امروز : شنبه 04 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

آموزش گام به گام نحوه اجرای نقاشی ساختمان

آموزش گام به گام نحوه اجرای نقاشی ساختمان

ممکن است بعد از گذشت چند سال دیوارهای خانه نیاز به رنگ‌آمیزی و نقاشی جدید پیدا کنند. برای انجام این کار می‌توانید از افراد ماهر کمک بگیرید یا خود شروع به رنگ‌آمیزی کنید. آگاهی از اصول مراحل نقاشی ساختمان می‌تواند در هزینه و زمانتان صرفه‌جویی کند. نقاشی ساختمان با استفاده از رنگ‌های متعددی صورت می‌گیرد. از جمله این رنگ‌ها می‌توان به رنگ اکریلیک، روغنی و پلاستیک اشاره کرد هر کدام از این رنگ‌ها معایب و مزایای مخصوص به خود را دارند. به‌هرحال رنگ‌آمیزی با این رنگ‌ها آسان است و با استفاده از یک اصول خاص صورت می‌گیرد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با آموزش نحوه اجرای نقاشی ساختمان آشنا کنیم.

وسایل مورد نیاز برای نقاشی ساختمان

برای انجام نقاشی ساختمان ابزارهای گوناگونی وجود دارند و هر کدام دارای کاربرد مخصوصی هستند. این ابزارها کیفیت کار را بالا برده و فرایند نقاشی ساختمان را راحت‌تر می‌کنند. بااین‌حال اولین قدم برای اجرای نقاشی ساختمان تهیه وسایل مورد نیاز است. از جمله این وسایل ضروری می‌توان به مواردی نظیر قلم‌مو نقاشی، پارچه، کلاه و دستکش، سمباده، پرایمر، کاور آسان پوش، غلطک و دسته غلطک، اسپری رنگ، لیسه و کاردک، سطل، بتونه، صافی رنگ و لباس مخصوص اشاره کرد.

 

آموزش نحوه رنک آمیزی و نقاشی ساختمان

 

نحوه استفاده از ابزارهای نقاشی ساختمان

قبل از انجام نقاشی ساختمان و برای آماده‌سازی دیوار به ابزارهایی نظیر سمباده، کاردک و لیسه نیاز دارید. سمباده برای یک‌دست کردن سطح دیوار استفاده می‌شود و کاردک برای عملیات بتونه‌کاری کاربرد دارد. برای آماده‌سازی سطح یا پاک‌کردن رنگ از لیسه رنده و لیسه کاردک استفاده می‌کنند. برای رنگ‌آمیزی ساختمان و ابزارهایی نظیر قلم‌مو، غلطک نقاشی، رنگ، نردبان و پرایمر احتیاج دارید.

بعد از آماده سازی سطح دیوار نوبت به مرحله نقاشی و رنگ‌آمیزی می‌رسد. قلمو دارای سایز و انواع مختلف است. البته وسایل جدیدی مانند اسپری مولتی کالر، شابلون نقاشی ساختمان و ابزار پتینه‌کاری روی دیوار نیز وجود دارند. باتوجه‌به روند نحوه اجرای نقاشی ساختمان، می‌توانید از این تجهیزات نیز استفاده کنید.

نکات مهم در مورد آموزش نحوه اجرای نقاشی ساختمان

برای رنگ‌آمیزی و نقاشی ساختمان باید به یک سری اصول پایبند باشید. برای مثال برای اینکه سطح دیوار کاملاً صاف به یک‌دست شود باید به‌صورت اصولی به یکپارچه‌سازی سطح زیرین بپردازید.

در ابتدا باید هرگونه جرم کثیفی و روغن روی سطح دیوار را از بین ببرید. در گام بعدی از یک‌لایه پرایمر استفاده کنید تا رنگ به‌راحتی بر روی دیوار ثابت شود.

برخی افراد برای رنگ‌آمیزی ساختمان از افراد کاربلد استفاده می‌کنند؛ اما گروه دوم به دلایل مختلف دوست دارند خودشان این کار را انجام دهند. اگر شما هم جزو گروه دوم هستید باید با برندهای مختلف رنگ آشنا شوید.

انتخاب رنگ یکی از مهم‌ترین مراحل در پروسه نقاشی ساختمان است. رنگ باکیفیت زیبایی اتاقتان را دوچندان می‌کند. بعد از انتخاب رنگ باید نحوه اجرای صحیح پرایمر را یاد بگیرید. پرایمر و رنگ باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند در غیر این صورت ممکن است در آینده با پوسته‌شدن رنگ مواجه شوید. فراموش نکنید که کار نقاشی ساختمان دارای ترفندها و اصول خاص خود است.

 

آماده سازی دیوارها قبل از رنگ‌آمیزی

نقاشی ساختمان بر روی دکوراسیون و ظاهر خانه تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد به همین دلیل پیاده‌سازی اصولی رنگ روی دیوار اهمیت زیادی دارد. برای انجام این کار بهتر است مراحل زیر را با دقت و موبه‌مو انجام دهید.  در وهله اول باید اقدام به آماده سازی خانه کنید. به این معنی که باید تمامی وسایل داخل اتاق را خارج کنید. اگر نمی‌خواهید اسباب را از اتاق خارج کنید می‌توانید وسایل را به وسط خانه آورده و با استفاده از کاورهای پلاستیکی روی آنها را بپوشانید.

در گام بعدی با استفاده از پارچه یا پلاستیک‌های بزرگ کف خانه را بپوشانید تا در هنگام کار قطره‌های رنگ بر روی زمین نریزند. ازآنجایی‌که رنگ‌آمیزی دیوار نیاز به تخصص دارد بهتر است از افراد حاذق کمک بگیرید یا حداقل نحوه اجرای نقاشی ساختمان را یاد بگیرید.

ممکن است بر روی دیوار کاغذ دیواری وجود داشته باشد. قبل از اینکه دست‌به‌قلم شوید باید پوسته‌های رنگ یا کاغذ دیواری روی دیوار را از بین ببرید. برای این کار می‌توانید از کاردک استفاده کنید. در ادامه از سمباده استفاده کرده و سطح دیوار را یکدست کنید. ممکن است دیوار پستی‌وبلندی داشته باشد. برای اینکه نتیجه کار مطلوب باشد باید شروع به بتونه‌کاری کرده و در نهایت مجدد شروع به تمیز کردن دیوار کنید. ازآنجایی‌که رنگ‌آمیزی دیوار نیاز به تخصص دارد بهتر است از افراد حاذق کمک بگیرید یا حداقل روش اجرای نقاشی ساختمان را یاد بگیرید.

 

آماده سازی دیوارها قبل از رنگ‌آمیزی

 

 

نحوه اجرای نقاشی ساختمان با پرایمر

برای شروع کار بهتر است از پرایمر سفید استفاده کنید. این ماده سبب افزایش پایداری و چسبندگی رنگ می‌شود. برای پیاده‌سازی پرایمر بر روی دیوار نیاز به غلطک دارید. توجه داشته باشید که ضخامت پرایمر نباید زیاد باشد. با استفاده از غلطک یک‌لایه نازک از این مواد را بر روی دیوار اجرا کنید. پرایمر را در تمام نقاط دیوار پخش کنید. بعد از اجرای پرایمر اجازه دهید تا خشک شود. پروسه خشک‌شدن پرایمر ممکن است چند ساعت طول بکشد.

نحوه اجرای نقاشی ساختمان و رنگ آمیزی

در این مرحله رنگ انتخاب شده را مخلوط کرده تا شکل یکنواخت به دست آورد. ممکن است برای رنگ‌آمیزی نیاز به چند نوع رنگ داشته باشید. در ابتدا رنگ‌های انتخابی خود هم بزنید تا کاملاً یکدست شوند و سپس آنها را در یکدیگر ترکیب کنید. با استفاده از قلم‌مو شروع به رنگ‌آمیزی دیوار کنید. توجه داشته باشید که تمام قسمت‌های دیوار مانند گوشه‌ها و سقف را رنگ‌آمیزی کنید.

برای اینکه نتیجه کار تمیزتر شود بهتر است از گوشه‌های فوقانی دیوار شروع به رنگ‌آمیزی کنید. برای رنگ‌آمیزی فضای داخل دیوار می‌تواند از غلطک بهره ببرید. اگر می‌خواهید لایه‌های رنگ ضخیم باشد می‌توانید چند لایه دیگر اجرا کنید.

 

نکات مهم بعد از اجرای نقاشی ساختمان

 

نکات مهم بعد از اجرای نقاشی ساختمان

بعد از اینکه رنگ‌آمیزی به پایان رسید باید اجازه دهید تا رنگ کاملاً خشک شود. برای اینکه رنگ کاملاً خشک شود و بوی نامطبوعی نداشته باشد باید یک تا دو روز منتظر بمانید. برای اینکه رنگ سریع‌تر خشک شود بهتر است درب و پنجره‌های خانه را باز بگذارید تا هوای بیرون از وارد خانه شود. این کار سبب ازبین‌رفتن بوی بد رنگ می‌شود. برای اطمینان از خشک‌شدن رنگ به‌ آرامی انگشت خود را بر روی قسمتی از دیوار بگذارید. با اطلاع از نحوه اجرای نقاشی ساختمان می‌توانید خانه خود را به بهترین شکل رنگ‌آمیزی کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

https://ahanhyper.com//?p=70012

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *