امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

تیر آهن 24 + بیان جامع ویژگی ها و نکات طلایی خرید

تیر آهن 24 از پروفیل های شناخته شده و باکیفیت و مستحکم بوده که در مصارف ساختمانی و مسکونی، در طیف وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل از پروفیل ها از آلیاژها و متریال مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که تیرآهن‌ها متناسب با نوع بال، ابعاد و شکل، در دسته ها و طبقه بندی های مختلفی موجود می باشند.

از رایج ترین تیر آهن های رایج و متداول در بازار آهن آلات کشور می توان به لانه زنبوری، تیر آهن IPE، INP و IPB، اشاره نمود.

هر کدام از این مقاطع فولادی متناسب با نحوه کاربرد و نوع نیاز، در پروژه های مختلف و گوناگون به کار می روند. استفاده از آلیاژ و متریال باکیفیت در ساختار تیراهن سایز 24، قابلیت استفاده از این محصول را در صنایع ساخت ساز و ساختمان سازی، به راحتی فراهم آورده است.

در کشور ما، مقاطع فولادی از نوع تیر اهن، از عمده‌ترین محصولات و کالاهای مصرفی در حوزه های مختلف به شمار می روند. پیشرفت قابل توجه ساخت و ساز ها و پروژه‌های مسکونی و عمرانی در سطح کشور، افزایش چشمگیر استفاده و کاربرد از آهن آلات و تیر آهن ها را در پی داشته است.

کاربردی بودن، دوام بالا، در کنار امکان تحمل وزن و خم شدگی سازه، از مهم ترین دلایل استفاده از مصالح و مقاطع فولادی در سازه ها و بناها محسوب می شود. تیر آهن در برابر نوسانات جوی و دمایی و شرایط آب و هوایی مختلف، از تاب و مقاومت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. بر همین اساس، در بسیاری از اقلیم ها و مناطق دارای آب و هوای متنوع، به سادگی می توان این محصولات را برای سال های طولانی مورد استفاده قرار داد.

نگاهی به ویژگی های تیر آهن 24

در فرآیند طراحی و تولید تیرآهن 24 از آلیاژها و فرآورده های مختلفی استفاده می گردد. عمده ترین و اصلی ترین آلیاژ استفاده شده در تولید تیر آهن، غالبا فولاد می باشد. متناسب با استانداردهای تعریف شده و ضوابط مشخص شده، به انضمام نوع و مدل تیراهن، از فولاد 37، 52 و 44 استفاده می گردد.

رایج ترین استاندارد تعریف شده برای تیر اهن شماره 24، استاندارد IPE می باشد. بر این اساس، تیر آهن سایز 24 مطابق با استانداردهای اروپا طراحی و به مرحله تولید می رسد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که تیرآهن دارای استاندارد IPE، در سطح بازار آهن آلات، از متقاضیان بسیار زیادی برخوردار می باشد.

شایان ذکر است که برخورداری از ارتفاع حدود 24 سانتیمتر، یکنواخت بودن سطح ابتدا و انتهایی و ثابت و پایدار بودن ضخامت بال را می توان از دیگر مشخصات تیر آهن 24 قلمداد نمود. مضاف بر این، تیراهن سایز 24 را می بایست از دیگر زیر مجموعه ها و زیر شاخه های مقاطع فولادی IPE دانست.

همچنین، طول شاخه های این مدل از مقاطع فولادی برابر با 12 متر عنوان شده است. این در حالی است که وزن تیر اهن 24 به ازای هر شاخهدر حدود 370 کیلوگرم برآورد گردیده است. ناگفته نماند که تیرآهن IPE24 از مصالح فلزی رایج و پرکاربرد در بازار آهن آلات کشور ما محسوب می شود.

از کشورهای سازنده و تولیدکننده این محصول می توان به اسپانیا، آلمان و لهستان، اشاره نمود. ضمنا، تیر آهن ها برای افزایش ایمنی و ضریب امنیت و استحکام اسکلت سازه ها و بناهای مسکونی از بهترین گزینه ها قلمداد می‌گردند. علاوه بر این، به منظور تعیین سطح کیفی تیر آهن، آزمون و سنجش های مختلفی بر روی قسمت بال‌های آن انجام می شود.

ویژگی های تیر آهن 24

سایر مشخصات تیر آهن 24

تیر آهن 24 از لحاظ ظاهری، به شکل و فرم حرف I انگلیسی بوده که فرآیند ساخت آن به صورت نورد گرم شمش‌های فولادی صورت می گیرد. این مدل تیرآهن در تمام سطوح خود از ضخامت جان و بال برابر برخوردار می باشد.

همچنین، 80 تا 600 میلیمتر، ارتفاع استاندارد لحاظ شده برای تیرآهن های IPE می باشد. استفاده به صورت تیر و برای پوشش دادن سقف ها، استفاده به عنوان ستون در سازه، نعل درگاه و خرپا، از مهم ترین موارد کاربرد و استفاده از تیر آهن سایز 24 محسوب می گردد.

در ضمن، عرض، ارتفاع و ضخامت بال، از مشخصه های مهم برای تعیین ابعاد و سایز تیر اهن به شمار می روند. سطح مقطع، ضخامت جان و وزن تیر اهن، از دیگر پارامترها در این زمینه می باشند.

قیمت تیر اهن 24

بازه قیمت تیر آهن ها همواره برای خریداران و مصرف کنندگان از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. قیمت این محصولات متاثر از نرخ ارز کاهش و یا افزایش پیدا می کند.

نوسانات نرخ ارز، وزن هر شاخه، استاندارد لحاظ شده و نوع متریال استفاده شده از عوامل موثر در قیمت تیر اهن 24 تاثیرگذار است.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

https://ahanhyper.com//?p=3332

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *