امروز : یکشنبه 12 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

آیا در مورد تفاوت جوش منقطع و جوش پیوسته چیزی می دانید؟

آیا در مورد تفاوت جوش منقطع و جوش پیوسته چیزی می دانید؟

برای اتصال قطعات به هم از جوشکاری استفاده می شود. بهتر است بدانید جوشکاری فلزات به روش های مختلفی انجام می شود‌. در این مبحث قصد داریم به بررسی مبحث آیا در مورد تفاوت جوش منقطع و جوش پیوسته چیزی می دانید؟ بپردازیم. از شما همراهان عزیز دعوت می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

در ابتدای مبحث تفاوت جوش منقطع  و جوش پیوسته باید ابتدا با جوش و انواع آن آشنا شوید. یکی از صنایع رایج جوشکاری است که از آن برای اتصال قطعات فلزی به هم استفاده می شود. جوش انواع مختلفی چون جوش پیوسته و جوش منقطع دارد که هر کدام برای کاربردی مورد استفاده قرار می گیرند. جوش منقطع سرعت جوشکاری را بالا برده و هزینه آن را کاهش می دهد. در جوشکاری از مواد مذاب برای اتصال قطعات استفاده می شود به صورتی که مواد بعد از ذوب شدن خیلی سریع به حالت جامد در می آیند در نتیجه دو قطعه فلزی به هم متصل می شوند.

جوش منقطع

قبل از مبحث تفاوت جوش منقطع و جوش پیوسته باید ذکر شود از متداول ترین جوش ها در صنعت جوش منقطع است که به جوش بخیه یا جوش کوک نیز شناخته شده است. در این روش جوش بین دو جوش متوالی فاصله ای وجود دارد. از این جوش برای کاهش انحراف و کجی استفاده می شود. همچنین با استفاده از این جوش می توان مقدار جوش کلی را کاهش داد. این روش جوش، دوام و مقاومت کمی دارد چون در آن از حرارت کمی برای جوشکاری استفاده می شود.

این روش جوشکاری باعث کاهش چروکیدگی و جمع شدگی شده و سرعت ساخت وسایل را بالا می برد. در روش جوش منقطع جوشکاری نقاط به صورت پیوسته انجام نمی شود و با توجه به کاهش تعداد جوش ها سرعت جوشکاری افزایش می یابد. همچنین با توجه به کاهش تعداد جوش وزن قطعه نیز کاهش می یابد. این جوش انواع مختلفی دارد که هر کدام برای مواردی استفاده می شوند.

 

انواع جوش منقطع

 

انواع جوش منقطع

جوش منقطع به دو صورت شطرنجی و زنجیره ای تقسیم می شود. در زیر به بررسی آن ها می پردازیم:

جوش منقطع شطرنجی: در جوش منقطع شطرنجی دو طرف روی هم منطبق نمی شوند ولی در دو طرف اندازه گام های جوش یکسان است. برای کاهش وزن انواع قطعات از این جوش استفاده می شود. همچنین این جوش مقاومت و دوام بالایی دارد.

جوش منقطع زنجیره ای: اگر دو طرف جوش به یکدیگر منطبق باشد جوش زنجیره ای می باشد. این جوش مقاومت کمی داشته و در بخش هایی که فشار زیادی به قطعه وارد نمی شود از این نوع جوش استفاده می شود.

کاربرد جوش منقطع

بهتر است بدانید از جوش منقطع برای کاربردهای زیادی استفاده می شود که به شرح زیر می باشد:

با توجه به مبحث تفاوت جوش منقطع و جوش پیوسته باید ذکر شود اتصال تسمه به بخش های باریک، اتصال صفحه کف به یک سازه راهرو از کاربردهای جوش منقطع می باشد. همچنین برای متصل کردن مهار به یک سطح بزرگ و مسطح نیز از این جوش استفاده می شود. لازم به ذکر است در مواقعی که جوش پیوسته نیاز نباشد از جوش منقطع استفاده می شود.

 

کاربرد جوش منقطع

 

تفاوت جوش منقطع و جوش پیوسته

بهتر است بدانید هر دوی این جوش ها در صنایع مختلف کاربرد زیادی دارند. این دو جوش باعث اتصال قطعات به یکدیگر می شوند ولی تفاوتهایی نیز با هم دارند. از جمله تفاوت جوش منقطع و جوش پیوسته می توان به میزان حرارت آن ها اشاره کرد. در جوش منقطع از حرارت کمی استفاده می شود‌. در جوش پیوسته باید از یک نقطه مشخص جوش شروع شود و به صورت پیوسته جوش انجام شود تا اتصال مقاوم و محمکی ایجاد شود.

اما در جوش منقطع بین جوش ها فاصله مشخصی بوده و به صورت پی در پی تکرار می شود. برای بالا بردن سرعت کار می توان از جوش منقطع استفاده کرده چون در جوش پیوسته به دلیل نقاط بالای جوشکاری مدت زمان اجرا طولانی است. از دیگر تفاوت های جوش منطقع و جوش پیوسته می توان به دوام بالای جوش پیوسته اشاره کرد. در صورتی که جوش منقطع دوام‌ کمتری دارد.

 

تفاوت جوش منقطع و جوش پیوسته

 

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات فولادی در ابعاد های متفاوت می باشد. انواع نبشی، تیرآهن نرمال، هاش، ناودانی، سپری و … از جمله پرکاربردترین و پرمصرف ترین محصولات فولادی مورد نیاز برای ساخت و ساز می باشد. شما مخاطبین گرامی برای تهیه و خرید این محصولات می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمائید. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید؛ کافیست با کارشناسان خبره مجموعه آهن هایپر در تماس باشید و اطلاعات لازم را دریافت نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

https://ahanhyper.com//?p=70643

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *