امروز : پنج‌شنبه 02 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

تفاوت آهن اسفنجی و بریکت در چیست؟

تفاوت آهن اسفنجی و بریکت در چیست؟

بهتر است بدانید تجهیزات زیادی هستند که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. آهن اسفنجی و بریکت نیز از این تجهیزات می باشند. در این مبحث قصد داریم به بررسی تفاوت آهن اسفنجی و بریکت در چیست؟ بپردازیم. از شما همراهان گرامی دعوت می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

آهن اسفنجی چیست؟

در ابتدای مبحث تفاوت آهن اسفنجی و بریکت در چیست؟ باید اول با مفهوم آهن اسفنجی و بریکت آشنا شوید. آهن اسفنجی ظاهری اسفنجی شکل دارد و به دلیل تخلخل زیادی دارد؛ حجم آن قابل‌ توجه است. آهن اسفنجی بدون نیاز به ذوب از احیای مستقیم سنگ‌آهن تشکیل می‌شود. همچنین این محصول خلوص بالایی دارد به همین دلیل در بسیاری از صنایع قابل‌استفاده است.

دانه‌های این محصول رطوبت و اکسیژن را به مقدار نامطلوبی جذب می کند. این محصول به دلیل قابلیت اشتعال بالایی که دارد در زمان حمل‌ و نقل آن باید ایمنی‌های لازم رعایت شود.

 

تفاوت آهن اسفنجی و بریکت در چیست؟

 

آشنای با بریکت

با توجه به مبحث تفاوت آهن اسفنجی و بریکت در چیست؟ باید ذکر کنیم بریکت یکی از تجهیزاتی است که در صنعت فولاد برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. با انجام برخی اقدامات و انجام فرآیندهای فشرده‌سازی بر روی محصولاتی چون آهن اسفنجی، پلیسه، خرده‌های آهن و … می‌توانند بریکت را تولید کنند.

انبار کردن راحت‌ بریکت از ویژگی های این محصول است. همچنین می توان از اکسیداسیون و آتش‌سوزی بریکت در هر شرایط آب و هوایی جلوگیری کرد. از کاربردهای این محصول می توان به تولید فولاد آلیاژی اشاره کرد. همچنین این محصول در ساخت فولاد و مواد معدنی قابل استفاده است.

بریکت را می توان بر اساس نوع و دمای فرآیند به سه دسته تقسیم کرد که عبارتند از:

  • بریکت گرم آهن اسفنجی
  • بریکت نرم‌ آهن اسفنجی
  • بریکت سرد آهن اسفنجی

تفاوت آهن اسفنجی و بریکت

با توجه به مبحث تفاوت آهن اسفنجی و بریکت چیست؟ باید ذکر شود بریکت را به راحتی می‌توان انبار کرد. همچنین بریکت قابلیت این را دارد که با سایر عناصر آلیاژی مثل کربن ترکیب شود. در حالی است که آهن اسفنجی از این قابلیت‌ها برخوردار نیست. همچنین هزینه راه‌اندازی خط تولید بریکت زیاد بوده و هر تولیدکننده‌ای از پس این هزینه‌ها بر نمی آید.

آهن اسفنجی مواد زائدی نداشته و به عنوان خنک کننده در کوره عمل می کند. لازم به ذکر است که سختار آهن اسفنجی به صورتی است که وقتی با فولاد ترکیب می‌شود درصد ناخالصی‌های آن زیاد می شود‌. از تفاوت های دیگر آهن اسفنجی و بریکت می توان به دارا بودن تخلخل زیاد آهن اسفنجی اشاره کرد.

به دلیل این تخلخل حمل و نقل این محصول از نظر اقتصادی به‌صرفه نیست. آهن اسفنجی راندمان تولید را کاهش می دهد ولی در بریکت راندمان تولید بالا است. همچنین استحکام مکانیکی آهن اسفنجی پایین است و در زمان حمل و یا حتی شارژ، خرد می‌شود ولی بریکت استحکام بالایی دارد.

 

تفاوت آهن اسفنجی و بریکت در چیست؟

 

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات فولادی می باشد. محصولات فولادی در ساخت و ساز و صنایع دیگر کاربردهای فراوانی دارند. شما مخاطبان گرامی برای تهیه و خرید این محصولات می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمائید.

شما بازدید کنندگان عزیز جهت خرید میلگرد، خرید تیرآهن، خرید آهن آلات و خرید نبشی و دیگر مقاطع فولادی می توانید از طریق وب سایت آهن هایپر اقدام نمایید. این مقاطع فولادی را با کیفیت بالا تهیه کرده و از آن در کاربردهای مدنظر خود بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

آهن اسفنجی چیست‌؟

آهن اسفنجی ظاهری اسفنجی داشته و به دلیل تخلخل زیاد حجم آن قابل توجه است.

بریکت چیست؟

بریکت از تجهیزاتی است که در صنعت فولاد کاربرد داشته و با فرآیند فشرده سازی بر آهن اسفنجی تولید می شود.

تفاوت آهن اسفنجی و بریکت را ذکر کنید؟

بریکت همان آهن اسفنجی است با این تفاوت که از فشرده‌سازی آهن اسفنجی تولید می‌شود. از نظر قابلیت ترکیب با آلیاژ،‌ اقتصادی و ایجاد تخلخل نیز با هم تفاوت دارند.

https://ahanhyper.com//?p=71273

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *