امروز : یکشنبه 12 می 2024

[smartslider3 slider="2"]

آیا فولاد رسانا است؟

آیا فولاد رسانا است؟

تمامی فلزاتی که دارای رسانای الکتریکی هستند؛ امروزه با آن سروکار داریم بهترین رسانای الکتریکی می باشد. اما توجه داشته باشید که فلزات دیگری نیز از جمله فولاد رسانا می باشند. در این مطلب از وبسایت آهن هایپر قصد داریم به بررسی مبحث آیا فولاد انعطاف پذیر است؟ بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

رسانایی فرایندی باشد که توسط آن انرژی الکتریکی یا حرارت از طریق ماده انتقال داده خواهد شد. توجه داشته باشید که رسانایی بر حسب واحد وات بر کلوین بر متر اندازه گیری خواهد شد. وات واحد توان می باشد که به طور معمول به عنوان آمپر زمان وزن یا همان ژول انرژی در ثانیه تعریف می شود. در پاسخ به سوال آیا فولاد انعطاف پذیر است؟ باید بدانید که در فولاد کربنی رسانایی کمتر از دیگر فلزات می باشد. هدایت حرارتی در این فولادها حدود ۴۵ وات در کلوین بر متر می باشد.

توجه داشته باشید که این نوع فولاد یک انتخاب بسیار عالی و اقتصادی جهت ساخت سازه ای می باشد. بهتر است بدانید فولادهای ضد زنگ دارای رسان‌ایی کمتر از فولاد کربنی می باشد که حدود ۱۵ وات کلوین در متر می باشد. فولاد ضد زنگ جهت سازه ها در محیط های خورنده برای کاربرد های فولادی ساختاری با معماری در معرض دید می باشد.

 

رسانای فولاد ضد زنگ

 

رسانای فولاد ضد زنگ

بهتر است بدانید میزان رسانایی فولاد ضد زنگ حدود ۱۵ درصد می باشد و در برابر از مقاومت بالایی برخوردار است. به همین خاطر از آن در نیروگاه ها، توربین های بخار و گاز استفاده می شود. رسانایی فولاد از اهمیت بالایی برخوردار است که تمامی تولیدکنندگان مقاطع فولادی آن را مورد بررسی قرار می‌دهند. توجه داشته باشید که در پاسخ به سوال آیا فولاد انعطاف پذیر است؟ باید ذکر کنیم که بله فولاد ضد زنگ رسانا است؛ اما درصد رسانای آن بسیار پایین می باشد.

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی و آهن آلات می باشد. همانطور که ذکر شد فولاد از جمله پر کاربرد ترین و پر استفاده ترین فلزات می باشد. برخی از محصولات پر کاربرد و پر استفاده فولادی می توان به انواع نبشی، تیرآهن نرمال، هاش، ناودانی، سپری، ورق، تسمه، صفحه و … اشاره کرد. این مقاطع فولادی را می‌توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ تهیه کرده و از آن بهره مند شوید.

 

آیا فولاد رسانا است؟

 

در صورتی که آشنایی کامل با این محصولات نداشته باشید؛ نیز کافیست از طریق شماره های ذکر شده با کارشناسان فروش مجموعه آهن هایپر در تماس باشید و به صورت کاملاً رایگان مشاوره های لازم را دریافت کنید و انتخاب بهتر و مناسبی را تجربه کنید. بهتر است بدانید تمامی مقاطع فولادی توسط برترین و شناخته شده ترین کارخانه های تولید کننده مقاطع فولادی ایرانی و خارجی تولید شده اند که از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار می باشد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

https://ahanhyper.com//?p=70929

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *