امروز : یکشنبه 05 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

بی کیفیت ترین میلگرد ایران

کیفیت، بی شک مهم ترین فاکتوری است که در تمامی مراحل تولید و عرضه میلگردهای فولادی بایستی مد نظر قرار گفته شود. بی دلیل نیست که برای حتی نگهداری از میلگردها پیش از ارسال به فروشگاه های کشور، روش ها و استانداردهایی معرفی شده اند تا از کیفیت این محصولات پراهمیت ساختمانی کاسته نشود.

حال این که بی کیفیت ترین میلگرد در کشور ما چیست و چگونه می توان آن را تشخیص داد، به عوامل بسیار گوناگونی بستگی دارد که قصد داریم تا در ادامه همین مطلب، شما را با آن ها آشنا سازیم.

بد نیست در صورت تمایل از دیگر مقالات سایت آهن هایپر که به طور تخصصی در زمینه آهن آلات ساختمانی و صنعتی از جمله میلگردها تهیه شده اند، بازدید به عمل آورید.

آیا وزن پایین میلگرد نشان دهنده بی کیفیت بودن آن است؟

تصوری اشتباه در بین خریداران میلگرد باب شده است که اگر میلگرد سبک باشد، از کیفیت لازم برخوردار نیست.

یکی از اهداف ساختمان سازان در طی سالیان اخیر، کاهش وزن قطعات و اجزای سازه ای است تا دیگر شاهد عدم تحمل فشار ناشی از بارها و حتی ریزش سازه نباشند، پس صرفاً میلگردهای سبک، بی کیفیت محسوب نمی شوند.

 

انواع میلگرد بی کیفیت در ایران

 

بگذارید تا وضعیت را برایتان کاملاً روشن نماییم. منظور از میلگرد بی کیفیت، میلگردی است که مطابق استانداردهای جهانی معرفی شده در کارخانه جات تولید نشده اند، بدین صورت که یا از آلیاژ و افزودنی های مرغوب بهره نبرده اند و یا مراحل ساختشان به درستی اجرا نشده است. این میلگردها تحت عنوان میلگرد تقلبی نیز شناخته می شوند.

انواع میلگرد بی کیفیت در ایران

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر متغیر بودن سنجش هر میلگرد به لحاظ کیفیت، توجه به نوع آن هاست. به طور خلاصه، میلگردها به لحاظ شکل به دو دسته آج دار و بدون آج و بر حسب مقاومت خمشی، به سه دسته پرکربن، متوسط کربن و کم کربن تقسیم می گردند. افزایش میزان کربن در میلگرد برابر است با افزایش سختی و کاهش پتانسیل خمش.

بدین ترتیب طبیعتاً معیارهای کیفیتی در میلگردهای منعطفی همچون اروپائی با میلگردهای سخت و بسیار مقاوم استینلس اسید یکی نمی باشند. تنها کافیست هر یک از این میلگردها، مقاومت کمتر از استاندارد تعیین شده نسبت به زنگ زدگی از خود نشان دهند تا برچسب بی کیفیت بودن را از آن خود نمایند.

عواقب استفاده از میلگرد بی کیفیت

متأسفانه افرادی هستند که توصیه های ضمن تهیه میلگردهای باکیفیت و اصل را جدی نگرفته و محصولات بی کیفیت را در پروژه های خود به کار می برند تا از جیب خود کمتر خرج نمایند و کارخانه جات غیر استاندارد را نیز به سود کلانی برسانند.

اما عواقب این کار برای آن ها بسیار ساده است؛ با این اقدام نابخردانه تنها خود و دیگران را دچار ضررهای مالی و جانی غیر قابل جبران خواهند نمود، چرا که کافیست میلگردی از کیفیت لازم برخوردار نباشد تا سازه را تا مرز ریزش و نابودی بکشاند.

 

میلگرد بی کیفیت

 

تکنیک های تشخیص بی کیفیت ترین میلگرد ایران

قابل توجه کسانی که نسبت به اصالت و کیفیت میلگردهای خریداری شده در شک و شبهه هستند، شما عزیزان می توانید با دقت در مواردی بسیار ساده و کاربردی، از خرید میلگردهای بی کیفیت ایرانی جلوگیری نمایید که در ادامه به مهم ترین آن ها پرداخته ایم:

  • توجه به علائم اختصاری

علائم اختصاری شامل نام کارخانه و در برخی از موارد، شامل روش تولید محصول می گردد. این علائم بایستی با دستگاه مخصوص به صورت کاملاً برجسته و خوانا بر روی هر میلگرد هک شود. هرچند این علائم تنها راه شناسائی کارخانه تولید کننده میلگرد و اصالت آن نمی باشد.

  • توجه به پلاک شناسائی

ساده ترین روش پی بردن به مشخصات دسته های میلگرد، توجه به پلاک شناسائی آن هاست که به صورت یک برچسب یا پلاک آهنی کوچک بر روی آن ها آویزان شده اند. در این پلاک ها، مواردی از جمله تاریخ تولید میلگرد، کارخانه تولیدی، وزن، ابعاد و… ذکر می گردند.

  • توجه به رنگ میلگرد

باکیفیت ترین میلگردهای کربنی ایران بایستی به رنگ مشکی پررنگ باشند. طبیعی است هر چه از سال ساخت میلگرد بیشتر گذشته و از کیفیت آن نیز بیشتر کاسته شده باشد، می توان نتیجه گرفت که کیفیت آن دیگر به مانند روزهای نخستین خود نیست.

  • توجه به وزن میلگرد

وزن میلگردها با توجه به نوع آن ها به صورت استاندارد تعیین می گردد. بدیهی است که وزن پایین تر نسبت به مشخصات ذکر شده نشان دهنده به کار بردن متریال پایین تر است و این عامل از کیفیت مورد انتظار از میلگرد خواهد کاست.

  • برگ آنالیز

اما نمایش مشخصات هر میلگرد به مشتری تنها در علائم اختصاری و پلاک شناسائی ختم نمی شود. در هنگام خریداری میلگرد، فروشنده موظف به ارائه برگ آنالیز به مشتری است که در آن مواردی همچون درصد ترکیبات میلگرد، استحکام کششی، میزان طول، وزن و در کل مشخصات فنی محصول به طور کامل ذکر شده است.

  • فروشگاه معتبر عرضه کننده میلگرد

شاید برایتان عجیب به نظر آید، اما اهمیت فروشگاهی که میلگرد را از آن تهیه می نمایید، کمتر از موارد بالا نمی باشد و اتفاقاً به گونه ای این موارد به اعتبار فروشگاه عرضه کننده میلگرد نیز بستگی دارند.

خرید باکیفیت ترین میلگرد ایران از آهن هایپر

حال به خوبی از اهمیت کارخانه جات تولید کننده میلگرد در کشور آگاه شده اید و می دانید که بی کیفیت یا باکیفیت شناخته شدن هر میلگرد به روش ها و استانداردهای رعایت شده در ساخت آن ها وابسته است. اما آیا می دانستید که به عنوان یک خریدار، لازم است حتی بیشتر به فروشگاه عرضه کننده این محصولات توجه نمایید؟!

اگر فروشگاه مورد نظر شما از اعتبار لازم برخوردار باشد، قطعاً میلگردهای خود را از کارخانه جات مورد تأیید در کشور تهیه می نماید، لذا خیال خریدار از کیفیت آن ها آسوده خواهد بود. همچنین بدون واسطه محصولات خود را به دست مشتری می رساند و از هزینه های اضافه بر سازمان برای شما جلوگیری خواهد نمود.

به اعتبار فروشگاه آهن هایپر در تهران اعتماد کنید. در حال حاضر با دارا بودن وب سایتی کاملاً به روز نسبت به موجودی و قیمت ها، می توانید از هر کجای ایران سفارش خود را در کوتاه ترین زمان به ثبت برسانید. همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد22در تهران، قیمت میلگرد a4 و قیمت میلگرد10در تهران  به وب سایت  https://ahanhyper.com/ مراجعه کرده و محصول مدنظر خود را با قیمت مناسب و کیفیت بالا تهیه نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

میلگرد کدام کارخانه بهتر است؟

پرفروش ترین میلگرد در ایران

https://ahanhyper.com//?p=19370

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *