امروز : یکشنبه 28 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

هر آنچه باید در مورد حمل و نقل تیرآهن بدانید

هر آنچه باید در مورد حمل و نقل تیرآهن بدانید ؛ تیرآهن یکی از مقاطع پروفیلی است که در کاربردهای متعددی استفاده می شود. برای حمل و نقل این محصول از روش های گوناگونی استفاده می شود که بهتر است قبل از خرید همه چیز را درباره آن بدانید‌. در این مبحث قصد داریم به بررسی هر آنچه باید در مورد حمل و نقل تیرآهن بدانید بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

تیرآهن از پروفیل هایی است که به طور گسترده ای در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. این مقطع پروفیلی وظیفه دارد، تنش های حاصل از نیردی برشی و لنگر خمشی را تحمل کند. طی فرآیند نورد گرم این محصول تولید شده و در انواع مختلفی موجود است که هر کدام ویژگی هایی داشته و برای کاربردهایی استفاده می شوند. بهتر است بدانید که حمل و نقل تیرآهن از مواردی است که باید در مورد آن همه چیز را بدانید تا به مشکل برنخورید.

 

هر آنچه باید در مورد حمل و نقل تیرآهن بدانید

 

مزایای استفاده از تیرآهن

استفاده از تیرآهن مزایای زیادی دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

با استفاده از این مقطع می توان سازه را توسعه داده و چندین قطعه را به هم وصل کرد. همچنین از این محصول می توان در ارتفاع های زیاد نیز استفاده کرد. سرعت نصب و اجرای این مقاطع بالا است؛ زیرا به صورت پیش ساخته در کارخانه موجود است.

کاربرد تیرآهن

بهتر است بدانید از تیرآهن در موارد مختلفی استفاده می شود که عبارتند از:

اسکلت سازه فولادی: با توجه به مبحث حمل و نقل تیرآهن باید بدانید استفاده از تیرآهن در اسکلت ساختمانی ضروری بوده و در آن به کار برده می شود.

کفی ستون: در این کاربرد در ساختمان نبشی و ستون ها توسط تیرآهن به هم متصل می شوند.

ستون: در صورتی که مقطع تیرآهن به صورت هاش و یا مربع باشد می توان از آن به عنوان ستون استفاده کرد.

تیرک میانی: در صورتی که تیرآهن از نظر ابعادی کوچکتر از شاه تیر و ستون باشد از تیرک استفاده می شود.

خرپا: کاربرد دیگر تیرآهن استفاده در ساخت خرپا است.

حمل و نقل تیرآهن

عوامل موثر بر هزینه حمل و نقل تیرآهن

هزینه حمل و نقل تیرآهن به عوامل بسیاری بستگی دارد که در زیر آن را بررسی می کنیم:

خرید از کارخانه

در صورتی که تیرآهن را مستقیم از کارخانه خریداری کنید؛ قیمت آن بسیار پایین بوده و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. البته این کار مشکلاتی چون موجود نبودن تیرآهن مورد نظر را در پی دارد. همچنین به دلیل آنکه محصولات کارخانه به صورت تنی فروخته می شود ممکن است برای شما زیاد باشد که این کار ضرر بزرگی است.

خرید از بنگاه

یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه حمل و نقل تیرآهن خرید از بنگاه است. در این صورت می توان محصول خود را در سایز و مقداری که لازم دارید تهیه کنید. در نتیجه هزینه حمل آن نیز با توجه به این عوامل متغیر است.

خربد از بورس

اگر تیرآهن را بورس خریداری کنید؛ خرید و ارسال آن زمان زیادی طول می کشد. همچنین باید در این صورت تیرآهن ها را در وزن بالا خریداری کرده و این امر در هزینه حمل موثر است؛ زیرا وقتی وزن کالا بیشتر باشد هزینه جا به جایی آن نیز بیشتر می شود‌

مسافت حمل و نقل تیرآهن

یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه حمل و نقل تیرآهن مسافت حمل و نقل است. برای کاهش هزینه ها بهتر است تیرآهن خود را از کارخانه های نزدیک به محل پروژه تهیه کنید.

انتخاب روش حمل و نقل

روش های حمل و نقل شامل ریلی، جاده ای، کانتیری و ترکیبی است که هر کدام هزینه مربوط به خود را داشته و با هم فرق دارند.‌ قابل ذکر است که حمل و نقل جاده ای نسبت به روش های دیگر هزینه کمتری دارد؛ ولی اگر طول تیرآهن از ۱۲ متر بیشتر باشد نمی توان از این روش استفاده کرد.

وزن بار

یکی دیگر از عوامل موثر بر حمل و نقل تیرآهن وزن بار است که تاثیر مستقیم بر آن دارد. اگر وزن بار زیاد باشد؛ نمی توان آن را یک دفعه جا به جا کرد؛ بلکه باید در دفعات متعددی این جا به جایی انجام شود. بدین صورت وقتی وزن بار زیاد باشد؛ هزینه حمل آن نیز افزایش می یابد.

 

هر آنچه باید در مورد حمل و نقل تیرآهن بدانید

 

نکات مهم در حمل و نقل تیرآهن

در حمل و نقل تیرآهن نکاتی مهم است که باید به آن توجه کرد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

نحوه بارگیری و نوع حمل و نقل آن بسیار مهم است؛ زیرا در آسیب دیدن تیرآهن نقش زیادی دارد. همچنین انتخاب وسیله برای حمل این محصول نیز مهم است که باید با توجه به تعداد، طول و وزن بار نوع وسیله را انتخاب کرد.

همچنین باید بدانید که نوع وسیله انتخابی می توان در هزینه ها و تحویل محصول نیز موثر باشد. تعیین فاصله حمل از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه کرد. در صورتی که فاصله حمل تیرآهن تا محل پروژه یا انبار طولانی است؛ باید ایمنی آن نیز بیشتر مد نظر باشد. به طور کل در هر صورتی که این محصول را جا به جا می کنید؛ برای به ایمنی و حفظ خواص آن بسیار توجه شود.

خرید تیرآهن از آهن هایپر

تیرآهن در سایزهای مختلفی موجود می باشد که هر یک در کاربردهای خاصی استفاده می شود. تیرآهن 12، تیرآهن 14، تیرآهن 16… و تیرآهن 30 از جمله پرکاربردترین سایز های تیرآهن می باشد. برای مشاهده قیمت تیرآهن و خرید آن می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان خبره آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

کاربرد تیرآهن را ذکر کنید؟

استفاده در اسکلت سازه فولادی، کفی ستون، ستون، خرپا و تیرک میانی

عوامل موثر بر هزینه حمل و نقل تیرآهن کدامند؟

خرید از کارخانه، خرید از بورس، خرید از بنگاه، وزن بار، مسافت حمل و نقل، انتخاب روش حمل و نقل

نکات مهم در حمل و نقل تیرآهن کدامند؟

نحوه بارگیری، نوع حمل و نقل، انتخاب وسیله برای حمل و نقل

https://ahanhyper.com//?p=70021

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *