امروز : یکشنبه 28 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

انواع قوطی پروفیل و کاربردهای مختلف آن

انواع قوطی پروفیل و کاربردهای مختلف آن

همه شما مخاطبین گرامی پروفیل را مشاهده کرده اید؛ از نیمکت های فلزی مدرسه و نرده های فلزی برای در و پنجره منزل نرده پیاده رو و … از جمله پروفیل ها می باشند. این مقطع از قطعات فولادی هستند که به صورت مربع و مستطیل ساخته و تولید خواهد شد. از مقاطع کوچک برای نرده های فلزی، در و پنجره، راه پله ها، نرده کشی، دیوارهای کارخانه‌ها، پیاده‌روها و … مورد استفاده قرار می گیرد.

در صورتی که از مقاطع بزرگ به اسم ستونی نیز شناخته می شوند؛ در ساخت ستون و اسکلت فلزی بسیار استفاده خواهد شد. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی انواع قوطی پروفیل و کاربرد آن بپردازیم. تا پایان با ما همراه باشید.

اطلاعاتی درباره قوطی پروفیل

بهتر است بدانید پروفیل ها از جمله مقاطع فولادی بسیار مهم می باشند که در صنایع مختلف و همچنین در ساختمان سازی کاربرد بسیاری به همراه دارد. به طور کلی مهم ترین ویژگی های این محصول می توان به جوش پذیری، کیفیت سطح زیاد، تنوع بالا، قابلیت شکل پذیری و انعطاف پذیری بالا و … اشاره کرد. تولید و ساخت قوطی های فلزی معمولاً به روش نورد سرد و گرم انجام می‌شود.

تولید قوطی پروفیل به صورتی است که معمولاً در مرحله اول ورق ها توسط قیچی به نوارهای نازک تر برش داده خواهد شد. سپس با ورود به دستگاه فرمی تبدیل به لوله خواهد شد و در پایان نیز ازغلطک های سایزینگ عبور کرده و به شکل قوطی در می آیند.

 

اطلاعاتی درباره قوطی پروفیل

 

به طور کلی معمولاً پروفیل های مختلفی از جمله شکل ظاهری، روش تولید، کاربرد و وزن؛ جنس و … دسته بندی می شود. این محصولات اگر دارای سطح مقطع بسته و هندسی باشد، به آن قوطی یا قوطی پروفیل می‌گویند. نکته بسیار مهمی که باید مدنظر قرار دهید این است که این پروفیل ها معمولا از جنس فولاد آلومینیوم و کامپوزیت تولید می شود.

انواع قوطی پروفیل از نظر جنس

یکی از دسته بندی انواع قوطی پروفیل از نظر جنس می باشد. همانطور که شما نیز اطلاع دارید فولاد با آلیاژ های مختلفی تولید می شود. به طور کلی می توان ذکر کرد که جنس پروفیل تعیین کننده کاربرد آن می باشد.

پروفیل فولاد کربنی

یکی از انواع قوطی پروفیل، پروفیل فولاد کربنی می باشد که از جنس فولاد کربنی بوده و پرکاربردترین انواع آن به شمار می رود. در صنعت ساختمان سازی و صنایع دیگر کاربردهای فراوان را به همراه دارد. پروفیل فولاد کاربنی معمولا از ورق سیاه ST37 یا ورق روغنی ساخته و تولید خواهد شد. از این نوع پروفیل به صورت گسترده در صنعت ساخت و ساز، لوازم خانگی و … استفاده می‌شود.

در نظر داشته باشید پروفیل فولاد کربنی ضخامت ۲ تا ۵ میلیمتر در ساختمان سازی بیشترین کاربرد را به همراه دارد. معمولاً برای نمای ساختمان یا ساخت در و پنجره بسیار استفاده می شود. در صورتی که در صنعت بیشتر از پروفیل‌های فولاد کربنی با تا سایز ۴۰۰ میلیمتر استفاده می شود. از این نوع پروفیل در صنایع نوسازی، صنایع نظامی و ساخت دستگاه های صنعتی بسیار استفاده می شود. از کاربردهای این نوع پروفیل می توان به ساخت لوازم خانگی اشاره کرد. همچنین ساخت اگزوز و مبلمان نیز کاربردهای بسیاری را به همراه دارد.

پروفیل گالوانیزه

از دیگر انواع قوطی پروفیل می توان به پروفیل گالوانیزه اشاره کرد. این نوع پروفیل از ورق فولاد کربنی ساخته می‌شود اما روی سطح این پروژه با روی پوشش داده خواهد شد. کاربرد آن جهت استفاده در ساخت در و پنجره می باشد. در مکان هایی که معمولاً مستعد زنگ زدگی زیاد است؛ از پروفیل گالوانیزه بسیار استفاده خواهد شد.

پروفیل استیل

پروفیل استیل معمولاً از جنس استیل یا فولاد ضدزنگ تولید می‌شود. تمامی گرید های فولاد ضد زنگ از جمله ۳۰۴ و ۳۱۶ و ۲۱ برای ساخت پروفیل مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع آلیاژ ها باعث خواهد شد تا در برابر خوردگی و زنگ زدگی از مقاومت بالایی برخوردار شود؛ به همین خاطر برای استفاده در صنایع همچون صنعت غذایی، دارویی و شیمیایی بسیار مناسب می باشند. این نوع پروفیل از جمله انواع قوطی پروفیل پرکاربرد به شمار می رود.

 

انواع قوطی پروفیل از نظر جنس

 

پروفیل آلومینیومی

آلومینیوم از خواص منحصر به فردی برخوردار است که باعث شده است تا پروفیل هایی که از جنس آلومینیوم می باشد؛ در کاربردهای گسترده مورد استفاده قرار گیرد. از جمله ویژگی های این نوع قوطی پروفیل می توان به ضد زنگ بودن، انعطاف پذیری و تحمل فشار بالا اشاره کرد. این پروفیل ها به مراتب از وزن کمتری نسبت به پروفیل های دیگر برخوردار بوده و به همین خاطر کاربرد اصلی آن در نمای ساختمان و ساخت در و پنجره می باشد.

پروفیل کامپوزیت

از دیگر انواع قوطی پروفیل می توان به پروفیل کامپوزیت اشاره کرد. این نوع پروفیل از انواع پروفیل هایی می باشند که مواد تشکیل دهنده اصلی آن ها معمولاً فلز، سرامیک و پلیمر می باشد. سبک بودن وزن، مقاومت در برابر رطوبت و از زمین لرزه از ویژگی‌های بسیار مهم این پروفیل ها به شمار می رود. این خواص باعث شده است تا این پروفیل ها در مناطقی که رطوبت بالا دارند؛ بسیار محبوب باشد.

کاربردهای قوطی پروفیل

انواع قوطی پروفیل بسیار بالا بوده و در تنوع بالایی در بازار موجود می باشد. به همین خاطر کاربرد آن نیز بسیار گسترده است و فولادی در صنایع مختلفی همچون ساختمان سازی، خودرو سازی، راه سازی و … استفاده می‌شود. از جمله کاربردهای قوطی پروفیل می توان به ساخت قطعات، خودروهای سبک و سنگین، ساخت انواع حفاظ و نرده، ساخت اسکلت فلزی، ساخت پایه، میز و صندلی، ساخت تابلوهای تبلیغاتی، ساخت لوازم پزشکی، ورزشی، تفریحی، سوله سازی و … اشاره کرد. با توجه به کاربرد مدنظر باید بتوانید نوع مناسب آن را انتخاب نمایید.

 

کاربردهای قوطی پروفیل

 

خرید انواع قوطی پروفیل

شما مخاطبین گرامی برای خرید انواع قوطی پروفیل می توانید از طریق فروشگاه تخصصی آهن هایپر به آدرس https://ahanhyper.com/ و برخی دیگر از محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه می شود؛ می توان به انواع تیرآهن، انواع نبشی، تیرآهن نرمال، هاش و … اشاره کرد. این محصولات از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار بوده و با اطمینان خاطر می توانید جهت تهیه و سفارش آن اقدام نمایید.

برای انتخاب بهتر این محصولات با توجه به کاربرد مدنظر خود کافیست از طریق شماره های ذکر شده با کارشناسان فروش مجموعه در تماس باشید و به صورت کاملا رایگان مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

https://ahanhyper.com//?p=70535

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *