امروز : یکشنبه 28 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

آیا فولاد مغناطیسی است؟

آیا فولاد مغناطیسی است؟

آیا فولاد مغناطیسی است؟ سوالی است که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم. برای پاسخ به این سوال احتمالاً با جواب های متفاوت روبرو خواهید شد. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که فولاد ماده ای غیر مغناطیسی می باشد؛ اما برخی دیگر اعتقاد دارند که فولاد مغناطیسی می باشد چرا که دارای آهن است. بهتر است بدانید که برخی از انواع فولاد مغناطیسی می باشد. در صورتی که برخی دیگر از آن غیر مغناطیسی است. برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

همانطور که قبلاً نیز ذکر شده است فولاد از جمله پر کاربرد ترین و پر استفاده ترین موادی می باشد که در ساختمان سازی و همچنین در صنایع دیگر بیشترین کاربرد را به همراه دارد. اما سوالی که برای همه ایجاد می شود این است که آیا فولاد مغناطیسی است؟ بله برخی از انواع فولاد مگنتیک بوده و برخی دیگر غیر مگنتیک.

 

خاصیت مغناطیسی فولاد

 

خاصیت مغناطیسی فولاد

همه افراد می‌دانند که آهن دارای خاصیت مغناطیسی می باشد. اگر یک تکه فلز بتواند به یک سمت هم جهت شوند؛ آن فلز دارای خاصیت مغناطیسی می باشد. اما در نظر داشته باشید که در فلزات این اتفاق نمی‌افتد و اتم ها به صورت یک الگو هم جهت نمی شوند. تنها می توان گفت فرو مگنتیک ها این خاصیت را دارند. باتوجه به مبحث آیا فولاد مغناطیسی است؟ به طور کلی می توان گفت اتم ها در فرومگنتیک ها هم جهت نباشند اما زمانی که در یک مغناطیس میدان مغناطیسی قرار گرفته شود مگنتیک خواهد شد.

بهتر است بدانید هسته زمین از آهن مذاب تشکیل شده است و این تنها دلیل است که قطب نما ها برای یافتن میدان مغناطیسی مورد استفاده قرار می گیرد. در نظر داشته باشید که فولاد در کاربردهای خانگی دارای خاصیت مغناطیسی می باشد. معمولاً در یخچال از فولاد استفاده شده است که به راحتی می توانید تصاویر و یادداشت ها را توسط دکمه های مغناطیسی به آن اتصال دهید. بهتر است بدانید آهن مغناطیسی می باشد؛ بخش عمده فولاد هم آهن می باشد.

آیا فولاد مغناطیسی است؟ بسیاری از افراد در پاسخ به این سوالات به سرعت می گویند بله: چرا که بخش عمده ای از فولاد از آهن تشکیل می شود. پس فولاد نیز دارای خاصیت مغناطیسی می باشد و جذب آهن ربا خواهد شد. به صورت دقیق نمی توان ذکر کرد که آیا فولاد مغناطیسی است؟ یا خیر؟ فولاد آلیاژی می باشد که از آهن تشکیل شده و دارای درصد کمی از عناصر دیگر می باشد. وجود عناصری در فولاد امکان دارد که خاصیت مگنتی که آن را از دست بدهد. به عنوان مثال می‌توان به استیل های آستنیتی اشاره کرد.

این نوع استیل ها دارای ساختاری می باشند که فاقد خاصیت مغناطیسی می باشد. اگر شما یک آهنربا را به یک قوطی نزدیک کنید به آن می چسبد. در صورتی که بخش عمده فولاد نیز از آهن ساخته شده است. بهتر است بدانید که برخی از فولاد ها خاصیت مغناطیسی ندارد. در پاسخ به سوال آیا فولاد مغناطیسی است؟ شما باید بدانید که چه نوع فولادی مدنظر است.

به طور کلی می‌توان گفت برای بررسی خاصیت مغناطیسی فولاد باید به ترکیبات آن توجه داشته باشید. اگر فولاد دارای ۱۶ الی ۲۶ درصد عناصر در فولاد باعث می شود ساختار آن به صورت آستنیتی شود. البته بهتر است بدانید که برای تولید فولاد گالوانیزه در بیشتر مواقع از فولاد کربن استفاده خواهد شد که دارای خاصیت مغناطیسی می باشد.

معرفی فولاد مغناطیسی

در پاسخ به سوال آیا فولاد مغناطیسی است؟ همانطور که ذکر شد برخی از فولاد مغناطیسی می باشد و برخی دیگر مغناطیسی نمی باشد. بهتر است بدانید فولاد گالوانیزه از جمله فولادی می باشند که دارای خاصیت مغناطیسی است و به اصطلاح می‌توان گفت این فولاد مگنتیک می باشد. بهتر است در فرآیند گالوانیزاسیون موادی می‌باشد که توسط لایه‌ای از فلز روی بر روی فلز فولاد پوشش داده خواهد شد که باعث می‌شود تا در برابر زنگ زدگی و خودردگی از مقاومت بالایی برخوردارشود.

توجه داشته باشید که برای قرار دادن لایه روی سطح فولاد نمونه از حمام روی مذاب استفاده خواهد شد. زمانی که بر سطح فولاد روی قرار بگیرد؛ از دو طریق می توان از فولاد محافظت کزد. می‌توان به محافظت سدی و محافظت گالوانیک شده اشاره کرد. در محافظت سدی لایه روی مانع تماس فولاد با اکسیژن و رطوبت خواهد شد. در واقع می‌توان گفت که جلوی اکسیژن و رطوبت را می گیرد.

 

معرفی فولاد مغناطیسی

 

یکی دیگر از روش هایی که می توان از فولاد حفاظت کرد؛ محافظت گالوانیک می باشد. در این صورت کاتدی روی عمل می کند که راحت تر از الکترون عبور می دهد و باعث شود از زمانی که یک محیط خورنده با دریافت الکترون به سطح حمله کند. به جای آهن روی به آن اتصال داده شود. بهتر است بدانید که فرآیندهای شیمیایی باعث تخریب فولاد خواهد شد و عامل قوی تر شدن روی خواهد شد.

در پاسخ به سوال آیا فولاد مغناطیسی است؟ می‌توان گفت فولاد گالوانیزه مغناطیسی است. اما تمامی فولاد ها به صورت مغناطیسی نمی باشد و شما باید در زمان پاسخ به این سوال نوع فولاد را ابتدا مشخص کنید. سپس با توجه به درصد عناصر موجود در آن مغناطیسی بودن یا نبودن آن را بررسی کنید.

 

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی و آهن آلات می باشد. برخی از محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه می گردد؛ می توان به انواع نبشی، تیرآهن نرمال، هاش، ناودانی، سپری و … در سایز ها و ابعاد مختلف می باشد. با توجه به کاربرد مد نظر خود می توانید نوع مناسب آن را انتخاب کرده و از آن بهره مند شوید.

شما عزیزان برای اینکه انتخاب بهتر و مناسبی را با توجه به کاربرد مد نظر خود داشته باشید؛ باید سعی کنید با کارشناسان این مجموعه در تماس بوده و مشاوره های لازم را به صورت کاملا رایگان دریافت نمایید. به این صورت انتخاب بهتری را تجربه خواهید کرد. بازدید کنندگان عزیز از سراسر ایران می توانید جهت سفارش مقاطع فولادی از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

https://ahanhyper.com//?p=70930

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *