امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کدام نوع فولاد در تولید درب و پنجره کاربرد فراوانی دارد؟

 در این مقاله از وب سایت آهن هایپر قصد داریم به بررسی مبحث کدام نوع فولاد در تولید درب و پنجره کاربرد فراوانی دارد؟ بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این مبحث با ما همراه باشید. فولاد آلیاژی است که از عناصر مختلفی چون کربن تشکیل شده است. با توجه به کربن مصرفی در فولاد مقاومت و استحکام آن بالا می رود. در نظر داشته باشید که فولاد در انواع و کاربردهای متفاوتی تولید می شود.

در پاسخ به سوال کدام نوع فولاد در تولید درب و پنجره کاربرد فراوانی دارد؟ باید ذکر کنیم که پروفیل های آلومینیومی در تولید در و پنجره کاربرد داشته و ضخامت آن حدود ۲ یا دو ۲/۵ میلیمتر است. برای بالا بردن سطح کیفی ساختمان باید از پروفیل با کیفیت برای در و پنجره استفاده کرد. پروفیل ها در انواع، ضخامت و جنس های متفاوتی تولید می شوند. به تجهیزاتی که در ساخت در و پنجره و لوله های ساختمانی استفاده می شود؛ پروفیل می گویند.

 

 انواع مختلف پروفیل ها

 

انواع مختلف پروفیل ها

 در ادامه مبحث کدام نوع فولاد در تولید درب و پنجره کاربرد فراوانی دارد؟ باید ذکر کنیم که پروفیل در انواع مختلف تولید می شود. برخی از انواع پروفیل ها عبارتند از:

  • پروفیل کامپوزیتی
  • پروفیل ساختمانی
  • پروفیل آلومینیومی
  • پروفیل گالوانیزه

بهتر است بدانید پروفیل آلومینیومی برای تولید در و پنجره کاربرد دارد.

انواع پروفیل آلومینیوم در و پنجره

در ادامه مبحث کدام نوع فولاد در تولید درب و پنجره کاربرد فراوانی دارد؟ باید ذکر کنیم که در و پنجره هایی که با پروفیل آلومینیوم تولید می شوند؛ به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

 پنجره آلومینیومی ساده: این نوع پنجره ها با دو پروفیل ST ،CORONET تولید می شود. پنجره های CORONET از یراق آلات ضعیف ساخته شده و عایق نیستند و امروزه استفاده چندانی از آن نمی شود. پنجره های ST پروفیل قوی و از یراق با کیفیتی برای آن استفاده شده است. این پنجره ها دوام بیشتری داشته و از ورود گرد و خاک جلوگیری می کند.

 پنجره آلومینیوم ترمال بریک: در پنجره ترمال بریک در بین جداره بیرونی و جداره داخلی چهارچوب و لنگه یک تسمه پرس شده که از ورود گرد و خاک جلوگیری می کند. این پنجره از دو پروفیل داخلی و بیرونی تشکیل شده است. همچنین این پنجره ها عایق بندی با کیفیتی دارند.

 پنجره چوبی آلومینیومی: این پنجره ها عایق حرارت بوده و مانع خروج هوای گرم و برودت هوا می شود. لایه های داخلی این پنجره از جنس چوب و لایه بیرونی آن از جنس آلومینیوم می باشد. مقرون به صرفه بوده و از نظر طراحی زیبایی خاصی دارد.

 

انواع پروفیل آلومینیوم در و پنجره

 

فرآیند تولید پروفیل برای تولید در و پنجره

در ادامه مبحث کدام نوع فولاد در تولید درب و پنجره کاربرد فراوانی دارد؟ باید ذکر کنیم که پروفیل در تولید درب و پنجره کاربرد فراوانی دارد. فرآیند تولید آن به شرح زیر می باشد.

 مرحله اول تامین مواد اولیه : ورق مصرفی در تولید پروفیل باید از خواص مکانیکی خوبی برخوردار بوده و ترکیبات شیمیایی خاصی داشته باشد. این  ترکیبات شیمیایی شامل سیلیس با ۰/۳۵، کربن با ۰/۳ تا ۰/۱، گوگرد ۰/۰۴، فسفر ۰/۰۴، منگنز ۰/۵ می باشد. ورق های فولادی با توجه به ابعاد و کاربرد آن وارد پروسه تولید می شود.

مرحله دوم برش کلاف به شکل نوار: با دستگاه برش کلاف های خریداری شده با عرض مشخص به صورت نواری برش داده می شوند‌. دستگاه های برش دارای قسمت های مختلفی می باشد که بعضی از قسمت ها تمام اتوماتیک و برخی نیمه اتوماتیک هستند. دستگاه برش شامل قسمت های ذخیره کلاف، میز حمل کننده، ضربه گیر، کلاف گیر، سیستم باز کننده طوقه های کلاف، صاف کننده ورق، غلتک جداکننده نوار های بریده شده، نگهدارنده نوار و نوار جمع کن است. کلاف روی کلاف گیر گذاشته شده و کلاف گیر می چرخد.

پس از باز شدن طوقه ها سر ورق زیر غلتک صاف کننده هدایت می شود. سر ورق ها توسط گیوتین بریده می شود تا در قسمت های بعد مشکلی برای جوشکاری ایجاد نشود. ورق به وسیله غلتک به طرف شافت اصلی حرکت می کند. شافت های اصلی دارای تیغه های فولادی هستند که سختی آن بین ۵۹ تا ۶۱ راکول است. به وسیله دو عدد شافت جداکننده سر ورق ها بریده شده و درگیره نوار جمع کن قرار می گیرد. در این مرحله ورق توسط نوار جمع کن کشیده می‌شود تا کلاف به انتها برسد. پس از این مراحل ورق ها به قسمت های مختلف تولید منتقل می شوند.

کاربردهای پروفیل

با توجه به مبحث کدام نوع فولاد در تولید درب و پنجره کاربرد فراوانی دارد؟ باید بدانید که پروفیل ها از کاربردهای بسیاری برخوردار است که عبارتند از:

  • پروفیل در ساخت در و پنجره کاربرد زیادی دارد
  • ساخت چهارچوب فلزی
  • نرده پیاده رو ها و خیابان ها
  • نرده کشی دیوار کارخانجات
  • پوشش سقف سوله ها و …

کاربردهای پروفیل

مشخصات کلی پروفیل در و پنجره

 در ادامه مبحث کدام نوع فولاد در تولید درب و پنجره کاربرد فراوانی دارد؟ باید ذکر کنیم که مشخصات کلی پروفیل در و پنجره به دو بخش عمده مشخصات شیمیایی و مشخصات فیزیکی تقسیم می شود:

مشخصات شیمیایی: ترکیبات مهم این دسته شامل فولاد، آلومینیوم، پی وی سی، کامپوزیت و چوب می باشد.

 مشخصات فیزیکی: جوش پذیر بودن پروفیلهای در و پنجره، امکان سوراخ کردن آن

مزایای پروفیل در و پنجره

 برخی از مزایای پروفیل در و پنجره عبارتند از:

  • مقرون به صرفه بودن
  • استحکام بالا
  • وزن سبک
  • قابلیت نصب شیشه ها
  • قابلیت نصب آسان

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر از جمله فروشگاه معتبر و شناخته شده می باشد که امروزه جهت ارائه انواع مقاطع فولادی فعالیت دارد. برخی از این محصولات می توان به میلگرد ظفر بناب، میلگرد تیکمه داش، انواع تیرآهن، انواع نبشی، ناودانی، ورق استیل پروفیل در و پنجره و … فعالیت دارد.

شما بازدید کنندگان عزیز می توانید جهت تهیه و خرید تیرآهن، خرید آهن آلات و خرید نبشی و … از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید نیز کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید و به صورت کاملا رایگان مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

آموزش ساخت فولاد دمشقی

https://ahanhyper.com//?p=34995

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *