امروز : یکشنبه 12 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

هرآنچه در مورد تولید بشکه فلزی باید بدانید

هرآنچه در مورد تولید بشکه فلزی باید بدانید

راه‌های مختلفی برای جابه‌جایی سیالات و مواد خمیری شکل وجود دارد؛ اما یکی از متداول‌ترین آن‌ها استفاده از بشکه فلزی (Metal barrel) تولید شده به‌وسیله ورق استیل، گالوانیزه و روغنی است. ماده اولیه‌ای که در تولید این محصول از آن استفاده می‌شود بسیار مستحکم است و مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد. به همین دلیل در صنایع مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را در مورد روش تولید بشکه فلزی، کاربردها، مزایا و اصول نگهداری آن با شما به اشتراک بگذاریم. اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید به شما توصیه می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

بشکه فلزی چیست؟

بشکه‌های فلزی، اشکال استوانه‌ای‌شکل و توخالی هستند که برای حمل سیالات و مواد خمیری شکل در ابعاد مختلف تولید می‌شوند. به طور معمول، حجم محصولات تولید شده بین 100 تا 200 لیتر  است؛ ولی شما می‌توانید بسته به نیاز خود از بشکه‌ای با ظرفیت 1000 لیتر نیز استفاده کنید.

اصلی‌ترین عامل در تعیین نوع ورق به‌کاررفته، مسافت و ماده‌ای است که قصد حمل آن را دارید؛ اما طبق توصیه شرکت‌های تولید بشکه فلزی، بهتر است برای مسافت‌های طولانی از حجم 100 تا 200 لیتری استفاده کنید؛ زیرا جابه‌جایی آن راحت‌تر است و در صورت آسیب‌دیدن فقط بخش کوچکی از محصول شما از بین می‌رود.

  • ظرفیت متداول برای حمل سیالات (مثل نفت) 159(42 گالن) است.

بشکه فلزی چیست؟

انواع بشکه فلزی

به‌طورکلی تولید بشکه فلزی در سه نوع مختلف انجام می‌شود که در ادامه آن‌ها را معرفی کرده و توضیحات مختصری در مورد هرکدام ارائه می‌دهیم.

  • استوانه در بسته
  • استوانه در باز
  • مخروطی

استوانه در بسته

یکی از متداول‌ترین نوع بشکه‌های تولید شده که از آن برای حمل مواد شیمیایی، سوخت، آب، نوشیدنی‌ها و روغن استفاده می‌شود. گنجایش این جسم استوانه‌ای‌شکل بین 220 تا 240 لیتر است. اصلی‌ترین ویژگی آن، وجود درب محکمی است که از ریزش محتویات در هنگام حمل‌ونقل جلوگیری می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا در هنگام تخلیه، خروج مواد را به‌راحتی کنترل کنید.

استوانه در باز

دلیل اصلی تولید بشکه فلزی در‌ باز، هزینه کمتر تولید نسبت به انواع مدل‌های دیگر است که آن را تبدیل به انتخابی مناسب برای صنایع و کارخانه‌های مختلف کرده است. از این محصول می‌توان برای حمل مواد معدنی، غذایی، دارویی و… استفاده کرد. برای جلوگیری از ریزش محتویات در هنگام حمل‌ونقل، درب رینگی با پلمب صلیبی‌شکل روی این اجسام استوانه‌ای سوار می‌شود.

بشکه‌های مخروطی

نوع دیگری از بشکه‌ها که ظرفیتی بین 35 تا 210 لیتر دارند و به دلیل نوع طراحی، وسیله‌ای مناسب برای حمل و نگهداری مواد خمیری شکل، پودر قهوه، شکر و… هستند. این اجسام مخروطی شکل ویژگی‌های متعددی دارند که در ادامه به دو مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. امکان ساخت به شکل دوپوسته که باعث افزایش استحکام می‌شود و درصورتی‌که محتویات آن مواد گرم باشد از اتلاف حرارت جلوگیری می‌کند.
  2. حجم کمتر نسبت به حالت استوانه‌ای‌شکل که آن را تبدیل به انتخابی مناسب برای نگهداری و حمل‌ونقل در فضاهای کوچک می‌کند.

 

بررسی فرایند تولید بشکه فلزی

 

بررسی فرایند تولید بشکه فلزی

ازآنجایی‌که این محصول به شکل استوانه‌ای مرسوم‌تر بوده و کاربرد بیشتری دارد در ادامه فرایند آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

در ابتدا ورق روغنی، گالوانیزه یا استیل (بسته به نوع نیاز) را زیر دستگاه‌های پرس با قالب دایره‌ای‌شکل قرار می‌دهند تا درب بالا و پایین این محصولات را از ورق موردنظر جدا کنند. در مرحله بعد با استفاده از دستگاه لبه زن، شکل‌دهی به لبه‌های درب‌ها انجام می‌شود. اگر محصول نهایی برای استفاده در استوانه‌های دربسته طراحی شده باشد به‌وسیله ماشین سیمر دریچه کوچکی روی آن تعبیه می‌شود.

در مرحله بعد برای تولید جداره بشکه، ورق‌ها در اندازه‌های از قبل تعیین شده برش داده می‌شود. بعد از انجام این کار، ورق گالوانیزه ، روغنی یا استیل بریده شده و با استفاده از دستگاه رول زن به شکل حلقوی در می‌آیند. سپس با استفاده از ماشین جوش به یکدیگر متصل می‌شوند. جسم استوانه‌ای ایجاد شده به بخش لبه زنی فرستاده می‌شود تا ضخامت بخش بالا و پایین آن کمی افزایش پیدا کند. این کار موجب جفت‌شدن درب‌های تولید شده و ایستایی بهتر می‌شود.

آخرین مرحله تولید بشکه فلزی مربوط به اتصال در و استوانه تولید شده با استفاده از دستگاه پرس است. پس از انجام این کار به‌منظور تست، محلولی روان در بشکه ریخته می‌شود تا از نبود درز در محل‌های اتصال اطمینان حاصل شود. اگر مشکلی در این بخش وجود نداشت آنگاه محصول تولید شده بر اساس نیاز مصرف کننده رنگ‌آمیزی و پس از خشک‌شدن برای او ارسال می‌شود.

بررسی استانداردهای مختلف تولید بشکه فلزی

در ادامه استانداردها بر اساس نوع محتویات و کشورهای استفاده کننده را مورد بررسی قرار می دهیم.

  1. استاندارد دات (DOT) که از آن در ایالات متحده برای حمل مواد مختلف بین ایالت‌های این کشور استفاده می‌شود.
  2. استاندارد UN که به‌منظور تولید بشکه فلزی برای حمل مواد خطرناک طراحی شده است. بر اساس آیین‌نامه‌های موجود، محصولات تولید شده با این استاندارد باید در برابر ضربه و خوردگی مقاوم باشند.
  3. استاندارد ISO که به‌منظور تولید بشکه‌های مستحکم برای حمل مواد شیمیایی، نفت و گاز طراحی شده است. تمام محصولات تولید شده برای دریافت این استاندارد باید تست‌های مختلف را پشت سر بگذارند.
  4. استاندارد ANSI که از آن برای تولید حجم‌های توخالی در صنایع خودروسازی و هوافضا استفاده می‌شود.
  5. استاندارد NFPA که به‌منظور تولید بشکه برای صنایع حفاظتی و ایمنی از آن استفاده می‌شود.

 

توصیه‌هایی برای نگهداری بشکه فلزی

 

توصیه‌هایی برای نگهداری بشکه فلزی

پس از تولید بشکه فلزی بهتر است نکاتی را رعایت کنید تا طول عمر آن‌ها به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کند. در غیر این صورت این محصولات کارایی خود را از دست می‌دهند و شما مجبور به تهیه مجدد این اجسام استوانه‌ای‌شکل می‌شوید.

  • برای جلوگیری از زنگ‌زدگی و آلوده‌شدن، بهتر است بشکه‌ها را در محل‌های بدون رطوبت و سربسته قرار دهید.
  • اگر از نوع دربسته این محصول استفاده می‌کنید حتماً سرپیچ رینگی را بسته و مهروموم کنید تا مواد خارجی وارد آن نشود.
  • درصورتی‌که برای نگهداری مایعات از این اجسام استفاده می‌کنید بهتر است آن‌ها را به طور کامل پر نکنید؛ زیرا گرما موجب انبساط مواد شده و به بشکه آسیب می‌زند.
  • بسته به نوع مواد و محیط، نوع پوشش سطح (رنگ) را انتخاب کنید تا طول عمر افزایش پیدا کند.

جمع‌بندی

به‌طورکلی از این اجسام استوانه‌ای‌شکل در صنایع مختلف به‌منظور حمل مواد و ارسال آسان آن به نقاط دور و نزدیک استفاده می‌شود. در این مقاله سعی کردیم فرایند تولید بشکه فلزی و انواع آن را به شما معرفی کنیم تا بسته به صنعت و نوع نیاز خود بهترین محصول را تهیه کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

https://ahanhyper.com//?p=70327

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *