امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

تفاوت لوله گازی توکار و روکار

تفاوت لوله گازی توکار و روکار ؛ همانطور که می دانید از لوله گاز برای انتقال گاز از پالایشگاه تا شهرهای اطراف استفاده می شود. لوله های گازی معمولاً در جنس های مختلفی از جمله فولاد برنج مس و پلی اتیلن تولید و روانه بازار می شود.

این لوله های گازی در دو نوع توکار و روکار در بازار موجود می باشد. در این مقاله از سری مقالات وب سایت تخصصی آهن هایپر قصد داریم به بررسی تفاوت لوله گازی توکار و روکار بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

 

تفاوت لوله گازی توکار و روکار

 

لوله گازی توکار

قبل از اینکه به بررسی تفاوت لوله گازی توکار و روکار بپردازیم؛ لازم است که با لوله گازی توکار آشنا شوید. این نوع لوله گازی مقاوم در برابر ضربات ناگهانی فرسایش و رطوبت بوده که در پروژه‌های بزرگ مورد استفاده قرار خواهند گرفت. لازم است بدانید که جهت انتقال گاز در شهری به شهر دیگر این لوله ها مورد استفاده قرار می گیرند.

برای دسترسی لوله گازی باید مانعی در ولوله وجود نداشته باشد. جهت لوله کشی این نوع لوله ها باید از جوشکاری برق با دینام جوش برق استفاده کنید. در صورتی که لوله کشی توکار بدون درز یا مانیسمان باشد؛ نیز باید از جوشکاری برق استفاده کنید. جهت تولید لوله های گازی از ورق سیاه استفاده خواهد شد که به دو نوع درز دار و بدون درز می باشد.

لوله گازی روکار

لازم است با لوله گازی روکار آشنا شوید؛ سپس تفاوت لوله گازی توکار و روکار را بررسی کنیم. بهتر است بدانید که لوله گازی روکار نسبت به لوله گازی توکار از جنس آسیب پذیر تری برخوردار است. از این لوله ها برای اجرا و راه اندازی انشعابات داخل ساختمان یا لوله کشی های درون شهری استفاده خواهد شد.

همچنین بدانید که لوله نوع روکار نسبت به توکار از قیمت کمتری برخوردار است و برای مسافت های طولانی کاربرد ندارد. این لوله ها برای سیستم لوله کشی کاربرد داشته و بخاطر حساس بودن در کنار دیوار یا گوشه ها نصب و تعبیه خواهد شد.

لوله های افقی و عمودی گازی روکار در هر جایی که نیاز باشد؛ نصب خواهد شد. این نوع لوله ها در برابر ضربه، فشار و حرارت بسیار آسیب پذیر می باشد. لوله های روکار از فولاد، برنج، مس و پلی اتیلن می باشد. در برخی مناطق لوله های فولادی از جنس گالوانیزه و فولاد ضدزنگ می باشد. این لوله ها پس از نصب به راحتی جداسازی و جابجا می شوند. برای جلوگیری از زنگ زدگی و فرسایش لوله های گازی روکار را رنگ آمیزی خواهند کرد.

 

تفاوت لوله گازی توکار و روکار

 

تفاوت لوله های گازی روکار و توکار

حال که با دو نوع لوله گازی روکار و توکار آشنا شدید؛ لازم است که تفاوت لوله گازی توکار و روکار را نیز بدانید. لوله های گاز توکار در پروژه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین باید بدانید که نوع لوله توکار جهت جابه جایی گاز در مسافت طولانی مورد استفاده قرار گرفته اما لوله گازی روکار به این صورت نیست. از دیگر تفاوت لوله گازی توکار و روکار می توان به این موارد اشاره کرد که نوع لوله های توکار براحتی نصب شده و همچنین به راحتی جدا و جابجا خواهند شد.

لوله روکار از مقاومت بیشتری در برابر ضربه، فشار و فرسودگی برخوردار است؛ اما لوله های توکار از مقاومت کمتری برخوردار می باشد. همچنین لازم است بدانید که برای عایق کاری لوله روکار مراحلی وجود دارد؛ توسط رنگ کردن لوله مقاومت در برابر زنگ زدگی و فرسایش بیشتر خواهد شد. سایز و ابعاد لوله گازی توکار از لوله گازی روکار بیشتر می باشد.

از دیگر تفاوت لوله گازی توکار و روکار می توان به جنس لوله اشاره کرد. در لوله کشی توکار از لوله مانیسمان استفاده می شود. لوله مانیسمان به طور کلی به لوله‌های می گویند که در فرایند تولید هیچگونه درزی ن داشته و به صورت کاملا یکپارچه تحت فرآیند اکستروژن تولید خواهند شد.

اتصالات نیز در لوله کشی روکار باید از لوله های درزدار باشند. همچنین لازم است بدانید که در کارگزاری لوله های توکار عایق کاری لوله ها از اهمیت بالایی برخوردار است که باعث می‌شود تا در طولانی مدت بر اثر رطوبت یا سایر عوامل خارجی لوله ها آسیب نبیند. لوله گازی روکار از نوع درزدار می باشند. این لوله ها ابتدا توسط فرآیند نورد تولید شده سپس به صورت طولی برش داده خواهند شد که لوله گاز روکار، فولاد سیاه با روکش گالوانیزه خواهد بود.

تعمیرات و نگهداری از جمله تفاوت لوله گازی توکار و روکار می باشد. لوله گاز روکار با توجه به اینکه در دسترس است؛ نیازی نیست تا بخشی از بنا تخریب شده تا به آن دسترسی پیدا کنید. نوع روکار سهولت بیشتری در تعمیرات و نگهداری دارد. در صورتی که برای تعمیرات لوله گاز توکار باید بخشی از بنا تخریب و خراب شود. همچنین بهتر است بدانید که لوله های گازی روکار به صورت مستقیم با هوا در تماس می باشد و هوا نیز از مقدار قابل توجهی رطوبت برخوردار است.

این لوله ها امکان تماس با باران یا قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید را دارند که باعث می شود تا عمر آن ها به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کند. در نصب لوله های گاز روکار باید الزامات خاصی را مورد توجه قرار دهید. آسیب پذیری و در معرض عوامل مخرب بودن از جمله تفاوت لوله گازی توکار و روکار می باشد که بسیار مهم و حیاتی است.

 

تفاوت لوله گازی توکار و روکار

 

آشنایی با مجموعه تخصصی آهن هایپر

مجموعه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع لوله ها، ورق ها و دیگر محصولات فولادی می باشد. لوله های مانیسمان، لوله های درزدار و همچنین ورق استیل، ورق گالوانیزه و … که مورد استفاده قرار می گیرند؛ از جمله پرکاربردترین لوله ها به شمار می روند. مخاطبین گرمی برای تهیه لوله ها باید سعی کنید از فروشگاه های معتبر اقدام کنید تا از مرغوبیت و کیفیت محصولات اطمینان داشته باشید.

مجموعه تخصصی آهن هایپر با توجه به شناخت نیازهای جامعه محصولاتی را عرضه می کند؛ که علاوه بر کیفیت بالا پاسخگوی نیازهای شما نیز باشد. با اطمینان خاطر به صورت اینترنتی از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ می توانید جهت سفارش و خرید این محصولات اقدام نمایید. همچنین ناگفته نماند که برای انتخاب بهتر با توجه به کاربرد مدنظر خود می توانید با کارشناسان فروش مجموعه در تماس باشید و مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

لوله های روکار آسیب پذیر تر می باشد یا لوله های توکار؟

لوله های روکار آسیب پذیر از لوله های توکار می باشند.

تفاوت لوله های گازی روکار و توکار از نظر سایز و ابعاد به چه صورت است؟

سایز و ابعاد لوله گازی توکار بیشتر از لوله های روکار می باشد.

لوله های گازی از چه جنسی می باشند؟

لوله های گازی معمولا در جنس های فولاد، برنج، مس و پلی اتیلن تولید و روانه بازار می شود.

https://ahanhyper.com//?p=71344

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *