امروز : شنبه 04 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

اجرای کفپوش ساختمان

اجرای کفپوش ساختمان

کفسازی در ساختمان‌سازی یکی از آخرین مراحل انجام این کار است. این مرحله را می‌توان قبل از تحویل ساختمان به مشتری یا بعدا توسط خود مشتری انجام شود. مصالح و متریال مختلفی برای کفسازی ساختمان وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به سرامیک‌، کفپوش‌های pvc، پارکت‌های چوبی و…. اشاره کرد.

انتخاب نوع مصالح کفسازی ساختمان به سبک طراحی داخلی و سلیقه صاحب ملک بستگی دارد. به علاوه اجرای کفپوش ساختمان نیز بسته به اینکه چه نوع متریالی در کفسازی استفاده شوند، شرایط متفاوتی دارد. در ادامه چند مورد از رایج‌ترین کفپوش‌های ساختمانی و نحوه اجرای آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

کفپوش ساختمان چیست؟

کفپوش به مصالحی گفته می‌شود که برای کفسازی و طراحی زمین یک ساختمان استفاده می‌شوند. کفپوش‌ها دارای انواع مختلفی هستند و هم در فضای داخلی و هم در فضای بیرونی ساختمان استفاده می‌شوند. این محصولات جلوه دکوراسیون داخلی ساختمان را بیشتر می‌کنند و در استفاده راحت‌تر از ساختمان نیز نقش مهمی دارند. انتخاب کفپوش مناسب یک ساختمان بسته به نوع کاربری آن متفاوت است. به عبارت دیگر نوع کفپوشی که برای ساختمان مسکونی استفاده می‌شود، متفاوت با کفپوشی است که در یک فروشگاه، مرکز تجاری یا اداره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

کفپوش ساختمان چیست؟

 

انواع کفپوش؛ اجرای کفپوش ساختمان در انواع مختلف

یکی از رایج‌ترین انواع کفپوش‌های ساختمانی که تقریبا در هر نوع کاربری قابل استفاده است، کفپوش سنگی است. این مدل از کفپوش‌ها دارای 2 نوع طبیعی و مصنوعی هستند که سنگ‌های طبیعی جلوه زیباتر و قیمت بیشتر و سنگ‌های مصنوعی جلوه‌ای متوسط اما قیمتی پایین‌تر دارند. از مزایای کفپوش سنگی برای ساختمان می‌توان به استحکام و مقاومت بالا اشاره کرد.

بعضی از انواع این کفپوش مانند کفپوش گرانیت یا مرمر ظاهری لوکس و شیک به خانه می‌بخشد و بعضی انواع آن مانند چینی و تراورتن برای فضاهای اداری هم مناسب و کاربردی هستند. اجرای کفپوش ساختمان از نوع سنگ، کار چندان سختی نیست. کافی است زیرسازی سیمانی ساختمان را با دقت انجام داده و سنگ‌ها را در محل مورد نظر نصب کنید تا کفسازی به راحتی انجام شود.

کفپوش سرامیکی

یکی دیگر از انواع کفپوش‌های ساختمانی، کفپوش سرامیکی است. این نوع کفپوش نیز مانند سنگ از شهرت فراوانی برخوردار است و بسیاری از افراد به عنوان یکی از اولین گزینه‌های خود برای کفسازی ساختمان، ابتدا به آن اشاره می‌کنند. کفپوش‌های سرامیکی تنوع مناسبی دارند و نسبت به رطوبت نیز بسیار مقاوم هستند. این نوع کفپوش را می‌توان به راحتی با آب و تی تمیز کرد. طول عمر و ماندگاری بالا دیگر مزیت این کفپوش است و از معایب آن می‌توان به انتقال سرما، اجرای سخت و لیز شدن در اثر رطوبت اشاره کرد.

 

کفپوش سرامیکی

 

موزاییک

یکی از قدیمی‌ترین انواع کفپوش‌های ساختمانی، موزاییک است. این کفپوش هم برای کفسازی انواع ساختمان‌ها با کاربری‌های مختلف مانند ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و حتی در محیط بیرون خانه هم می‌توان از آن استفاده کرد. کفپوش‌های موزاییکی در قطعات مربعی به اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و جهت اجرای آن‌ها از ملات سیمانی استفاده می‌شود. استحکام و مقاومت بالا، لغزنده نبودن، مناسب برای پارکینگ و از همه مهم‌تر قیمت مناسب نسبت به دو کفپوش قبلی، از مزایای کفپوش موزاییکی هستند.

کفپوش چوبی

برای اجرای کفپوش ساختمان می‌توان از کفپوش‌های چوبی هم استفاده کرد. این کفپوش‌ها ظاهری لوکس و شیک دارند و معمولا از چوب طبیعی درختانی مانند بلوط، افرا و… ساخته می‌شوند. این مدل از کفپوش‌ها قیمت بیشتری نسبت به دیگر کفپوش‌ها دارند که یکی از دلایل آن، کمبود منابع تولید کفپوش‌های چوبی و آسیبی است که به طبیعت وارد می‌کنند. اجرای این نوع کفپوش با مواد مخصوص، چسب و در مواردی با میخ و ابزارهای تخصصی انجام می‌شود.

از مزایای کفپوش چوبی می‌توان به ظاهر شیک و لوکس آن توجه کرد. این کفپوش ارزش بالایی دارد و به دلیل انتقال حس طبیعی چوب، بهترین انتخاب برای کفسازی خانه است. طول عمر بالا، قابلیت ساب و لاک زدن، تنوع بالای رنگی و طراحی زیبا از مزایای این نوع کفپوش و قیمت بالا، آسیب‌پذیری نسبت به موریانه، نم و رطوبت از معایب این کفپوش‌ها هستند.

کفپوش بامبو

از دیگر انواع کفپوش‌های ساختمانی می‌توان به کفپوش بامبو اشاره کرد. این کفپوش را در دسته کفپوش‌های چوبی هم قرار می‌دهند اما این کار اشتباه است، زیرا بامبو چوب نیست و نوعی حصیر یا گیاه است که با قرار گرفتن در کنار هم کفپوشی زیبا طراحی می‌کنند. بامبو محصولی مقاوم است بنابراین تولید آن نیز از مقاومت بالایی برخوردار است.

بسته به اینکه کفپوش بامبو از چه نوعی باشد، نحوه نصب و اجرای آن متفاوت است اما معمولا نصب آن تا حد زیادی شبیه به کفپوش‌های چوبی انجام می‌شود. از مزایای این کفپوش می‌توان به تنوع رنگ بالا، نظافت ساده، تجدید پذیری و قابلیت ترمیم اشاره کرد. این کفپوش معایبی مانند آسیب پذیری نسبت به رطوبت، روشن شدن رنگ آن در اثر تابش خورشید و… نیز دارد.

 

کفپوش لمینت

 

کفپوش لمینت

از جدیدترین انواع کفپوش‌های ساختمانی، کفپوش لمینت است که با چوب HDF تهیه می‌شود. این کفپوش شبیه به پارکت چوبی است اما مشکلات رایج چوب مانند گرفتاری با حشرات، آسیب و تغییر شکل در اثر رطوبت و.. را ندارد. این کفپوش 4 لایه دارد که عبارتند از: یک لایه آن زیرساز، دو لایه برای مقاومت و یکدست کردن فضا و در نهایت یک لایه به عنوان لایه دکوراتیو که بالاترین قسمت کفپوش لمینت را تشکیل می‌دهد. این کفپوش انتخابی شیک و متفاوت برای سالن پذیرایی، اتاق خواب و دیگر بخش‌های خانه است. برای اجرای کفپوش ساختمان از نوع لمینت ابتدا زیرسازی آن روی بتن یا سیمان را انجام می‌دهند و سپس مرحله به مرحله لایه‌ها را اضافه می‌کنند.

کفپوش pvc یا وینیل

دیگر نوع کفپوش‌های ساختمانی، کفپوش وینیل یا پی وی سی است. این کفپوش در دو نوع رولی و چسبی تولید می‌شود. نوع رولی بدون درز است و روی زمین پخش شده و با چسب مخصوص یا میخ محکم می‌شود. نوع چسبی اما قطعات جداگانه هستند که داخل هم سوار شده و در نهایت روی زمین چسابنده می‌شوند. از مزایای این کفپوش می‌توان به تنوع طرح و رنگ، ظاهر شیک و متفاوت، مقاومت بالا، مقاوم نسبت به آب، قیمت بسیار پایین و از معایب آن می‌توان به حاوی مواد تجدید ناپذیر بودن اشاره کرد.

سخن پایانی

اولین مرحله در اجرای کفپوش ساختمان، آشنایی با انواع مصالح کفسازی، مزایا و معایب هر کدام است که در این مطلب به مهم‌ترین آن‌ها اشاره شد. در انتخاب کفپوش ساختمان ابتدا سبک دکوراسیون خود را در نظر بگیرید و سپس با بررسی قیمت و مزایا کفپوش خود را انتخاب کنید. جهت راهنمایی‌های بیشتر همچنین می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

https://ahanhyper.com//?p=69932

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *