امروز : جمعه 26 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

روش های تشخیص پروفیل با کیفیت از بی کیفیت

پروفیل از مقاطعی پرکاربرد است که در انواع مختلفی موجود بوده و مانند تمامی محصولات هم با کیفیت و هم بی کیفیت آن دربازار موجود است. در این مبحث می خواهیم روش های تشخیص پروفیل با کیفیت از بی کیفیت را مورد بررسی قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در اینباره پیشنهاد می شود؛ این مطلب را از دست ندهید.

پروفیل از جمله مقاطع توخالی است که سطح آن به صورت مربع یا مستطیل است که معمولا آن را قوطی می نامند. از این مقاطع در ساخت نرده های فلزی، حفاظ پنجره ها، حفاظ باغ ها، در و پنجره و … استفاده می شود. این محصولات بسیار پرفروش بوده و به دلیل ویژگی هایی که دارند در کاربردهای زیادی از آن استفاده می کنند.

برای آنکه بتوان نوع با کیفیت این محصول را خریداری کرد؛ باید درباره مشخصات و خواص آن شناخت و اطلاعات کافی داشت. تولید کنندگان زیادی این مقاطع را ساخته و به بازار عرضه می کنند که همان خود انتخاب را سختتر می کند. بنابراین بهتر است قبل از اقدام به خرید اطلاعات خود را تکمیل کرده سپس محصول مورد نظر را با قیمتی مناسب خریداری نمایید‌.

روش های تشخیص پروفیل با کیفیت از بی کیفیت

انواع پروفیل

برای تهیه پروفیل باید روش های تشخیص پروفیل با کیفیت از بی کیفیت را بدانید تا بتوانید نوع با کیفیت و مرغوب آن را تهیه کنید. برای پروفیل ها از نظر شکل سطح مقطع دارای دو دسته باز و بسته هستند که در زیر آن را بررسی می کنیم:

پروفیل باز: در این مقاطع بین دو لبه پروفیل شکافی وجود دارد که قابل توجه است. این فاصله سبب تمایز این مقاطع از پروفیل های بسته و جوش داده شده می شود. استحکام این مقاطع خوب بوده و از نظر قیمت نیز به صرفه هستند. این پروفیل شامل مواردی چون میلگرد، تیرآهن، پروفیل z، نبشی، ناودانی و تسمه می شود.

پروفیل بسته: این پروفیل ها به دو روش فرآیند اکستروژن و جوشکاری تولید شده و شامل قوطی ها، لوله ها و … هستند. در روش اکستروژن مقاطع بدون درز تولید شده و با عبور دادن قطعه داغ از حفره آن را تولید می کنند. در روش جوشکاری ورق ها را از غلتک نورد عبور داده تا شکل دهی شده و سپس لبه های آن به شکل لوله در آمده و جوش داده می شوند.

انواع پروفیل

 تشخیص پروفیل با کیفیت از بی کیفیت

برای آنکه پروفیل با کیفیت را از بی کیفیت تشخیص داد؛ نیاز است که پارامترهای زیر را مورد توجه قرار دهید:

وزن پروفیل

از جمله مهم ترین روش های تشخیص پروفیل با کیفیت از بی کیفیت وزن پروفیل است. در صورتی که پروفیل سبک وزن باشد؛ بارهای اضافی ناشی از وزن را حذف کرده و سازه سبک می شود. در صورت سنگین بودن پروفیل استحکام آن نیز بیشتر می شود. در نتیجه باید یک بالانس صحیح بین این دو وجه متفاوت برقرار شود. وقتی ابعاد پروفیل یکسان باشد؛ در صورتی که ضخامت آن بیشتر شود، وزن آن نیز بیشتر خواهد شد.

این تفاوت وزن در تناژهای بالا بیشتر احساس شده و به ضخامت ورق های فولادی برمی گردد. همچنین وزن پروفیل به جنس آن نیز بستگی دارد. به طوری که پروفیل های آلومینیومی نسبت به پروفیل های فولادی وزن کمتری دارند. در نتیجه تفاوت وزن پروفیل تولیدی با وزن استاندارد آن ها باعث سنگین تر یا سبک تر شدن آن ها در تناژ بالا می شود.

ضخامت و سایز پروفیل

از دیگر روش های تشخیص پروفیل با کیفیت از بی کیفیت ضخامت و سایز آن است. ضخامت تاثیر مستقیمی بر وزن پروفیل گذاشته و در نهایت سبب افزایش قیمت آن می شود. محصولی که ضخامت آن پایین تر است امکان دارد در حین شکل دهی دچار گسیختگی شود.

ابعاد پروفیل

این محصول در ابعادهای یکسان، استاندارد و مشابه هم در کارخانه تولید می شود. چیزی که در اینجا از اهمیت زیادی برخوردار است دقت ابعادی می باشد که سبب جلوگیری از اعوجاج به خصوص در لبه های پروفیل می گردد. وقتی دقت ابعادی بالا باشد؛ ابعاد محصول به استاندارد نزدیکتر بوده و وزن آن نیز برابر با استاندارد خواهد بود.

سایز پروفیل

جنس پروفیل

ماده ای که در ساخت پروفیل به کار برده می شود؛ بر روی خواص آن از طریق جنبه های مختلف اثرگذار است. فلزات در خواص مکانیکی، شیمیایی، چگالی و قیمت با هم تفاوت دارند و استفاده هر کدام از آن ها در ساخت پروفیل سبب مشخصات و خواص متفاوتی می شود. پروفیل های فولادی استحکام بیشتری داشته و در برابر خوردگی مقاومت خوبی دارند. پروفیل های استیل و گالوانیزه همان پروفیل فولادی از نوع تقویت شده هستند که استحکام آن ها بسیار بالاتر است. همچتین پروفیل های آلومینیوم نیز ضد زنگ بوده و در برابر پوسیدگی و خوردگی مقاوم هستند.

کارخانه های تولید کننده

یکی دیگر از روش های تشخیص پروفیل با کیفیت از بی کفیت کارخانه تولید کننده آن است. کارخانه های برتری که در این زمینه فعال هستند؛ محصولات خود را با مواد اولیه مرغوب و تحت استانداردهای ملی و بین المللی  تولید می کنند. این کارخانه ها محصولات خود را با قیمتی منطقی در بازار به فروش می رسانند و به دلیل آنکه برند معتبری است؛ خریدار با اطمینان آن را خریداری می کند.

قیمت پروفیل

بعضی از تولید کنندگان پروفیل محصولات خود را با قیمتی پایین تر از قیمت اصلی بازار به فروش می رسانند. این محصولات معمولا نسبت به استاندارد وزن کمی داشته و دارای کیفیت پایینی هستند. بنابراین در زمان خرید دقت کنید که وزن آن باید با خواص ساختاری و مشخصات دیگر آن همخوانی داشته باشد.

قیمت پروفیل

خرید پروفیل با کیفیت

برای اینکه بتوانید پروفیل باکیفیتی را خریداری کنید؛ باید از طریق فروشگاه های معتبری همچون آهن هایپر اقدام کنید. در این ترافیک های سنگین و .. نیازی نیست به صورت حضوری به فروشگاه ها مراجعه کنید. کافیست به وبسایت https://ahanhyper.com/ مراجعه کرده و محصولات فولادی مورد نیاز خود را سفارش دهید. برخی دیگر از محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه می شود؛ می توان به میلگرد، تیرآهن، سپری و … اشاره کرد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

پروفیل چیست؟

پروفیل مقاطع توخالی است که سطح آن به صورت مربع یا مستطیل می باشد‌.

انواع پروفیل براساس شکل سطح مقطع چند دسته هستند؟

دو دسته پروفیل باز و بسته

روش های تشخیص پروفیل با کیفیت از بی کیفیت را ذکر کنید؟

وزن، ضخامت و سایز، ابعاد، جنس، کارخانه های تولید کننده، قیمت

https://ahanhyper.com//?p=71747

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *