطح بازار به فروش می‌رسند.

5- بازه قیمت

قیمت تیر آهن از پارامترهای موثر و تاثیرگذار در انتخاب و خرید این محصول تلقی می گردد. قیمت تمام شده مقاطع فولادی بر اساس برند سازنده، وزن هر شاخه، استانداردهای به کار رفته و نوع و متریال استفاده شده در فرآیند طراحی و ساخت، تعیین و مشخص می شود.

همچنین، نرخ ارز به صورت مستقیم در بازه تمام شده قیمت نهایی تیرهای آهن بسیار تاثیرگذار و موثر می باشد. بر این اساس، هرگونه تغییر و نوسان در نرخ ارز، تغییر در قیمت مقاطع فولادی را در پی دارد.

نحوه خرید تیرآهن

نحوه خرید تیرآهن

مجموعه آهن هایپر از مراکز معتبر و شناخته شده عرضه کننده انواع مقاطع فولادی، مصالح فلزی و پروفیل های ساختمانی در سطح کشور قلمداد می گردد. ارتباط مستقیم و بدون واسطه این مجموعه با تولیدکننده ها و سازندگان برتر فولاد کشور، کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات ارائه شده به وسیله شرکت آهن هایپر را در بر داشته است.

این مجموعه به منظور برآورده ساختن نیازها و توقعات مصرف کننده، امکان خرید تیر اهن را به صورت غیر حضوری و بر پایه روش آنلاین فراهم آورده است. همچنین، در این مجموعه انواع مقاطع فولادی، نبشی و ناودانی، ورق سیاه و میلگرد از جمله میلگردهای ساده و میلگرد آجدار و در گروه های مختلف از قبیل میلگردهای A1, A2 , A3 و دیگر سایزها به خریداران عرضه می گردد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

https://ahanhyper.com//?p=4157

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *