امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

کدام ضد زنگ بهتر است؟

سازه های فلزی مثل درب ها و پنجره ها و … در ساختمان ها و مکان های اداری یا حتی کارگاهی و صنعتی اگر توسط پوشش‌های مناسب محافظت نشوند دچار خوردگی و زنگ زدگی خواهد شد. بهترین راه در این موارد استفاده از ضد زنگ های مناسب می باشد که تا حد مطلوب سازه های فلزی را در معرض خوردگی متوسط را محافظت می کند. در این مطلب قصد داریم به بحث کدام ضد زنگ بهتر است؟ بپردازیم. با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید ضد زنگ معمولاً در انواع مختلفی در بازار موجود است که هر یک در کاربردهای خاص مورد استفاده قرار گرفته و ویژگی‌های مناسبی را دارد. اما شما باید در نظر داشته باشید که باید بتوانید با توجه به فولاد مورد نظر که قصد دارید از ضد زنگ برای آن استفاده کنید بتوانید نوع مناسب با آن را انتخاب نمایید. در ادامه انواع ضد زنگ ها را ذکر می کنیم تا بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید.

ضد زنگ آلکیدی

توجه داشته باشید ضد زنگ های الکیدی یکی از رنگ های مورد استفاده می باشد که برای فلزات استفاده می‌شود تا حد مطلوبی سازه های فلزی در معرض خوردگی متوسطه و محافظت خواهد کرد. بهتر است بدانید این ضد زنگ بر پایه رزین های آلکیدی لان اویل می باشد و در آن از پیگمنت های ضد خوردگی اکسید آهن برای جلوگیری از خوردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

ضد زنگ آلکیدی

 

ویژگی های ضد زنگ آلکیدی

  • دارای زمان خشک شدن مناسب
  • دارای اعمال آسان
  • دارای قدرت پوشانندگی خوب
  • دارای خاصیت ضد خوردگی مناسب
  • برخورداری از قیمت مناسب.

ضد زنگ اخرایی یا قرمز

بهتر است بدانید یکی از انواع ضد زنگ هایی که در بازار ایران موجود است؛ ضد زنگ قرمز می باشد که دارای فام سرخ قشنگی است. به عنوان پیگمنت ضد خوردگی خنثی مورد استفاده قرار می گیرد. به این خاطر که هیچ واکنشی با عوامل خورنده محیط اطراف آب و گاز های صنعتی و محملی رزین و نیز سطح زیر آینده انجام می‌دهد به آن خنثی گفته می شود. بهتر است بدانید که در ترکیب این محصول از این ماده برای حفاظت از فلز در برابر خوردگی استفاده خواهد شد.

 

ضد زنگ اخرایی یا قرمز

 

 با توجه به اینکه وسعت پوشش زیاد دارد و همچنین از قوام و پایداری در هوای خارج و دفع اشعه ماورای بنفش uv خورشید استفاده می شود بیشترین کاربرد را به خود اختصاص داده است. از انواع  ضد زنگ فام سه رنگ و پودر را می توان نام برد. چلنج و گازهای صنعتی مثل So2 واکنش داده و نمک های نامحلول را ایجاد می کند و فیلم را مسدود خواهد کرد.

ضد زنگ طوسی یا پیگمنت اکسید آهن میکائی

بهتر است بدانید تیم پیگمنت در حدود یک سال پیش در پوشش های ضد زنگ مورد استفاده قرار می گیرد که اندازه آن بین 10 تا ۲۰ میکرون و دارای فام خاکستری متمایل به سیاه می باشد. ذرات این محصول برگی شکل بوده و به همین خاطر دارای جلای فلزی می باشد. عدد روغنی می باشد قدرت پوشش کمی می باشد و به همین خاطر با سایر پیگمنت ها مثل دوده و آلومینیوم و … مخلوط خواهد شد.

 کاربرد اصلی این نوع ضد زنگ در سازه‌های فولادی می باشد. همچنین بهتر است بدانید که دارای ۹۰ درصد اکسید آهن و ۵ درصد فلزات دیگر هستند. دماهای بالا آب و نور و قلیاها پایدار است اما در اسیدها حل خواهد شد.

 بهتر است بدانید که این نوع ضد زنگ دارای خاصیت ضد یو وی می باشد و یک پیگمنت خنثی و غیر رسمی به شمار می‌رود. خاصیت ضد زنگ آن به خاطر ساختار برگی شکل می باشد که در هنگام تشکیل فیلم به موازات سطح قرار می‌گیرد و مانع از نفوذ آب و گاز ها به داخل فیلم می‌شود.

 

ضد زنگ طوسی یا پیگمنت اکسید آهن میکائی

 

نکات مهم درباره ضد زنگ آلکیدی

ضد زنگ مثل رنگ روغنی بر پایه الکید رزین می باشد که حلال ها نیز تینر روغنی است. در دنیای قرمز و طوسی موجود است.

اگر بخواهید رنگ قهوه‌ای و رنگ های تیره را برای سطوح فلزی اعمال کنید. در این صورت ضد زنگ طوسی بسیار مناسب می باشد. اما اگر می‌خواهید از رنگ سفید و روشن استفاده کنید. بهتر است که ابتدا ضد زنگ اخرایی استفاده نمایید.

طریقه مصرف ضد زنگ

در ادامه مبحث کدام ضد زنگ بهتر است؟ باید ذکر کنیم که پس از اینکه شما با توجه به کاربرد مورد نظر خود باید بتوانید نوع مناسب را انتخاب کرده و از آن بهره مند شوید. برای اینکه ضد زنگ انجام دهید باید ابتدا فلز مورد نظر را سنباده بزنید تا به طور کامل از رنگ های قبلی و هرگونه زنگ زدگی پاک شود. توسط یک پارچه که آن را به تینر آغشته کرده باشید سطح را تمیز کنید تا هرگونه چربی، روغن، گرد و غبار که بر روی آن موجود است را پاک نمایید.

 در یک ظرف مقدار مورد نیاز از ضد زنگ را به مقدار کافی تینر رقیق کنید که برای اعمال مناسب شود. با توجه به نوع کاربرد از جمله وسایل اعمال به قلم مو، پیستوله و … که مناسب باشد باید استفاده نمایید. پس از اعمال یکنواخت بر روی سطح اجازه دهید که به صورت کامل خشک شود. سپس لایه بعدی را بر روی آن اعمال کنید و در انتها وسایل را توسط تینر بشویید.

 

طریقه مصرف ضد زنگ

 

 ضد زنگ های آلکیدی و روغنی همواره به خاطر استفاده آسان و راحت بودن آن ها به عنوان پرمصرف ترین ضد زنگ ها در صنعت رنگ به شمار می‌رود. این زنگ ها بر روی سطح با ماشین سازی مناسب و همچنین با ضخامت و روش مطلوب مالی کردند می‌توانند تا حداقل بخشی را از خوردگی در مورد های با درجه خواننده متوسط و پایین‌تر به خوبی حفاظت نماید.

در نظر داشته باشید امروزه کارخانه ها سعی می کنند از لایه های اکسید بر روی فلزات استفاده کنند تا درباره خوردگی و زنگ زدگی مقاوم بوده و دچار زنگ زدگی نشوند. شما عزیزان باید سعی کنید تمامی مصالح را با کیفیت بالا تهیه کرده و از آن در کاربرد مد نظر خود بهره مند شوید.

مجموعه آهن هایپر محصولات فولادی از جمله میلگرد، تیرآهن، نبشی و … را ارائه می‌دهند که این محصولات توسط برترین کارخانه های تولید شده و در برابر زنگ زدگی نیز بسیار مقاوم می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت https://ahanhyper.com/ مراجعه نمایید و یا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

ضد زنگ بهتره یا رنگ؟

ضد زنگ در ساختمان

ضد زنگ با پیستوله

ضد زنگ چگونه ساخته می شود؟

مزایای فولاد ضد زنگ برای پروژه های ساخت

مواردی که باید هنگام انتخاب عیار فولاد ضد زنگ در نظر بگیرید

https://ahanhyper.com//?p=23381

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *