امروز : سه‌شنبه 21 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

تفاوت میلگرد سبک و سنگین در چه مواردی است؟

تفاوت میلگرد سبک و سنگین در چه مواردی است؟

همانطور که می دانید میلگرد ها معمولاً به عنوان تقویت کننده های بتن در سازه های بتنی استفاده می شود. این محصولات را می توانید در دو دسته سبک و سنگین در بازار پیدا کنید. آن طور که پیداست میلگردهای سبک معمولا از هزینه پایین تری برخوردار هستند. در این مطلب قصد داریم به بررسی مبحث تفاوت میلگرد سبک و سنگین در چه مواردی است؟ بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

معرفی میلگرد سبک

در ابتدای مبحث تفاوت میلگرد سبک و سنگین در چه مواردی است؟ لازم است که ابتدا با میلگرد سبک آشنا شوید. بهتر است بدانید که نوع سبک در واقع میلگردهایی با وزنی کمتر از مقدار وزن استاندارد می باشند. طول و قطر میلگرد ها طبق استانداردهای مشخص شده و اعداد از پیش تعیین شده در نظر گرفته خواهد شد. بهتر است بدانید که قیمت میلگرد سبک به ازای هر کیلوگرم بالاتر از نوع سنگین ارزانتر خواهد بود.

در نظر داشته باشید که از میلگرد سبک به عنوان تقویت کننده آهن همچنین حفاظت در سازه های ساختمانی جهت استحکام و افزایش مقاومت مورد استفاده قرار می گیرد.

 

معرفی میلگرد سبک

 

سبک بودن باید طبق یک استاندارد مشخص تعیین شود. در صورتی که مقدار سبکی میلگرد از حد مجاز بیش از حد باشد؛ نمی تواند نیروهای جانبی که به سازه وارد می شود را تحمل کند. در نتیجه باعث می‌شود تا خرابی و مشکلات در سازه را به همراه داشته باشد. اندازه میلگرد، طول و قطر آن با توجه به میزان وزن محصول مشخص می شود.

اگر وزن میلگرد از مقدار استاندارد کمتر باشد؛ باعث می شود طول و قطر آن نیز کاهش پیدا کرده که در آن ها بسیار موثر و تاثیرگذار خواهد بود. میلگرد که در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود؛ معمولا با طول بین ۶ الی ۳۲ میلیمتر می باشد. میلگرد با سایز ۸ و میلگرد سایز ۱۰ و میلگرد سایز ۱۲ جزو میلگردهای سبک به شمار می‌روند.

معرفی میلگرد سنگین

در ادامه مبحث تفاوت میلگرد سبک و سنگین در چه مواردی است؟ باید بدانید که میلگرد سنگین طبق عددی وزن هر آرماتور مشخص کننده سبک و سنگین بودن آن است. اگر وزن بیشتر باشد؛ محصول پهن تر و سنگین تر خواهد بود که در پروژه های ساختمان سنگین با سختی زیاد این محصولات کاربرد بسیاری دارند. از مشخصه‌های اصلی زمان خرید این میلگردها و دقت در وزن میلگرد بهترین روش برای محاسبه وزن آن مراجعه به جدول وزنی میلگرد است.

کارخانه تولید کننده یک جدول مربوط به محصولات تولیدی خود را عرضه می کند. به عنوان مثال می توان ذکر کرد که میلگرد سایز ۳۲ از میلگرد های سنگین می باشد که در کاربردهای متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله میلگرد های مرغوب در بازار می‌توان به میلگرد ظفر بناب، میلگرد نیشابور اشاره کرد.

تفاوت میلگرد سبک و سنگین در فرایند تولید

روش تولید میلگرد ها مبحثی است که می توان در پاسخ به سوال تفاوت میلگرد سبک و سنگین در چه مواردی است؟ ذکر کرد. به این صورت میلگرد ها بر اساس فرآیند تولید به دو دسته تقسیم بندی خواهد شد.

فرآیند تولید میلگرد سبک: برای تولید میلگرد های سبک معمولاً از قالب های کوچک تر استفاده خواهد شد. فرآیند تولید این میلگردها نسبت به تولید میلگرد سنگین از پیچیدگی برخوردار می باشد.

فرآیند تولید میلگرد سنگین: برای ساخت میلگرد های سنگین نیاز به قالب های بزرگتر می باشد. فرآیند تولید این میلگردها از فرایند میلگرد ساده سبک بسیار ساده تر و راحت تر می باشد.

تفاوت میلگرد سبک و سنگین در سایز آن ها

در ادامه مبحث تفاوت میلگرد سبک و سنگین در چه مواردی است؟ می توان ذکر کرد یکی از فاکتورهای تفاوت این دو میلگرد ها سایز آن ها می باشد. معمولاً میلگردهای سبک در سایزهای 10، 12، 14، 8 تولید و عرضه می شود. میلگردهای  سنگین با سایزهای ۱۶ تا ۳۲ ساخته می شود.

تفاوت در گرید میلگرد سبک و سنگین

بهتر است بدانید گرید از جمله مهمترین نوع تفاوت میلگرد سبک و سنگین می باشد که به شرح زیر است:

گرید میلگرد سبک: میلگردهای گرید A2 معمولاً از وزن کمتری برخوردار هستند. این میلگردها در سایز ۸ و ۱۲ میلیمتری تولید و ساخته می‌شوند. به همین خاطر این مقاطع جزء میلگردهای سبک می باشند که دارای آج های مارپیچ هستند.

گرید میلگردهای سنگین: بهتر است بدانید میلگرد هایی که در گریدهای A4 و A3 با آجهای جناقی و یا مرکب دوکی شکل تولید می شوند؛ جزء میلگرد های سنگین می باشند.

 

تفاوت میلگرد سبک و سنگین در نوع

 

تفاوت میلگرد سبک و سنگین در نوع

در پاسخ به سوال تفاوت میلگرد سبک و سنگین در چه مواردی است؟ می توان ذکر کرد که یکی از تفاوت های آن ها در نوع آن می باشد که به شرح زیر است:

نوع میلگرد های سبک: بهتر است بدانید نوع آجدار میلگردهای کلاف به طور معمول در وصف های ۵.۵ تا ۱۲ میلیمتر ساخته خواهد شد. به همین خاطر به صورت کلاف می باشند که جزء میلگرد های سبک قرار دارند.

نوع میلگرد های سنگین: میلگرد های شاخه ای در سایزهای بالاتر از ۱۲ میلی متر ساخته و روانه بازار می شوند و جزء میلگرد های سنگین می باشد.

تفاوت میلگرد سبک و سنگین در کاربرد

کاربرد میلگرد سبک و سنگین با یکدیگر متفاوت می باشد که از تفاوت های این دو میلگرد به شمار می‌رود به این ترتیب:

کاربرد میلگرد های سبک: میلگرد های سبک بر اساس پارامترهای استاندارد ساخته و تولید می شوند که در انواع سازه ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. میلگرد های سبک فولادی در دو زمینه بیشترین کاربرد را به همراه دارد که می توان به تقویت کننده و حفاظ سازه اشاره کرد. برای خم کاری میلگردهای سبک معمولا انتخاب بهتری می باشد.

کاربرد میلگرد سنگین: میلگرد سنگین در تمام بخش‌های سازه ها مورد استفاده قرار می گیرند؛ به جز قسمت هایی که نیاز دارد تا ته در مورد همکاری قرار بگیرد سنگین به خاطر افزایش مقاومت کششی بتن در پروژه های ساختمان سنگین استفاده خواهد شد. میلگرد سنگین نسبت به میلگرد سبک شکننده تر می باشد؛ چرا که در ساخت آن از کربن بیشتری استفاده شده است.

 

قیمت میلگرد سبک و سنگین

 

قیمت میلگرد سبک و سنگین

قیمت از جمله فاکتورهای تفاوت این دو میلگرد می باشد که در پاسخ به سوال تفاوت میلگرد سبک و سنگین در چه مواردی است؟ می توان ذکر کرد. در نظر داشته باشید که قیمت هر یک کیلوگرم از میلگرد های سبک از قیمت هر یک کیلوگرم میلگرد های سنگین تا حدودی کمتر می باشد. به خاطر سنگین بودن شاخه میلگرد سنگین از میلگرد سبک گرانتر محاسبه خواهد شد. به عبارتی قیمت میلگرد سبک مناسب و به صرفه تر می باشد. شما مخاطبان گرامی می توانید قیمت میلگرد را به صورت آنلاین و به روز در وبسایت آهن ها مشاهده کرده و به بررسی آن بپردازید.

خرید میلگرد از آهن هایپر

خرید میلگرد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد؛ چرا که کیفیت این محصولات بسیار مهم می‌باشد. باید سعی کنید از فروشگاه های تهیه کنید که از کیفیتش اطمینان داشته باشید. به همین خاطر به شما مخاطبین گرامی پیشنهاد می کنیم جهت خرید میلگرد از فروشگاه آهن هایپر اقدام نمایید. این فروشگاه تمام محصولاتی را که ارائه می دهد توسط برترین تولید کنندگان داخلی و خارجی تولید شده که با اطمینان خاطر می توانید جهت تهیه آن اقدام نمایید. با اطیمنان خاطر از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  جهت سفارش این محصولات اقدام نمایید. در صورت نیاز به راهنمایی و اطلاعات بیشتر داشته باشید نیز کافیست با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید و اطلاعات لازم را به صورت کاملا رایگان دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

https://ahanhyper.com//?p=71180

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *