امروز : یکشنبه 28 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

با انواع میلگرد آجدار آشنا شوید و کاربرد آن ها را بدانید

انواع میلگرد آجدار

میلگرد یکی از محصولات مهم فولادی است که با توجه به کاربرد گسترده ای که دارد؛ اهمیت زیادی دارد. این محصول در انواع متفاوتی موجود است که میلگرد آجدار یکی از آن ها است‌. در این مبحث قصد داریم به بررسی مبحث با انواع میلگرد آجدار آشنا شوید و کاربرد آن ها را بدانید؛ بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مصالح پرکاربرد همراه ما باشید.

آشنایی با میلگرد آجدار

یکی از مصالح پرکاربردی که امروزه استفاده از آن گسترش یافته میلگرد می باشد. این محصول طبق استاندارد تولید و روانه بازار می شود. میلگردها انواع مختلفی دارند که هر ویژگی ها و کاربردهایی دارند. میلگرد آجدار نوعی از این محصول است که سطح آن دارای برجستگی هایی است که دلیل نامگذادی آن هم به این علت است. این برجستگی ها بر روی میلگردها الگوهای مختلفی داشته و فاصله و ارتفاع آن ها با هم فرق دارد.

همین امر باعث شده این محصول خود انواع متفاوتی داشته باشد. به طور کلی می توان گفت این محصول نوعی مقطع فولادی است که روی سطح آن برجستگی و فرو رفتگی دارد. انواع میلگرد آجدار با کیفیت های متفاوت و در کارخانه های مختلف تولید می شود‌. این پروفیل براساس استانداردهای ملی و روسی تولید می شود.

 

انواع میلگرد آجدار و کاربردهای آن

 

انواع میلگرد آجدار و کاربردهای آن

میلگرد آجدار به سه دسته  A2، A3 و A4 تقسیم می شود. در زیر هر کدام را به طور مختصر توضیح می دهیم:

میلگرد آجدار A2

یکی از انواع میلگرد آجدار می توان به نوع A2 اشاره کرد. این نوع میلگرد آج های مارپیچی دارد که از اول تا اخر آن بدون قطع شدن کشیده شده است. این مقطع فولادی به میلگرد نیمه ترد هم معروف است. سختی این مقطع نسبت به نوع ساده آن بیشتر می باشد. حداقل استحکام تسلیم این مقطع ۳۴۰ مگاپاسکال و حداقل استحکام کشش آن برابر با ۵۰۰ مگاپاسکال است.

از جمله موارد کاربردی این محصول می توان به استفاده در تولید خاموت، کمرکش دیوار و عملکردهای برشی اشاره کرد. دیگر کاربرد این محصول استفاده از آن به عنوان آرماتور عرضی یا خاموت است. در شرایط خاصی می توان روی این محصول جوشکاری انجام داد. کاربرد عمده این مقطع در مش زنی بوده و مش های این مقطع منظم بوده و مقاومت خیلی خوبی دارند.

 

میلگرد آجدار A2

 

میلگرد آجدار A3

از دیگر انواع میلگرد آجدار میلگرد A3 می باشد. آج های این محصول به صورت جناقی بوده و سختی زیادی دارد. این مقطع در رده نیمه سخت قرار داشته و شکل پذیری کمتری دارد. همچنین این مقطع فولادی قابلیت جوشکاری نداشته و از انجام هر جوشکاری بر روی آن باید پرهیز کرد. تنش این محصول ۴۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌ متر مربع و تغییر شکل نسبی پلاستیک ۱۴ درصد است. مهم ترین و بیشترین کاربرد این میلگرد استفاده در عملیات ساختمانی است. همچنین در عملیات صنعتی و عمران هم مورد استفاده قرار می گیرد.

میلگرد آجدار A4

این نوع میلگرد آجدار آج های ترکیبی دارد. آج های این محصول به صورت جناقی از دو طرق به صورت برعکس قرار دارد. سختی این محصول بالا بوده و با استفاده از آن می توان به چسبندگی میلگرد به بتن را بیشتر کرد. همچنین استحکام بالای این پروفیل از اتلاف منابع جلوگیری می کند.

مقاومت کششی این پروفیل ۶۵۰ الی ۶۹۰ است. همچنین به دلیل روش تولید آن قابلیت جوش پذیری و شکل پذیری بالایی دارد. از این مقطع در سازه های مختلف استفاده شده و کاربرد گسترده ای در ساختمان سازی دارد. به طور کلی اگر می خواهید در هزینه پروژه ها صرفه جویی کنید این میلگرد گزینه مناسبی است.

 

میلگرد آجدار A4

 

روش تولید میلگرد آجدار

میلگرد آجدار از طریق ذوب شدن شمش های فولادی تولبد می شوند. شمش ها را در کوره ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد حرارت داده تا ذوب شوند‌. سپس با کمک جک هیدرولیکی در ردیف های مشخصی داخل کوره رفته آماده نورد می شوند. پس از آن غلتک های نورد باید ۳ مرحله فشار و کشش را به آن اعمال کنند تا قطر آن به حد استاندارد برسد.

وقتی عملیات نورد تمام شد میلگردها به استند آج زنی فرستاده می شوند‌. در گرید A2 آج زنی در مرحله نورد انجام می شود. ولی در انواع دیگر میلگرد آجدار بعد از خنک شدن عملیات آج زنی آن انجان می شود. در نهایت این مقطع را به طول ۱۲ متر برش داده و به صورت کلاف یا شاخه به فروش می رسانند.

خرید انواع میلگرد آجدار

شما خریداران عزیز جهت خرید انواع میلگرد آجدار می توانید از طریق فروشگاه تخصصی آهن هایپر اقدام کنید. برخی دیگر از محصولات فولادی که توسط این مجموعه عرضه می شود می توان به انواع تیرآهن، انواع نبشی، تیرآهن نرمال، هاش، ناودانی، و … اشاره کرد. تمامی این محصولات توسط برترین تولید کنندگان داخلی و خارجی تولید شده اند و از کیفیت بالایی برخوردار می باشند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

https://ahanhyper.com//?p=70956

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *