امروز : دوشنبه 20 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

تفاوت میلگرد صنعتی و ساختمانی در چیست؟

تفاوت میلگرد صنعتی و ساختمانی در چیست؟

میلگردها مقاطع فولادی هستند که در انواع مختلف و با کاربردهای متفاوتی موجود می باشند. در این مبحث قصد داریم به بررسی مبحث تفاوت میلگرد صنعتی و ساختمانی در چیست؟ بپردازیم. از شما همراهان گرامی دعوت می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

آشنایی با میلگرد صنعتی

در ابتدای مبحث تفاوت میلگرد صنعتی و ساختمانی در چیست؟ لازم است ابتدا با میلگرد صنعتی آشنا شوید. میلگرد صنعتی از فولاد ساخته شده و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میلگردها براساس کاربرد در سایزها و ابعاد مختلف تولید می شوند. همچنین این میلگردها در دو نوع آج دار و ساده تولید می شوند.

میلگردهای صنعتی در ساخت ماشین آلات کشاورزی، تولید انواع دستگاه ها، خودروسازی و ساخت پیچ و مهره کاربرد دارد. از دیگر کاربردهای میلگرد صنعتی می توان به ساخت خاموت، ساخت انواع اتصالات و ساخت انواع ابزار اشاره کرد.

 

آشنایی با میلگرد صنعتی

 

معرفی میلگرد ساختمانی

با توجه به تفاوت میلگرد صنعتی و ساختمانی در چیست؟ باید ذکر شود امروزه ساختمان سازی پیشرفت چشم‌گیری داشته و در ساخت آن از مقاطع فولادی چون میلگرد استفاده می شود. میلگردها علاوه بر صنعت در ساختمان سازی نیز کاربردهای زیادی دارند. امروزه برای افزایش استحکام و مقاومت سازه ها از میلگرد استفاده می شود. بتن نمی تواند در برابر نیروهای چرخشی و کششی مقاومت کند بنابراین از میلگرد استفاده می شود تا این مشکل رفع شود.

 

معرفی میلگرد ساختمانی

 

تفاوت میلگرد صنعتی و ساختمانی

بهتر است بدانید میلگردهای صنعتی و ساختمانی از جهات مختلف تفاوت هایی با هم دارند که در زیر به آن ها می پردازیم:

تفاوت از نظر شکل ظاهری

با توجه به مبحث تفاوت میلگرد صنعتی و ساختمانی در چیست؟ باید ذکر شود اولین تفاوت این میلگردها از نظر شکل ظاهری آن ها است. میلگردها براساس شکل ظاهری به دو دسته ساده و آجدار تقسیم می شوند. بر روی سطح میلگردهای ساده هیچ برآمدگی دیده نمی شود ولی در میلگردهای آجدار برجستگی و ناهمواری در سطح وجود دارد که به آن آج می گویند.

میلگردهای ساده و آج دار قابل استفاده در صنعت و ساختمان سازی می باشند. طی یک طبقع بندی استاندارد میلگردهایی که در گروه A1 قرار دارند؛ در صنعت کاربرد دارند. میلگردهایی که در گروه های  A2، A3  و A4 قرار دارند؛ در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

تفاوت از نظر خواص مکانیکی

با توجه به مبحث تفاوت میلگرد صنعتی و ساختمانی در چیست؟ باید ذکر شود؛ از دیگر تفاوت های این میلگردها می توان به تفاوت از نظر خواص مکانیکی اشاره کرد. نوع آلیاژ به کار رفته شده در تولید میلگرد خواص مکانیکی آن را تعیین می کند. میلگردهایی که در صنعت ساختمانی به کار می روند باید خواصی چون مقاومت در برابر کشش و سختس داشته باشند.

خواصی چون قابلیت خمکاری و اتعطاف پذیری چندان اهمیتی در ساختمان ندارد. همچنین میلگردهایی که در صنعت استفاده می شوند باید استحکام و انعطاف پذیری بالایی داشته باشند و دارای قابلیت ماشین کاری باشند. همچنین میلگردهای مورد استفاده در صنعت باید میزان خم شدگی بالایی داشته باشند.

تفاوت از نظر قطر و سایز

با توجه به مبحث تفاوت میلگرد صنعتی و ساختمانی باید ذکر شود که یکی دیگر از تفاوت های میلگرد صنعتی و ساختمانی در قطر و سایز آن ها است. میلگردهایی که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند سایزهای متنوعی دارند ولی میلگردهای استفاده شده در ساختمان سازی معمولا سایز ۸ تا ۳۲ میلی متر هستند. لازم به ذکر است که میلگردهای صنعتی در سایزهای بیش از ۳۲ میلی متری نیز خریداری می شوند.

تفاوت از نظر ترکیب شیمیایی

در ساخت میلگردهای ساختمانی از آلیاژ ST37 استفاده می شود.‌ میلگردهای ساختمانی در مقایسه با میلگردهای صنعتی کاربرد وسیعی ندارند بنابراین برای تولید این میلگرد از آلیاژهای متفاوتی استفاده نمی شود. میلگردهای صنعتی کاربرد وسیعی داشته و آلیاژهای به کار رفته در تولید آن نیز تنوع بالایی دارند. برای به دست آوردن خواص جدیدی از فولاد در میلگردهای صنعتی عناصر آلیاژی و مقدار کربن استفاده شده در تولید آن تنوع بیشتری دارد.

 

خرید میلگرد

 

خرید میلگرد

خرید میلگرد با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. میلگرد ظفر بناب، میلگرد نیشابور، میلگرد تیکمه داش از جمله میلگردهای با کیفیت و مرغوب موجود در بازار می باشد. شما مخاطبان گرامی برای خرید میلگرد و دیگر محصولات فولادی موردنیاز می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمائید. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید؛ کافیست از طریق شماره ذکر شده با کارشناسان فروش آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

https://ahanhyper.com//?p=71280

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *