امروز : جمعه 17 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

تفاوت میلگرد A3 و A4 در چیست؟

تفاوت میلگرد A3 و A4 در چیست؟

بهتر است بدانید میلگردها مقاطع فولادی پرکاربردی هستند که انواع مختلفی دارند. در این‌ مبحث قصد داریم به بررسی مبحث تفاوت میلگرد A3 و A4 در چیست؟ بپردازیم. از شما همراهان گرامی دعوت می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

آشنایی با میلگرد A3

در ابتدای مبحث تفاوت میلگرد A3 و A4 در چیست؟ لازم است ابتدا با این میلگردها آشنا شوید. میلگرد A3 با نام میلگرد خشک با آج پیچیده شناخته شده است. آج این میلگرد شکل هشتی یا جناقی است و در ردیف میلگردهای نیمه سخت قرار دارد. این محصول تنشی برابر با ۴۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع و تنش ۶۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر‌مربع دارد. همچنین تغییر شکل نسبی پلاستیک ۱۴ درصد می باشد.

این میلگرد استحکام بالایی دارد و برای موارد ساختمانی، عمرانی و صنعتی به کار می رود. این میلگردها برای جوشکاری مناسب نیستند؛ چون دچار تغییر شکل زیاد با زوایای تند می شوند.

 

آشنایی با میلگرد A3

 

آشنایی با میلگرد A4

در ادامه مبحث تفاوت میلگرد A3 و A4 در چیست؟ باید ذکر کنیم که میلگرد A4 آج دوکی‌ شکل داشته و مطابق با استاندارد شماره ۳۱۳۲ ساخته و به بازار عرضه می شود. این میلگرد با آج ۵۰۰ و ۵۲۰ تولید می شود. حداقل استحکام‌ کششی این محصول ۵۲۰ مگاپاسکال و حداقل شکل پذیری آن ۱۸ درصد است. این میلگردها در دسته بسیار سخت قرار دارند و به صورت خیلی محدود در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین این محصول نسبت به بقیه میلگردها گرانتر است. البته قابل ذکر است که از این‌ مقطع فولادی نمی توان در دیوارهای برشی و قاب های خمشی ویژه استفاده کرد.

تفاوت میلگرد A3 و A4

بهتر است بدانید میلگرد A3 و A4 از لحاظ مختلف تفاوت هایی با هم دارند که در زیر به آن ها می پردازیم:

تفاوت از نظر شکل ظاهری: با توجه به مبحث تفاوت میلگرد A3 و A4 در چیست؟ باید ذکر شود اولین تفاوت این میلگردها آج آن ها است. آج میلگرد A3 به صورت ضربدری و هفت و هشت است ولی در میلگرد A4 آج آن نسبت به محور طولی می باشد.

تفاوت از نظر قیمت: قیمت این محصول با توجه به میزان انعطاف پذیری و مقاومت کششی میلگرد و همچنین آج‌ آن متفاوت است. به طور کلی می توان‌ گفت قیمت این محصولات بسته به عواملی چون ابعاد، مقدار و برند سازنده آن دارد. همچنین نوسانات ارز یکی از عواملی است که قیمت این‌ محصولات را تحت تاثیر قرار می دهد.

تفاوت از نظر خواص مکانیکی: این میلگردها هر کدام دارای ویژگی های خمشی، جوش پذیری، استحکام کششی و استحکام تسلیمی متفاوتی هستند. میلگرد A4 استحکام کششی و استحکام تسلیم بالایی دارد و همچنین خمش این میلگرد کم است.

 

تفاوت میلگرد A3 و A4

 

کاربرد میلگرد A3 و A4

شایان ذکر است این میلگردهای دارای کاربردهای متفاوتی در صنایع مختلف هستند که به شرح زیر است:

با توجه به مبحث تفاوت میلگرد A3 و A4 در چیست؟ باید ذکر کنیم که از میلگرد A3 در آرماتورهای طولی پی استفاده می شود. قابل ذکر است که میلگرد A3 شکننده بوده و شکل پذیری کمی دارد به همین علت در مناطق زلزله خیز در ساخت تیر، تیرچه، دال، ستون و دیوار برشی نباید از این میلگرد استفاده کرد.‌ میلگرد A4 نیز برای کارهای سنگین مناسب است و در ساختمان سازی استفاده نمی شود.

 

کاربرد میلگرد A3 و A4

 

خرید میلگرد

بهتر است بدانید میلگرد ظفر بناب، میلگرد نیشابور از جمله مرغوب ترین انواع میلگردهای موجود در بازار می باشدو شما مخاطبان گرامی برای خرید میلگرد و دیگر محصولات فولادی می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمائید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

https://ahanhyper.com//?p=71179

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *