امروز : سه‌شنبه 14 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

تفاوت ورق روغنی و گالوانیزه

تفاوت ورق روغنی و گالوانیزه

ورق ها انواع مختلفی دارند که هر کدام برای مصارفی مورد استفاده قرار می گیرند. ورق روغنی و گالوانیزه از جمله پرکاربردترین انواع ورق ها می باشد. در این مبحث قصد داریم به بررسی تفاوت ورق روغنی و گالوانیزه بپردازیم. اگر قصد دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید؛ با ما همراه باشید.

ورق ها و فرآورده های فلزی زیادی هستند که هر کدام به روش های خاصی و برای هدفی تولید می شوند‌. در این بین می توان به ورق روغنی و گالوانیزه اشاره کرد. ورق روغنی و گالوانیزه هر کدام با روشی تولید می شوند و در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالا دارند. کاربرد این ورق ها یکسان بوده ولی تفاوت هایی نیز با هم دارند.

آشنایی با ورق روغنی

قبل از اینکه به بررسی تفاوت ورق روغنی و گالوانیزه بپردازیم؛ لازم است با ورق روغنی آشنا شوید. بهتر است بدانید ورق روغنی را به عنوان ورق سرد نیز می شناسند که توسط فرآیند سرد تولید می شود‌. این ورق در فرآیند تولید آغشته به روغن شده و بعد از روغن کاری مقاومت زیادی در برابر خوردگی، فرسودگی و زنگ زدگی پیدا می کند. لازم به ذکر است که ضخامت این محصول از ۰.۳ الی ۳ میلی متر بوده و عرض آن بین ۱۰۰ الی ۱۲۵ است.

در ایران کارخانه های فولاد مبارکه و فولاد درخشان از تولیدکنندگان برتر این محصول به شمار می روند. ساخت این ورق پر هزینه بوده و تقاضا برای این ورق نیز بالا است به همین دلیل قیمت این ورق از بقیه ورق ها بیشتر است.

 

آشنایی با ورق روغنی

 

ویژگی های ورق روغنی

شایان ذکر است ورق روغنی ویژگی های زیادی دارد که عبارتند از:

این محصول از استحکام بالایی برخوردار است. همچنین تولید ورق روغنی آسان بوده و مراحل تولید آن به سرعت انجام می شود. این ورق ها در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی دارند. از ویژگی های دیگر این محصول می توان به مقاوم بودن در برابر فرسودگی اشاره کرد.

کاربرد ورق روغنی

بهتر است بدانید ورق روغنی کاربردهای زیادی دارد که مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

معمولا در میزهای اداری فلزی، مبلمان و لوازم خانگی استحکام کششی بسیار مهم است بنابراین در ساخت آن ها از ورق روغنی استفاده می شود. در صنایع خودروسازی نیز این محصول مورد استفاده قرار می گیرد. از کاربردهای دیگر این محصول می توان به ساخت اگزوز ماشین اشاره کرد. همچنین برای ساخت انواع محصولات فولادی از این ورق استفاده می شود. پنجره و درهای ساختمان و انواع پروفیل از دیگر کاربردهای این محصول به شمار می رود. به دلیل ظاهر مناسب این ورق از آن در ساخت محصولات لوکس و شیک استفاده می شود.

 

آشنایی با ورق گالوانیزه

 

آشنایی با ورق گالوانیزه

آهن و فولاد در معرض زنگ زدگی و خوردگی بوده و باعث ایجاد خطراتی چون تخریب سازه می شود. برای جلوگیری از این اتفاقات نیاز است ورق گالوانیزه ساخته شود. ورق گالوانیزه یک ورق فولادی است که با روی پوشش داده شده است. پوشش روی باعث ایجاد استقامت در برابر زنگ زدگی و خوردگی می شود.

ویژگی ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه ویژگی های زیادی دارد که به شرح زیر می باشد:

سازه های فلزی به صورت سالانه مورد بررسی قرار می گیرند ولی در صورتی که سازه ها با ورق گالوانیزه تولید شوند بررسی آن ساده بوده و به صورت چشمی انجام می شود. همچنین به دلیل مقاومت بالای آن در برابر ضربه حمل و نقل این محصول آسان است چون در برابر این ضربات احتمالی ایمن می باشد. این محصول به راحتی تمیز شده و می توان برای این کار از اسپری های مخصوص استفاده کرد. عمر بالای این محصول از ویژگی های دیگر آن به شمار می رود.

آشنایی با تفاوت ورق روغنی و گالوانیزه

مهم ترین تفاوت ورق روغنی و گالوانیزه به شرح زیر است:

فرآیند ساخت و بهره برداری: مهم ترین تفاوت این ورق ها در فرآیند ساخت آن ها است‌.

طول عمر: طول عمر ورق گالوانیزه نسبت به روغنی بیشتر است. به صورتی که اگر این ورق ها به طور معمول استفاده شوند عمر حدود ۷۰ سال داشته و اگر در مجاورت با مواد آسیب زا باشند ۲۰ الی ۳۰ سال عمر می کنند. در حالی که ورق روغنی ۱۵ سال عمر مفید دارد.

هزینه ساخت: هر ورق با توجه به ضخامت، وزن و سایزی که دارد قیمت متفاوتی دارد. به طور کلی می توان گفت هزینه ساخت و فروش ورق گالوانیزه از ورق روغنی بیشتر است.

ابعاد کلی: یکی دیگر از تفاوت ورق روغنی و گالوانیزه از نظر ابعاد است. ورق گالوانیزه دارای ضخامتی حدود ۰.۶ الی ۶ میلی متر بوده و ضخامت ورق روغنی حدود ۰.۳ الی ۳ میلی متر است.

استانداردهای ملی و بین المللی: استانداردها سطح کیفی محصولات را نشان می دهند. گواهی ها و استانداردهای متعلق به ورق گالوانیزه از ورق روغنی بیشتر بوده است. بنابراین ورق گالوانیزه از نظر خریداران مورد اعتمادتر بوده و در صنایع کاربرد بیشتری دارد.

 

آشنایی با تفاوت ورق روغنی و گالوانیزه

 

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر از جمله فروشگاه های معتبر و شناخته شده در سطح ایران می باشد. امروزه محصولات و مقاطع فولادی بیشترین کاربرد را در ساخت و ساز به همراه دارند. برخی از این محصولات می توان به ورق سیاه، تیرآهن نرمال و ورق گالوانیزه، انواع نبشی، هاش، پروفیل و … اشاره کرد.

شما مخاطبین گرامی از سراسر ایران جهت سفارش و خرید این محصولات می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمائید. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید؛ کافیست از طریق شماره های ذکر شده با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید و مشاوره های لازم را دریافت نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

https://ahanhyper.com//?p=71281

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *