امروز : جمعه 26 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

همه چیز در مورد بورس آهن آلات

همه چیز در مورد بورس آهن آلات ؛ آهن یک فلز است که بسیار پرکاربرد است. در این مبحث قصد داریم به بررسی همه چیز در مورد بورس آلات بپردازیم. از شما همراهان گرامی دعوت می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید. آهن یکی از عناصر مهم جهان است که نقش بسزایی در زندگی انسان دارد. محصولات آهنی یکی از عناصر مهم در صنعت ساختمان است که در دیوارها، فونداسیون و فضای داخلی استفاده می شود.

رشد اقتصادی یک کشور رابطه مستقیمی با این محصولات دارد؛ بدین گونه که اگر تولید این محصولات بالا باشد شاخص های اقتصادی بالا می رود‌. در سال های اخیر عرضه در بورس آهن آلات رشد زیادی داشته و تولید کنندگان زیادی برای حضور در این بازار تمایل دارند. با حضور در ایران بازار می توان مواد اولیه مورد نیاز را با قیمتی مقرون به صرفه انجام داد.

 

همه چیز در مورد بورس آهن آلات

 

بورس آهن آلات

بورس آهن آلات محلی است که مواد اولیه کارخانه ها در آن عرضه می شود. این کار با هدف برقراری تعادل در بازار عرضه و تقاضا انجام می شود. بورس کالا از ابتدای دهه ۸۰ فعالیت خود را شروع کرد. در این بازار فروشندگان و خریداران زیادی هستند که خرید و فروش کالا را انجام می دهند.‌ همچنین در این بازار می توان به قیمت های مناسبی دسترسی پیدا کرد. بازار عرضه و تقاضای آهن آلات براساس قوانین خاص و تحت نظارت وزارت صنعت و معدن فعالیت می کند.

در این بازار محصولات فولادی توسط تولید کنندگان به بورس کالا عرضه شده و در اختیار خریداران قرار می گیرد را بورس آهن آلات می نامند.  بورس کالا نقش بسزایی در تنظیم بازار آهن آلات داشته و باعث می شود قیمت محصولات به قیمت واقعی نزدیک شود. با مراجعه به این بازار به راحتی می توان آهن مورد نیاز را خریداری کرد. عرضه کنندگان آهن آلات در بورس شرکت هایی چون فولاد آذربایجان، فولاد البرز ایرانیان، ذوب آهن اصفهان و … می باشند.

نحوه عرضه در بورس

کارخانه های تولیدی یک روز قبل از عرضه محصولات خود از طریق کارگزاری محصولات را در اختیار کارشناس بورس قرار می دهند تا بررسی شده و قیمت گذاری شود. پس از انجام این کارها کالای مورد نظر در بورس عرضه می شود. محصولاتی چون میلگرد، ناودانی، نبشی، شمش و تیرآهن در دسته کالاهای فولادی قرار می گیرند. عرضه آهن آلات در بورس براساس زمان بندی مشخص شده برای هر محصولی توسط کارشناس بورس انجام می شود.

 

همه چیز در مورد بورس آهن آلات

 

نحوه خرید از بورس آهن آلات

معاملات بورس آهن آلات طبق قوانین خاصی انجام‌ شده و روند معامله قابل پیگیری و نظارت است و به همین دلیل خیال خریداران راحت است. این بازار یک فضای امن برای خریدار است زیرا توسط کارشناس استانداردهای لازم برای عرضه بررسی می شود. حضور در این بازار برای همه آزاد بوده ولی برای عرضه محصولات و خرید برخی سهام های خاص باید در آن ثبت نام کرده و کد معاملاتی دریافت کرد.

برای خرید نیاز است که مدارک شناسایی ارائه شده و مشخصات در سایت ثبت شود. می توانید برای ثبت نام و گرفتن کد معاملاتی به کارگزاری های دارای مجوز مرجعه و اقدام کنید. بعد از انجام این کار و گرفتن کد معمالاتی می توانید از طریق کارگذاری اقدام به خرید و فروش کنید.

در قسمت عرضه محصولات مشخصات کامل کالا ذکر شده است و براساس آن می توانید کالاها را با هم مقایسه کرده و سپس اقدام به خرید کنید. بعد از این که کالای مورد نظر را انتخاب کردید در کنار فرم ارسال تقاضا مبلغ درصدی از معامله محاسبه می شود و به حساب بورس کالا واریز می شود. پس از تکمیل فرم خرزد برای کارگزاری ارسال شده و سفارش شما توسط کارگزاری ثبت می شود.

این ثبت سفارش به شما اجازه می دهد در تالار معاملات رقابت کنید. در روز عرضه میزان تقاضا و بالاترین قیمت خریداران بر روی تابلوهای تالار نشان داده می شود. اگر موفق به خرید کالایی شدید ۷ روز زمان دارید تا تسویه کنید و در صورت عدم تسویه معامله لغو شده و جریمه از حساب شما کم‌ می شود.

اصطلاحات رایج در بورس

برای فعالیت در بازار بورس بهتر است که با این اصطلاحات آشنا شوید:

قیمت پایه: قیمتی که کارگزاری برای کالای عرضه شده اعلام می کند را قیمت پایه گویند.

حداکثر خرید در صورت وجود کالا: میزان عرضه تولید کننده می باشد‌.

حداکثر افزایش عرضه: سقف افزایش عرضه کالا توسط عرضه کننده

حداقل عرضه: کمترین مقدار مجاز یک کالا طبق مقررات

حداقل خرید: حداقل مقدار از یک کالا که کارگزار می توان بخرد.

حداقل تغییر قیمت سفارش: پس از ثبت سفارش در سامانه کمترین مقدار مجاز تغییر قیمت ثبت شده است.

نوع قراردارد: عرضه آهن آلات در بورس کالا براساس دو نوع قرارداد سلف و نقدی است. برای قرارداد نقدی خریدار باید تمام مبلغ را تصفیه کند و فروشنده باید به مدت سه روز کالا را تحویل دهد. در قرارداد سلف کل مبلغ به کارگزاری پرداخت شده و فروشنده باید کالا را در تاریخ ثبت شده تحویل دهد.

 

همه چیز در مورد بورس آهن آلات

 

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات فولادی در انواع مختلف می باشد. برخی از این محصولات می توان به میلگرد، ناودانی و نبشی، تیرآهن، ورق استیل و … اشاره کرد. برای خرید و سفارش این محصولات با کیفیت بالا از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

بورس کالا چیست؟

بورس کالا محلی است که مواد اولیه کارخانه ها در آن عرضه می شود.

نحوه عرضه در بورس به چه صورت است؟

کارخانه ها یک روز قبل از عرضه محصول خود را از طریق کارگزاری در اختیار کارشناس گذاشته بررسی و قیمت گذاری کند سپس کالا در بورس کالا عرضه می شود.

اصطلاح حداقل عرضه در بورس کالا به چه معناست؟

کمترین مقدار مجاز یک کالا طبق مقررات است.

https://ahanhyper.com//?p=70090

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *